Schoonouders

Hallo,
Sinds dat mijn zoon (5 maanden) is geboren, komen mijn schoonouders steeds vaker langs en dan puur voor hem. Ook komt mijn schoonmoeder aanzetten met ; ik heb al een fietsstoeltje thuis en een campingbedje enz.... Ze bedoelt t vast niet verkeerd maar het voelt een beetje opdringerig en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Doordat ze dit doet wil ik juist niet dat mijn zoon naar hun toe gaat om te logeren ofzo.
Is dit slecht van mij, want volgens mijn moeder hebben ze gewoon recht op een stukje privacy met hun kleinkind!?
En zijn er mensen die hier ook wat van herkennen?
Groeten loes
 
Hallo,

Ik snap wat je bedoelt. Ik heb het ook met mijn schoonmoeder (nou kan ik zo ie zo niet zo goed met haar).
Maar het is jouw kind en niet die van haar, dus jij bepaalt wat er wel en niet gebeurd.
Mijn schoonmoeder begon voor de geboort van mijn zoontje al te vertellen wat hij wel en niet mocht eten etc. Werd er toen al helemaal gek van, al dat gebemoei. En nu wil ze ook wel elke week komen of dat wij daar komen, dat terwijl ze eerder haast nooit kwam.
Mijn haren gaan nog al overeind staan van dit soort dingen. Laatst belde ze om welk tijdstip ze het best kon langs komen omdat ze hem in zijn ogen moest kijken, vond ik zo intimiderend. Gelukkig zegt m'n man het wel tegen haar als ze ons echt teveel word.

Succes er mee!!

Groetjes Sylvia (moeder van Daan 5 weken)
 
Bedankt Sylvia voor je reactie....!
Laatst waren mijn schoonouders ook hier en toen zijn mijn schoonmoeder dat ze een keer door de week wil komen, dan ben ik dus alleen met haar en mijn zoon.
Ik zie dit nog niet zo zitten, maar omdat ik zoiets had van oke misschien ben ik wel te onaardig tegenover haar en bezitterig, toen heb ik haar maar een kans gegeven...
Even aankijken hoe het gaat.
Maar ik denk dat als ik alleen ben met haar en ze zegt weer iets over logeren ofzo dat ik dan niet eerlijk durf te zijn....en daar ben ik bang voor.
Groeten loes
 
Dag Loes,

Lastig is dat he!! Ik vind het ook altijd lastig om mijn echte gevoelens en gedachten tegen mijn schoonmoeder te zeggen. En al helemaal als ik alleen met haar ben. Gelukkig gebeurt dat bijna niet....
Mijn schoonmoeder stelde laatst ook al voor dat als wij een weekendje wat voor ons zelf wilden doen dat zei wel zou oppassen. Dat gebeurd dus echt niet,ik vertrouw het op een of andere manier ook niet helemaal. Heb ook wel heel erg dat bezitterge gevoel tegenover haar....

Maar als je het niet wil gewoon niet doen hoor (makkelijk gezegt als gedaan natuurlijk)!!
Zegt je man/vriend er wel eens wat van?

Groetjes Sylvia
 
Hoi Sylvia,
Nou mijn vriend weet ervan en zodra zijn moeder iets tegen mij zegt van dat ze wel een keer op wil passen ofzo dan springt hij gelijk voor me in van; nou dat is niet nodig wij zijn de ouders, dus we willen ook zelf voor het kind zorgen enz.
Maar soms dan zeg ik per ongelijk wel eens dat we weg zijn geweest, wat trouwens weinig voorkomt, en dan vraagt ze wie er bij de kleine was en dan vind ik het wel lullig als ik steeds moet zeggen dat mijn moeder oppast.
Ik denk dat ze het op een gegeven moment wel door krijgt dat ik het gewoon niet prettig vind als ze zich er mee bemoeid, maar ik ben ook bang dat als dit zo door gaat ik echt een keer heel boos ga worden, wat ik niet wil natuurlijk....
Groeten loes
 
Hoi. Ik kan me je reactie heel erg goed voorstellen hoor. Ik heb toen mijn oudste net geboren was ook zo'n ellende gehad met mijn schoonmoeder.. Die dacht dat ze alles kon regelen en haar kleinzoon wel even zou opvoeden. Nu weet ze ondertussen wel dat ze dan bij mij verkeerd is hihi..
Nu is net de 2e geboren en ik moet zeggen dat het nu wel wat beter gaat. Nog steeds is ze wel "haantje de voorste" maar dat is haar karakter denk ik dan maar.. En als het me niet zint dan zeg ik het ook.
Ze zijn trouwens ook geen van beide ooit daar weest logeren hoor (de kleinste nog nergens trouwens hihi), juist omdat ik me er ook niet prettig bij voel...
Gr. Anne-Marie
mama van Tim (2,5) en Jesse (van 12-7-07)
 
Hier hetzelfde verhaal. Het is ook altijd mijn moeder die oppast (dat is tot nu toe maar 3x voorgekomen, maar toch). Wij houden het ook geheim als we zijn weggeweest en zij heeft opgepast. Mijn schoonouders hebben we nog nooit gevraagd om op te passen. Als het aan mij ligt gaat dat voorlopig niet gebeuren ook. Klinkt lullig, maar zo voelt het nou eenmaal.

Ik heb afgelopen weekend nog een 'aanvaring' gehad met mijn schoonouders. Het is een lang verhaal, maar laten we het er op houden dat ik goed heb duidelijk gemaakt dat er met mij niet te sollen valt en dat ik graag serieus genomen wil worden.

Groetjes, Marisa
 
Zeer vervelend voor je Marisa.
Ik kan het me goed voorstellen, ik denk dat je het op een gegeven moment gewoon zat bent. En dan "flapt" het er ineens uit!!!
Nou belde mijn schoonmoeder laatst weer op en ze wil ook mee naar het bureau.
Ik denk ik zal er maar niet te zwaar aan tillen en haar gewoon mee laten gaan! Ik kijk wel hoe het gaat.
Ik ben ook iemand van zelf achter de kinderwagen lopen, zelf mijn kind vast houden enz. en dat wil voor oma's volgens mij nogal eens zwaar zijn als je dan zegt dat je zelf achter de kinderwagen wil lopen. Terwijl ik dan bij mezelf denk het is mijn kind....
Zo ook mijn moeder die vroeg of ze binnenkort, als wij een middagje weg zijn en zij dus op gaat passen, de kleine mee mocht nemen naar de stad! Geen denken aan dus he! Dan kan ik me heel die dag niet ontspannen voelen....
Maar goed, ik hoop dat het allemaal wel los loopt voor iedereen!
Als ze 4 jaar zijn zouden ze ook naar school moeten dus moet je ze ook toevertrouwen aan iemand die je niet kent....
Tot die tijd hou ik hem zoveel mogelijk voor mezelf denk ik....
Succes allemaal
Groetjes Loes
 
Terug
Bovenaan