Schoonouders en oppassen

Dankjullie wel voor het advies!
Een middenweg moet inderdaad te vinden zijn. Helaas heb ik wel meerdere pogingen gedaan, maar het voelt vaak alsof hun het maar uit moet komen, terwijl ze dit zelf willen.
Ik heb het er inderdaad moeilijk mee. Aan de ene kant wil ik m’n zoon niet weghouden van hun en aan de andere kant denk ik: als ze ècht om hem gaven, dan zouden ze toch wel moeite doen om ook met hem te kunnen zijn?
Het vervelende is ook dat ik ontzettend met m’n woorden moet opletten hoe ik het ga brengen. Bij je eigen ouders is dat altijd wat makkelijker dan bij je schoonouders.
Als zij ook geen voorstellen doen, ga ik wel sterk nadenken of ik daar nog geregeld blijf komen. Dan kom ik net zo vaak maar bij hun als zij bij mij langskomen. Misschien beetje kinderachtig, maarja..... ik zie zelf de meerwaarde er niet meer van

Hee Bloempjez,
Wat ben ik blij om dit te lezen, ik dacht echt dat ik de engiste was. Ik wil je niet ontmoedigen maar de kleine is nu 8 maanden en er is voor ons nog steeds geen oplossing. Mijn eigen moeder komt wel op 45 min rijden de avond voordat de oppasdag is naar ons en blijft dan slapen dit maar 1 keer in de maand. Maar minn vader blijft dan gewoon stug thuis want die wil dat niet! Schoonmoeder woont de andere kant op van waar mijn werk is en mijn man moet best vroeg beginnen met werken. Dan zouden we een uur eerder moeten op staan zodat mijn man de kleine kan afzetten middernacht dus.. daarbij moeten we dan ons hele huishouden meenemen voor die kleine naar het kleine appartementje wat niet kindvriendelijk is gewoon niet makkelijk. Naar veel aangeven en vragen dringt het blijkbaar gewoon niet door. Er is altijd wel iets waarom ze hier niet wil zijn. Ieder keer als het 'haar' oppas dag is krijgen we een berichtje komt ie hierheen? Precies een vraagstelling of wij haar iets afpakken en het aan ons ligt dat ze niet oppast.. Uh nee nog steeds niet word hier zoooooo moe van! Dat ik ook heb gezegd het is hier en anders niet maar zelfs dat was niet duidelijk blijkbaar. Ze wilde eerst ook helemaal niet oppassen, toen hebben we het nog een paar keer gevraagd omdat ik anders alleen maar werk voor de vaste lasten. Kwam ze 1 keer in de 2 weken als voorstel, nou is dat al vervelend met het kdv plus die ene keer in de 2 weken levert mij bijna niks op! De kleine moet weggebracht worden kost ook bezine een hoop tijd en frustratie n hoop gezeik dus. Ik heb de dagen dat ze zou oppassen voor het komende half jaar maar gewoon geregeld bij het kdv. Sorry moest het even van me afschrijven. Het vaker naar de ouders rijden die verder weg wonen is hier ook ongelooflijk hè! Ik heb precies t zelfde gevoel als jij. Gewoon doen wat voor jou goed voelt en probeer de situatie niet te veel je leven te laten beïnvloeden is heel moeilijk maar wrijving in je relatie en gezin is ook niet fijn vooral als je al wat slaap te kort komt etc... 
Succes!

Heb even niet echt een tip voor je. Het moet zeker van 2 kanten komen, dat wel! Maar Mn eigen schoonouders komen ook niet naar mij en als ze komen is t 10 minuten. Verschil is dat ik er heeeeel blij om ben dat ze niet vaak komen. XD 
ben zelf ook kersverse moeder en erger me vaak kapot aan ze... ze bedoelen t allemaal super maar toch... moet eind van deze maand weer gaan werken en kijk er super erg tegenop :( ook logeren van Mn dochter bij hun wil k absoluut nog niet hebben, kan k ook nog niet aan. Mijn dochter. Mijn eigendom. Hahaha 
bij mijn ouders mag ze btw ook nog niet overnachten maar mn schoonoudersbzijn nogal opdringerig. 

Zo pardon.... Graag of niet hoor.
Mijn schoonouders wonen ook zo ver en gaan straks oppassen maar na wel enige vervelende gesprekken met mijn man is het geregeld dat ze hier heen komen. Ik vertik het om voor en/of na me werk die afstand heen en terug te rijden... 
Nu moet bv niet de reden zijn. Als jij het niet wilt dan niet. Het is jou kind en zeker als je zo een reactie van hen krijgt.

Terug
Bovenaan