He Sanas,
Ik vind het ook aso als mensen gewoon roken, terwijl je gevraagd hebt of ze dat niet willen doen. Stel dat je astma had, zouden ze dan ook gewoon doorroken? Zo ja, dan heb je een goede reden om daar niet meer langs te gaan. En dat is precies het punt wat ik bedoel: je hebt altijd een goede reden om te vragen of mensen niet willen roken. Roken is nl. slecht voor je, óók voor de meerokers. Dus als mensen niet naar je willen luisteren, ga je gewoon niet meer langs. Makkelijk zat.
Mijn schoonouders en zwager roken ook. En toen ik zwanger was (nu 5 jaar geleden) hebben mijn vriend en ik meteen gevraagd of ze niet meer wilden roken waar wij bij waren en ook dat we dat niet wilden als wij met de baby langs wilden komen. Gelukkig roken ze niet meer in hun huis als wij komen en er wordt ook gelucht van te voren. Maar weet je, als ze gewoon door hadden blijven roken, had ik toch écht niet met de baby daar naar toe gegaan hoor. Dat zijn dan de consequenties die zij zélf hebben veroorzaakt en niet jij!! Zij doen iets en daar mag jij je conclusie uit trekken en doen wat JIJ wilt.
Groetjes,
Luna