schoonmoeder

Je hebt vast gelijk hoor.Maar het is niet altijd zo makkelijk.Mijn schoonmoeder luistert niet naar mij als ik dit op een deftige manier probeer uit te leggen.Ze heeft voor haar gedrag altijd excuses.vb achter onze rug andere suikerbonen(doosjes) gaan kopen..."ik dacht dat jullie er niet genoeg gingen hebben".
De eerste weken gaf ik geen tutje(borstvoeding).Ze was daar niet met akkoord.Toen ze mij niet onder druk kon zetten om toch een tutje te gebruiken.Dan gebruikte ze gewoon andere mensen.Het gevolg ,iedereen die hier binnen kwam...Het eerste wat ze zeiden EN GENE TUT.Dit zijn dingen die ik niet kan bewijzen.Ik kan die mensen daar toch niet voor gaan aanpakken.Zo is het altijd wel iets.Zoals vb "zij had geen steun van haar moeder,dus ik mag blij zijn dat ik hulp krijg."Ik vind dit emotionele chantage.Je moet al echt zeggen "trap het hier af" om duidelijk te zijn.Maar ik kan dat niet.Ik heb zelf een heel strenge opvoeding gehad,waar beleefdheid veel belang had.
 
Ik heb begrip voor de situaties, maar bij mij ligt het weer nét even anders. Mijn moeder is altijd heeft beschermend geweest en wil graag dat alles goed gaat. Soms komt dat bemoeierig over. Ik heb er lang over gedaan, maar toen ik midden twintig was heb ik in een gesprek duidelijk gemaakt hoe ze mij laat voelen. Daar had zij begrip voor, bedoelde het zeker niet zo, het was bezorgdheid. Nu ik weet waarom ze is zoals ze is, is het voor mij makkelijker om niet meteen afwerend te reageren. Ik heb mij afgevraagd hoe het zou zijn als ik kinderen zou krijgen. Ze heeft die betrokkenheid nog steeds, past 1 dag in de week op mijn zoontje van nu 8 maanden op en het gaat heel erg goed omdat we afspraken hebben gemaakt waar ze zich wel en niet tegenaan mag/moet bemoeien.

Dus iemand afkappen hoeft niet zo zeer maar als je zelfs niet met iemand om de tafel kan gaan zitten en bespreken wat voor effect het op jouzelf heeft, dan is er toch iets mis in de communicatie.
Een vraag van mijn kant is, wat vinden de heren vaders eigenlijk van hun eigen moeder die hun eigen vrouw het leven zuur maakt?

Groeten van een moeder.
 
hoi meiden.

Ik was die moeder die zij dat ze hun mond moesten open doen.
Mijn man die zag aan mij dat het mij gewoon heel erg hoog zat.
Wij hebben ons gezin met onze regels ,waarde en normen.
Mijn moeder is iemand die zich nergens mee bemoeit en ze is heel blij en gelukkig om te zien hoe wij het allemaal doen.
Mijn man vind dat fijn en is gek van mijn ouders,en zij van hem.
Mijn schoonmoeder heeft altijd al een oogje op mij gehad,ik denk jaloezie en ook omdat ik eerlijk en rechtvaardig ben.
Met andere woorden wij redden ons perfect en dat kan ze maar moeilijk bekroppen denk ik.
Ze zei ook vaak ,maar vroeger deden we dat zo,maar schoonma zei ik dan weer we leven in deze tijd hoor.
Mijn man staat achter mijn beslissing hoe spijtig dat voor haar ook is.

gr een moeder.
 
(van 14/11 en 11/12).Ik denk dat het zowat dezelfde situatie is.Jaloezie van mijn schoonmoeder.Ze koopt soms dezelfde kleren dan mij.Ik denk dat ze zelf misschien bang is om oud te worden.Ik denk dat ze er zelfs van geniet als er iets fout loopt in mijn huishouden.Mijn vriend steunt mij wel,maar soms heb ik de indruk dat hij beide partijen wil tevreden stellen.Mijn schoonmoeder pakt mij ook altijd op mijn minpunten.Ik ben wat mollig.Ze is altijd bezig hoe mooi en slank mijn vriendinnen zijn.Ze stuurt naakfoto's van fotomodellen naar mijn vriend.Terwijl ik dan 8maand zwanger ben.Hoe verkaar je dit gedrag.Het kwetst of overdrijf ik??
 
He An (anoniempje),

Ik heb een vervelende (goedbedoelde) schoonmoeder, maar die van jou is gewoon ziek! Hoe kom je erbij naaktfoto's te sturen naar je eigen schoondochter die 8 maanden zwanger is.....echt ziek. Mijn schoonmoeder is van elk verhaal van jullie een beetje. Ze is erg bemoeizuchtig, maar ze neemt mijn verhaal wel aan. Ik ben erg eerlijk en zeg meteen als ik ergens niet van gediend ben. Wat een andere moeder hierboven al zei: het is ONS kind, en wij bepalen hoe of wat......het is wel een heerlijk gevoel om zelf de baas te zijn.

