schoonouders

A

Anoniem

Guest
om gek van te worden
voordat jayden er was kon ik er echt goed mee over weg maar nu toen die geboren was kwamen ze 3 weken lang elke dag of ik nou visite had of niet. En nu bemoeien ze zich overal mee als er een beetje wind staat zeggen ze dat die ziek word al ik geen kleed over de maxi cosi doe en als het warm is belt ze of die het niet warm heeft. Volgens mij vind ze me een slechte moeder. en elke keer als we er zijn is het nog niet genoeg en vragen ze wel een paar keer ofdat we blijven eten en daar heb ik niet altijd zin in   ik ben ook graag met zijn drieen thuis ik zie mijn vriend ook niet zoveel hij heeft een eigen zaak.

Nou zijn ze ook erg jalours ik werk voor mijn eigen als kapster aan huis dat doe ik in het dorp waar ik vandaan kom en waar mijn ouders wonen ik knip meestal op maandag en dinsdag nou wil zij ook oppassen maar ze werkt heel de week en op dinsdag past ze op de twee andere kleinkinderen.

In het weekend ga ik hem niet wegbrengen als wij gewoon thuis zijn en al zou ik dat wel doen, ik weet gewoon dat ze zich niet aan mijn regels houd ze zal hem niet op bed leggen als die moe is en ze gaat hem van alles geven wat die van mij niet mag.

Nou s het ook al een paar keer voorgekomen dat ze vroeg of zei hem even mocht dan zei ik nee en dan pakte ze hem gewoon uit mijn handen.

Het is gewoon nooit goed wat ik ook doe het liefst zou ik er niet meer heen gaan

sil

ooh wat erg zeg! Vreselijk, ik zou me ook echt kapot ergeren!!
Misschien bedoeld ze het allemaal niet verkeerd, en is ze gewoon erg bezorgd (dat van het te koud hebben enzo) maar dingen doen waar jij of jullie niet achter staan vind ik echt niet kunnen!
Mijn moeder is ook bezorgd, maar dan op een leuke manier. en ze heeft altijd gezegt: "ik zal het kind zo behandelen zoals jullie dat willen, ookal zou ik het er niet mee eens zijn" en zo hoort het ook vind ik!
En wat zegt je vriend ervan? Of vind hij het wel allemaal goed?
Ik denk echt dat jullie eens goed moet praten, anders word het contact alleen maar slechter en dat zou ook jammer zijn toch?!

Succes ermee!

Grrrr, schoonfamilie! Het is zoooo moeilijk om daar goed mee om te gaan, vooral als het om kleinkinderen gaat. Tegen je eigen ouders kan je veel makkelijker zeggen dat ze zich er niet zo mee moeten bemoeien, maar zeg dat maar eens zonder ruzie tegen je schoonouders!

Misschien kun je het toch maar beter een keertje met je vriend bespreken en wat bij ons goed werkt is van een nood een deugd maken.
Breng Jayden gewoon lekker af en toe daar naar toe op een zaterdag (niet iedere hoor!) en ga met je vriend (of een vriendin) lekker de stad in voor wat tijd voor jezelf. Zo hebben zij tijd met hun kleinzoon en hoef jij je niet te ergeren want je bent er niet.

En ik weet dat het een schrale troost is, maar volgens mij zijn er ontzettend veel (jonge) moeders met dit probleem. Je bent in ieder geval niet de enige!

KT

Ooooh wat erg! Bij ons was het ook zo. Ik werd er compleet gek van.
Laatst hebben we er wat van gezegd en nu gaat het stukken beter.
Het is misschien ook wel iets wat je schoonouders onbewust doen.
Volgens mij hadden die van mij het niet eens door totdat we er wat van zeiden.
Maar ook nu nog gaan mijn haren wel eens recht overeind staan.
Gisteren bijvoorbeeld, steeds maar van die opmerkingen:
O, jij eet wel veel, Jou pappa en mamma stoppen je helemaal vol, je hebt gewoon een dikke buik.
Of toen hij ging huilen zei ik: we gaan naar huis want hij is moe.
Schoonpa: Valt wel mee hoor, zijn maagje zit in de weg!!!
Grmmmmblzzzz....

Maar er over praten helpt wel (een klein beetje )

Ohhhh, Issie, hier ook! Op zich hele aardige mensen en ze zijn dol op hun kleinkinderen maar als we er zijn, constant van die kleine hints over van die zaken waarvan ik denk 'huh, maak je jezelf dáár druk over?'. Tijdstip waarop we Heather een schone luier geven of de hoeveelheid melk in de fles.

Ik kan er ook niets van zeggen, mijn schoonvader is dusdanig dominant dat ik gelijk slaande ruzie zou krijgen. Nou ja, ik ga mijn eigen gang en laat hun zoveel mogelijk hun gang gaan. Aangezien ik zelf maar één opa had, wil ik dat Heather zoveel mogelijk geniet van alle opa's en oma's die ze kan krijgen en verder zien we het wel.

Ben trouwens wel heel erg blij dan vriend-lief niet familieziek is!!

