Schoonouders en grenzen

<p>heey lieve moeders, </p><p>Ik ben 3 juni van mijn lieve dochter ilana wat echt mijn trots is. Met pijn in me hart moet ik maandag toch echt weer beginnen en ze gaat maandag en dinsdag naar mijn schoonouders. Allemaal prima maar nu kwam mijn schoonmoeder met het idee zullen we haar anders maandagochtend halen en dat jullie haar dinsdagavond komen ophalen nou dat zie ik echt niet zitten. En nu ben ik volgens haar een vervelend mens die de band afpakt met haar kleinkind? Ze ziet haar twee dagen in de week. Ze vind me egoïstisch dat ze niet mag slapen maar dat gaat mij echt te ver ik heb er al best moeite mee dat ze vanaf maandag niet de hele dag bij me is maar hoe gaan jullie met je schoonmoeder om en ben ik dan echt zo onredelijk </p>

Hoi!
nog gefeliciteerd met je geboorte van je dochter ?
ik kan me heel goed voorstellen dat je niet wil dat je dochter blijft overnachten.. is voor jullie dochter ook wennen denk ik dat ze in een andere omgeving is met andere mensen.. groot gelijk dat je haar de maandag avond gewoon weer ophaalt. Vind het eerlijk gezegd eerder egoïstisch van je schoonmoeder dat ze dit van je vraagt dan dat jij dat liever niet wil.
ik ben nu 26 weken zwanger van mijn eerste kindje maar ik weet nu al dat hij de eerst komende tijd niet bij andere mensen gaat overnachten tenzij ik er zelf bij ben.
gewoon op je strepen blijven staan en doen waar jij je het beste bij voelt!

Gefeliciteerd met jullie kleintje!

Sorry hoor, maar belachelijk van je schoonmoeder! Het is al een enorme stap, dat loslaten, zeker bij je eerste.
En dat soort dingen zegt ze gewoon tegen je? Mijn schoonmoeder zal het vast ook regelmatig hebben gedacht en nog steeds?, maar die heeft nog wel het respect om het voor zich te houden.
Het scheelt ook enorm dat mijn man over alles hetzelfde denkt en achter me staat, mocht dat nodig zijn, bij jou ook?
Misschien is een andere oppas, met meer afstand(kinderdagverblijf ofzo) handiger? Snap nu dat je in een soort spagaat zit, omdat je ze ook nodig hebt...
Ik zou op m’n strepen gaan staan, als het nu al begint dit gedoe, in de toekomst zal het nog heel vaak voor gaan komen. 
Ik merk ook dat schoonouders af en toe moeite hebben met de grenzen die ik stel, maar als ouder ben jìj degene die je kind het best kent en die verantwoordelijk is voor haar welzijn.
Daarbij, wil je na zo’n dag met gierende banden naar haar toe lijkt me.
Succes met deze situatie en met werken!

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje ♡
Ik snap je heeeel erg goed! Ik ben 25 weken zwanger en kan al huilen bij het idee dat ik eind maart weer aan de gang moet.
Jammer dat je schoonmoeder zich meteen aangevallen voelt bij je keuze. Wat zegt je man/vriend Hier over? Misschien verstandig om hem met zijn moeder te laten praten?
Daarnaast zou ik goed nadenken over het feit of je je schoonmoeder nog wel als oppas wilt en of je dat nog een goed gevoel geeft als ze nu al zo doet.
Heel erg veel succes! Xx

Hey,
Ik begrijp je ook heel goed. 19juni ben ik bevallen van me lieve dochter en moet dinsdag weer beginnen met werken en zie er echt tegenop. 2 wkn terug gingen we proberen hoe het was als me vriend haar mee nam naar zijn moedershuis en daar sliep met me dochter. Ik moest steeds maar huilen omdat ze er niet was en ik me zorgen maakte.
Ik heb GEEN vertrouwen in mijn schoonmoeder omdat zij iemand is die erg onzeker is over haar handelingen en snel hysterisch wordt als me dochter huilt. Ikzelf vind haar nogal dom...
Me vriend heeft wel vertrouwen in haar want tja hij en zijn zusje zijn door haar opgevoed maar dan snap ik niet hoe zij zo is. Mijn moeder krijgt me dochter best snel stil en blijft kalm als dat niet gebeurd. Maar zijn moeder moest gwn bijkomen van haar hysterische gevoel terwijl me dochter al sliep...
Gelukkig is zij niet iemand die zoiets zou zeggen want ze weet zelf ook dat ik zou uitbarsten in tranen en echt wel commentaar zou geven. Zij werkt zelf ook nog dus het is onmogelijk voor haar om überhaupt dat te vragen. 
Blijf bij je standpunt want er is niemand die het voor je doet (je partner kan ook anders denken). 
Succes!

Gewoon lekker ophalen savonds. Zeggen dat je het al lastig vindt om haar overdag weg te brengen en dat je daar al eerst aan wennen moet. Je bent echt geen zeur. Het is heel normaal dat je zo voelt. 
Wat sommige schrijven over het vertrouwen in hun schoonmoeder,, vind ik wat ver gaan. Ik ben echt niet close met de mijne, maar ze is wel heel gek om mn dochter. Ze zal alles voor haar doen. En al haar eigen kinderen 'leven' nog, dus voor kinderen zorgen kan ze prima. Zo sta ik erin. 

Gewoon aangeven dat je dat niet wilt. Mijn eigen moeder stelde dat ook voor, maar daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Ik heb er wel bij aangegeven dat dat misschien iets voor later is, als hij wat ouder is. Voor nu heb ik hem snachts toch liever in de buurt. 
Sowieso is het heerlijk om je kindje weer te zien na een dag werken. Zelfs al huilen ze of heb je maar een uurtje tot bedtijd; het blijft altijd een heerlijk moment van de dag. Dus wees dan maar ‘egoistisch’ en zeg hoe jij het wil hebben. Misschien kan je man het ook met zijn ouders bespreken? 

Je bent echt niet onredelijk!! Gewoon je hoofd.omhoog houden en Echt doen wat JIJ wilt! Ze weten het altijd beter. Mijn schoonmoeder werkte vroeger nooit en was altijd thuis bij haar kind en nu verwacht zij ook van mij dat de kleine daar kan logeren als ik moet werken.  Nou echt niet hoor. Ik wil mijn eigen kind gewoon lekker knuffelen en de fles geven als ik uit mn werk kom! Gelijk stevig staan meid anders walst ze zo over je heen. Jij bent de baas over je eigen kind! 

Terug
Bovenaan