Zoals een andere moeder schreef dat ze borstvoeding aan het geven was, en schoonmoeder houdt ze een uur vast, ik zou ze van haar schoot "afrukken" (wel zachtjes voor het kindje) en verder gaan met voeden!! Je kind moet eten, en dan komt ze maar een andere keer terug, je staat volledig in je recht als je dat aangeeft!

Zo kan ik nog wel effe doorgaan. Ik denk dat alle schoonmoeders wel een beetje hetzelfde zijn, het klikt erg bekend.....mijn beste vriendin heeft net een zoontje van twee weken. Ze heeft geen schoonmoeder en zal er maar wat graag zo een als ik heb willen hebben. Dat is weer de andere kant....het is ook nooit goed.....zucht......

Veel liefs van de moeder van Suzanne van 6 maanden.
 
Dat verhaal met die borstvoeding is spijtig genoeg ook van mij.Eerlijk tegen haar zijn is niet duidelijk genoeg.Je moet gewoon het op een botte manier zeggen.En zo ben ik niet.Ze doet gewoon haar zin en als wij daar een opmerking over maken ,dan heeft ze wel altijd uitvluchten.Zoals bv. achter onze rug andere suikerbonen(doosjes gaan kopen)Schoonmoeder"jamaar ik dacht dat jullie er niet genoeg gingen hebben" Maar dan vraag je dat toch gewoon,dan kunnen we de onze bijbestellen.Ze krijgt ook cadeautjes van mensen voor onze kleine spruit .Dan zegt ze dat die mensen dat aan haar geven voor bij haar thuis te zetten.Dan stuurt ze daar ook bedankkaartjes naartoe met haar naam op.Ik weet het niet hoor ,maar wordt dat gedaan.Of ben ik nu aan het muggenziften??Er is nog iets wat ik niet kan loslaten;toen mijn kindje geboren werd ,had ik geen tijd om haar volledig(naakt) te zien.Ik vertelde dat met tranen in mijn ogen.T(ik kon nog niet uit bed)De verpleegster kwam haar wassen,terwijl ik vanuit mijn bed wou mee zien.Mijn schoonmoeder ging voor de verzorgingstafel staan.Haar man zei ga dan toch uit de weg.Ze bleef ferrm staan.En kwam daarna trots vertellen dat ze mijn dochter toch al naakt had gezien.(met een grote smile op haar gezicht.)Ik kan dit echt niet verwerkt krijgen.ZE heeft ook altijd opmerkingen gegeven over mijn gewicht.Mijn kindje wa net geboren en ze zei tegen mijn moeder "dat het maar geen dikke zal worden".Ik denk niet dat het abnormaal is dat ik mij zo ga voelen,ik kan er echt een boek over schrijven.Is nu de enigste mog. haar uitschelden en ruzie maken.Want gewoon klare taal wil ze niet begrijpen.ps ik ben een beetje mollig,maar zeker niet dik en lelijk.
 
Ik heb al heel wat geschreven hoor.Ik probeer het echt wat van mij af te schrijven.Er zijn al meerdere mensen die zeiden dat er iets niet in orde is met haar.Bericht 1,4,7,9,12,14 plus dit bericht,zijn allemaal van mij.Bedankt voor de reacties en steun.Want ik heb echt een postnatale depressie van die vrouw.Op dit ogenblik voel ik mij wel beter.
 
Tjonge, tjonge meiden, het valt ook allemaal niet mee he.
Ik heb tijdens mijn zwangerschap m'n robbertje al uitgevochten met... mijn moeder. Mijn schoonmoeder is een schat (echt waar) is niet bemoeierig maar wel attent, belt als je naar de VK geweest bent etc. terwijl mijn moeder dat dus vergeet ookal zeg ik het en verder zowat nooit wat van zich laat horen.
Tijdens m'n zwangerschap kregen we onwijze ruzie over de inrichting van de wieg (was de wieg waar ik in gelegen heb) en toen ze hoorde dat we haar lakentjes niet gingen gebruiken had ze besloten dat ze geen oma meer wilde zijn, ik moest maar een kaartje sturen als het er was en verder niets meer van haar verwachten want het was niet haar wieg meer en niet haar kind dat in die wieg zou liggen...
Ze voelde zich buitengesloten... tja gek he als jij niet moeder maar oma wordt.
Om een lang verhaal nog niet langer te maken, toen ik eenmaal bevallen was, ging ze bij haar thuis slingers ophangen en beschuit uitdelen en kwam ze ongevraagd met alle buren bij ons langs in de kraamtijd. Zelfs de buurvrouw zei: ik snap niet dat ik mee moest want ik was van plan jullie over een aantal weken met een bezoekje te vereren... Ik heb wél tegen m'n moeder gezegd dat ze dit niet nog eens moest doen en toen heeft ze haar excuses aangeboden. Alles weer okee dus en ze heeft het idd niet meer gedaan.

Sterkte allemaal
 
Terug
Bovenaan