Schoonouders en grenzen

@superjuffie,
Ik zou dit gevoel niet hebben en ook niet zeggen het niet zo was. Ik heb al genoeg gezien en mee gemaakt met me schoonmoeder. Zij was altijd al een instabiele vrouw, ik ken haar al 8jaar... 
Ja zij is ook dol op me dochter, is haar 1ste kleinkind. Laatst waren we op bezoek, omdat zij me dochter niet zo vaak ziet lieten we haar alleen met me dochter terwijl ik en me vriend in de kamer ernaast waren. Zij komt naar ons toe en zegt: jullie laten dat kind gwn zo alleen.
-_-, ze was niet alleen want de schoonmoeder was daar en we konden haar nog gwn zien vanuit de andere kamer. Ze denkt helemaal niet om haar op te pakken ofz. En waarom? Omdat zijzelf helemaal geen vertrouwen heeft in zichzelf, dus hoe moet ik vertrouwen hebben? 
Kon en kan haar nog steeds niet uitstaan maar ik tolereer het. 

Oh en ik geef haar vaak de mogelijkheid om mijn vertrouwen te winnen zoals de fles geven of haar proberen te troosten of in slaap krijgen etc. de fles geven gaat al fout... laat staan de rest. Ze houdt me dochter het liefst de hele dag wakker en haar dus onrustig maken dat ik dan mag oplossen omdat zij het gehuil niet aan kan...

Ik zou voor nu zeggen nee sorry super lief maar ik ben daar nog niet aan toe.. 
Want misschien in de toekomst vind jij dat juist wel prettig om een keer een avondje samen te zijn ( en goed te kunnen slapen ?) 

En by the way... Ik heb geen schoonmoeder zij is helaas vroeg overleden maar wij hebben er voor gekozen om een oom en tante die geen kinderen hebben opa en oma te maken dat vraagt van ons ook meer dan dat zij er niet zijn maar het brengt ook zoveel meer voor ons meisje. Zij krijgt nu liefde en gewoontes door van meerdere mensen en is nu inmiddels bijna 4 een klein persoontje die het leven al van meerdere kanten kan bekijken! En dat is waar wij het voor deden niet voor ons zelf maar voor haar. Ik heb wel altijd mijn grenzen aangeven wanneer hey voor ons te ver ging maar ik ben ook eerlijk geweest en heb gezien dat juist verschillende personen en meningen goed is voor een kindje.
Ons meisje is voor het eerst gaan koperen met 4mnd ik vond dat erg lastig maar wij zijn samen iets leuks gaan doen wat ook weer even heerlijk was. En nu dat ze ouder is vinden we het erg fijn dat ze bij verschillende mensen terecht kan als wij "iets" hebben. 

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
Ik snap je volledig. Ik zou haar ook zeker maandag na het werk ophalen. Zoals anderen ook al aangeven het is voor jou en je dochter wennen. Dit is een proces wat tijd nodig heeft. 
Wat zegt jouw partner hiervan? Hoe reageert hij hierop? Ik zou eerst samen met hem overleggen hoe jij het wilt (jij bent en blijft de moeder) Daarna zou ik ook echt aangeven aan je schoonmoeder hoe jij het wilt en dat ze zich daar aan moet houden. Opzich kan het blijven slapen (over een poos) een prima oplossing zijn, hierdoor blijf je ook prive tijd houden met je partner. Maar dat het nu te vroeg is daarvoor, snap ik volledig. En je schoonmoeder zou dit ook moeten begrijpen. Wil ze dat niet, dan is het aan jou en je partner om hierover een uitspraak te doen. 
Hopelijk komen jullie eruit! Succes

Gefeliciteerd  met de geboorte van je dochter.
Wat vervelend he.
Ik ben 36 weken zwanger en zie daar ook tegen op.  Ze komen bij ons nu al onaangekondigd  binnen. Laat staan dan.
Heb tegen  mijn vriend gezegd dat ik wil dat die met ze gaat praten  en vooral ons met rust laten de eerste weken. Zodat wij zelf met zn 3tjes kunnen wennen  en ander bezoek ook de kans kunne geven  te komen kijken zonder dat het te druk is.
Ik heb hele lieve schoonouders  dus dat is het probleem  niet gelukkig. En hopelijk gaan ze dit wel begrijpen  maar ben er gewoon nu al bang voor.
En als ik dat dan bij jou lees.  2 keer in de week is toch prima. dat zou vab mij ook echt niet meer hoeven.
Je bent tenslotte  een appart gezin .
Ik zou nog eens een gesprek aan gaan met je schoonmoeder. En dat zr maar moeten dealen met jou keuze..  het is JOU kindje  niet die van hun dus jij bepaald

Succes?

Eh babies van zo klein hebben gewoon behoefte aan huid op huid contact met hun mama hoor. Twee dagen en nachten naar oma lijkt me in dit stadium veel en veel te veel voor die kleine. Stel dat je borstvoeding geeft? Doe je waarschijnlijk niet als ik je verhaal zo lees, maar dan heeft je baby toch ook behoefte aan jou. En los daarvan: je moet zo'n jonge baby niet te lang bij zijn ouders weghouden tenzij dat niet te vermijden is. Woont je schoonmoeder heel ver weg ofzo?
En als je je er niet goed bij voelt: niet doen! Beginnen met werken en je baby missen is al pittig genoeg. Toen ik begon met werken was mijn kleine al weer bijna 1 jaar, en ik kon voor de eerste maand nog niet terecht bij de opvang. Daarom was hij twee dagen en twee nachten (tijdelijk) bij mijn ouders. Die wonen wel een stukje verder. Ik vond het verschrikkelijk. Iedere keer als ik hem moest wegbrengen huilen in de auto. En mijn moeder is echt de aller allerliefste oma van de wereld. Dus daar gaat het niet om.

Terug
Bovenaan