<p>Hoi iedereen!</p><p>Helaas moet ik binnenkort weer werken en stiekem heb ik hier geen zin in?</p><p>Maar goed, ik heb de mazzel dat mijn ouders dichtbij wonen en ik geen kinderopvang hoef te regelen. Ook ben ik ondernemer, dus kan zelf mijn werktijden inplannen.</p><p>Nu zit ik met het volgende; mijn vriend zijn ouders wonen niet bepaald in de buurt. Ongeveer 45 minuten rijden. </p><p>Mijn vriend wil heel graag dat zij 1 dag oppassen, zodat zijn ouders ook betrokken zijn bij onze zoon. Dit is een gedachte waar ik zelf helemaal achter sta.</p><p>Mijn vriend kwam met het idee om onze zoon daar 1 nacht te laten logeren wanneer wij hem brengen voor de oppas dag. Ik heb aangegeven dat dat nu nog niet gaat, aangezien ik borstvoeding geef en hij voor de nachten nog komt. Enfin, ik kan hem daar dus niet brengen zo lang ik borstvoeding geef. Daarbij ben ik daar ook gewoon nog ècht niet klaar voor...</p><p>Aangezien ik het ook ontzettend belangrijk vind dat zijn ouders ook betrokken zijn, kwam ik met het idee om zijn moeder 1 keer per week, of 1 keer per twee weken bij ons te laten komen voor een ‘oppasdag’. Dit hadden we dus ook voorgesteld en hierop kregen we de reactie van: jouw auto rijdt toch ook? En dat terwijl wij letterlijk elke week langskomen met onze zoon bij hun!! Pardon?!</p><p>Door deze reactie heb ik eigenlijk ook helemaal geen behoefte om mijn zoon later te brengen voor de graag gewilde oppasdag vanuit hun kant. Het oppassen is namelijk helemaal niet nodig, maar wilde ik doen zodat ze hem ook leren kennen. Het lijkt nu echt alsof het van 1 kant komt. Ik moet onze zoon maar steeds bij hun brengen, omdat dat hun beter uitkomt. Ik neem toch aan dat zij hem ook willen leren kennen?</p><p>Hoe denken jullie erover en advies? Ik heb er echt een hard hoofd in en wil er eigenlijk niet eens meer heen. Moet toch niet de bedoeling zijn dat wij voor taxi gaan spelen?</p><p> </p><p>Groetjes van een kersverse moeder!</p>