Schoonouders

Hi,

Ik kan er zelf ook niet zo goed tegen, mijn ouders hebben ook alleen nog maar interesse in Tom. En niet in mij, ik zeg niet dat dat persee moet, en ik ben ook niet jaloers op Tom. Maar hoe zeg je dat,... er is geen aandacht meer voor andere dingen, ze verzuipen in Tom.

Wij woonden 3 jaar in ons huis, ze wonen nog geen 3 km verderop, en ze zijn misschien 4x in het jaar langs geweest bij ons. En nu Tom er is, staan ze te pas en ten onpas op de stoep.

Willen ze opeens samen dingen gaan doen...

Ik snap, dat ze tijd willen doorbrengen met Tom... maar nu kan dat opeens wel...

Er is gewoon geen interesse in ons, nog niet eens de vraag hoe het met ons gaat...
Alleen maar Tom Tom Tom...

Ik weet ook niet goed wat ik er mee aan moet.

Nens
 
Hoi dames,

als ik jullie ervaringen met schoonmoeders lees ben ik weer heel blij dat al onze familie meer dan 200 km bij ons vandaan woont. Onze jongste is nu viereneenhalve maand oud en het langste dat ik zonder hem was is anderhalve maand geleden geweest omdat ik naar de tandarts moest en er nogal wat gereviseerd moest worden en toen was hij heerlijk thuis bij pappa. Pappa heeft hem een flesje afgekolfde melk gegeven.

Eigenlijk heb ik jullie geen klap geholpen met mijn verhaal maar ik ben weer even blij!!

Groetjes van Marloes
 
recht op privacy met een kleinkind, sorry hoor maar opa's en oma's hebben vooral het recht (en de plicht) te genieten van hun kleinkind en hoe dat wordt ingevuld is aan de ouders.
Ik geef mijn kinderen ook niet aan mijn schoonouders hoor, willen ze gelukkig ook niet en ze wonen ook nog eens ver weg dus helemaal goed.
Maar goed je bepaald zelf toch of je kindje er gaat logeren of niet, je bent er misschien nu ook nog niet aan toe, wacht maar eens tot je een paar jaar verder bent, kijken of zij het dan nog willen....
 
Hoi Loes,

Ik moest eerst drie keer kijken of ik zelf het verhaal niet geschreven had. Mijn schoonouders zijn geobsedeerd door hun kleinzoon, een ander woord heb ik er niet voor. Ze passen twee ochtenden per week op, dus ik hoopte dat de bezoekjes wel minder zouden worden. Maar nee hoor. Ze moeten hem minimaal 1 keer per weekend zien. Ik wees mijn man op dat feit en hij had het niet door. Iedere zaterdagmiddag stonden ze op de stoep. Het werd zo erg dat we ons bijna schuldig voelden als we niet thuis waren. Daarnaast passen ze bijna elke week wel een keer extra op, dus hebben ze geen klagen, denk ik dan. Mijn moeder past maar 1 dag per week op en ze woont te ver weg om zo af en toe extra op te passen. Maar ja, hoe zeg je zo iets. Mijn man wilde eerst niks zeggen maar onlangs heeft hij toch een gesprek gehad. Het heeft voorlopig wel iets opgelucht, maar we moeten maar zien hoe lang het duurt. Hoe lang de opmerkingen "we dachten al dat we hem dit weekend niet meer zouden zien" en zo weg blijven.

Het blijft moeilijk met opa's en oma's. Mijn schoonouders doen ook best veel voor ons, maar sinds Cas er is, erger ik me daar dus wel aan. En dan voel ik me gewoon een bitch. Maar het feit dat ze veel voor ons doen, geeft ze nog niet het recht om ons kind "op te eisen". Maar goed, we proberen nu een nieuwe weg in te slaan en kijken of het nu goed gaat.

Ik wens je heel veel sterkte. Ik weet hoe moeiljik het is.

Gr. Tamara
mama van Cas
(16-04-07)
 
Hoi meiden,

Heel vervelend te lezen dat jullie (schoon)ouders zich zo bemoeien met alles. Ik mag dan echt in mijn handjes klappen. Ten eerste heb ik ook een goed contact met mijn schoonmoeder. We hebben zelfs een gezamenlijke hobbey (scrappen). En af en toe denk ik ga maar eens langs met Jennifer want ik heb ze al ff niet gezien...
Mijn ouders passen 1x keer in de week op dus die ziet Jennifer regelmatig.

Wat ik nu zo leuk vind is dat, als mijn ouders binnenkomen, mijn kleine meid een grote glimlach op haar gezicht krijgt. En dat wil ik ook hebben als mijn schoonouders binnenkomen. Dat is nog niet zo...

Dit komt eigelijk omdat ik het vroeger ook zo leuk vond om naar mijn Oma te gaan.. En ik weet dat mijn moeder vaak met tegenzin mee ging (het is haar schoonmoeder). Dat lijkt me dus niets.
En natuurlijk zeggen ze soms wel eens dingen waarvan ik denk .. Nou echt niet. Maar dat heb ik ook met vriendinnen, dus daar maak ik me niet zo druk om..

In ieder geval heel veel sterkte aan iedereen en denk wel dat ze nog jaren op bezoek komen......hihi
 
Terug
Bovenaan