[quote quote=10301448]Hoi! Mensen gaan je grenzen over omdat JIJ dat toelaat lieve schat. Het is heel lastig maar zeker niet onmogelijk om op een harmonieuze manier met elkaar om te gaan, ook met een bemoeial en ook met een schoonvader met racistische trekjes! Schop maar tegen een paar schenen aan; spreek!! Zeg gewoon op een rustige toon hoe je erin zit. Tuurlijk krijg je daar de ruimte niet voor, die moet je zelf creeeren. Je kunt niet altijd van je man verwachten dat hij voor je opkomt, dat moet je echt zelf gaan doen.. dat is het eerlijkst maar ook de snelste manier. Als je merkt dat je onvoldoende ruimte krijgt, zeg daar dan wat van, merk je dat je vriend laks is, zeg daar wat van maar laat je niet gebeuren dat je achteraf weer met een rotgevoel zit want dat ga je niet volhouden. Alleen als je vaker voor jezelf opkomt kun je het voor elkaar krijgen dat de relatie met je schoonouders een goede basis krijgt en in mijn ogen ook langdurig stand houdt. Kijk, hoe iemand is, waarom ze leven op de manier zoals ze doen mogen ze zelf weten, maar heb het respect voor jezelf en voor hen om te begrijpen waar het om draait.. Er is niets mooiers om te genieten van elkaar en vooral je zoontje zien opgroeien met beide opa’s en oma’s, trust me, maar geef je grenzen aan en laat je persoon zien!! Als je hier hulp bij nodig het, zoek hulp bij een psycholoog!! Succes en maak er het beste van, ze worden zo snel groot![/quote]
Dit.
Je bent een toeschouwer in je eigen leven. Hoe vind je dat nou? Het lijkt me vreselijk. De deur gaat toch niet vanzelf open? Iemand doet die deur voor schoonouders open. Of man, of schoonouders zelf (goed idee om de sleutels terug te vorderen).
Je schoonouders hebben de volledige controle over jullie, terwijl jullie allang volwassen zijn. Met alle respect: je laat anderen over je heen lopen. Ook je man loopt gewoon over je heen. Kom voor jezelf op! Zeg wat je wel en niet wil!
Ik heb ook gereageerd in je andere topic. Heb het idee dat zowel jij als je man angstig/afhankelijk zijn aangelegd. Het is het denk ik echt waard om hier met de hulp van een psycholoog naar te kijken.