KT

Hier nog eentje!! iid vroeger ging het altijd goed,gezellig enzo.
Samen vaak op vakantie en dolle pret.
Maar nu liggen we (of ik op een andere golflengte)
Schoonmoeder stopt elke keer iets bij Teun in zijn mondje om te kijken hoe hij reageert.
En dan heb ik het echt over soep,peperkoek (een halve plak) drop,chocolade,bitter lemon. Ik word daar niet goed van!!!
Teun kletst ook niet tegen haar,ze doet ook net te wild en praat niet normaal en dan zegt ze ook nog: andere kindjes van zijn leeftijd brabbelen tenminste!
Zodra we de poort uit zijn begint hij meteen weer te kletsen.
Ik heb mijn vriend erop aan gesproken en ik vind dat hij zijn antennen maar uit moet klappen,hij kan er makkelijker iets van zeggen. Als er problemen met mijn moeder zijn los ik die op. Eigen is toch makkelijker.
Nu houd mijn vriend het beter in de gaten en als ik hem sein pakt hij het goed aan.
Misschien een tip.
Verder is het gewoon slikken en op je tanden bijten.
Leuk is echt heeeel anders.
Succes!!

Groetjes Mikkie.

Tja hier ook zo'n leuke schoonfamilie, maar dat is weer een heeeeel ander verhaal!
We gaan er eigenlijk ook nooit heen, maar ja gisteren was het vaderdag dus toch maar even ernaar toe (ouders zijn gescheiden. moeder hebben we helemaal geen contact meer mee (is heel veel gebeurd) en vader heeeel af en toe en dan vooral telefonisch)
Nou, vader zit gewoon trots zijn nieuwe wietplanten te laten zien, de deurbel gaat en er staat een raar figuur ineens binnen en beneden zitten een paar jongeren (is ook een heeel verhaal!) wiet te roken!!!!!!!
En daar zit ik (of wij) met de kleine.....vreselijk!
Heb haar ook vrij snel in bed gelegt (campingbedje hadden we meegenomen). ze was (gelukkig) toch al moe toen we daar kwamen en boven is tenminste alles fris!
Ze heeft ook nog goed geslapen  toen om 16.30 uit bed gehaald, groenten gegeven en weg!
Bah, en dat is een opa?????? Ik snap het niet hoor... en voor mijn vriend is dat ook echt niet leuk! Die hele familie is

hoi,

bij mij is het een heel ander verhaal:
ik mag mijn schoonouders niet graag en dat hebben ze zelf zo gemaakt.
het is een lang verhaal; zelfs in het kort:

op het begin toen ik daar kwam ging alles goed, totdat mijn mans zusje een vriend kreeg (een vriend van ons; zij toen 16 en hij 23).
maar goed; gevoelens houdt je niet tegen.
die 2 hadden continu ruzie en daar moest heel het huis altijd van meegnieten (echt schreeuwen!!). mijn man zei daar dan wat van want na een dag werken in die herrie en ellende thuiskomen is niet echt fijn.
na ongeveer een half jaar begon iedereen daar in huis (ouders, zusje + vriend) anders te doen tegen ons.
vriend lief was echt alles daar en schoonmoeder deed alles met hem en niet met mijn man. dat was voor hem wel moeilijk.
meestal sliepen we de ene week daar en de andere bij mij thuis, maar op een gegeven moment werden we daar steeds weggestuurd omdat er dan ALWEER problemen waren met het zusje en haar vriend.
op een gegeven moment werd er ook gebeld met de melding datmijn man beter een tijd bij mij thuis kon blijven (geen overleg met mijn ouders of dat dat goed was; dat was het natuurlijk wel, maar toch...).
op een gegeven moment is mijn man met zijn ouders gaan praten en heeft ze de keus gegeven: vriendlief naar zijn eigen huis (die had hij ook) of mijn man zou bij mij thuis komen wonen.
en toen zeiden ze: dan ga je daar maar wonen! nou, dat kwam hard aan.
mijn man heeft 1,5 jaar bij mijn ouders gewoond en toen hebben we een huis gekocht. in 2005 gingen we trouwen en ondertussen heeft mijn man wel weer contact gekregen met zijn ouders (door mij) maar wel minimaal (Zijn ouders zijn ondertussen ook gaan scheiden).
zijn zusje zag hij toen al 3 jaar niet meer.
daar zat hij wel mee, ook nu we gingen trouwen.
dus ik haar gebeld met de vraag of er gepraat kon worden.
nou een maand voor de bruiloft kwamen ze praten en het ging heel goed.
toen wilde ze mijn man even apart spreken.
prima. en na 1,5 uur ofzo kwamen ze weer buiten zitten en zei ze dat alles goed was.
maar mijn man was wat koeltjes.
toen ze weg waren ging hij naar bed en toen ik boven kwam bleef hij maar rechtop zitten. hij moest me wat vertellen maar vond het moeilijk want het was niet waar en hij ws toch bang voor mijn reactie: zijn zusje beweerde dat hij haar seksueel misbruikt had.
ik schrok me rot. ze zei dat zij 7 was en hij 11. hij zei dat het echt niet zo was,maar dat dat de reden was waarom zijn ouders hem ook het huis uit hadden gezet. ze hebben nooit zijn kant van het verhaal gevraagt.
ik heb er veel met mijn man over gepraat en stond echt achter hem, geloofde hem.
heb mijn schoonouders zo gruwelijk verrot gescholden dat wil je niet weten.
uiteindelijk is de schoonfamilie toch helemaal compleet op onze bruiloft geweest (schijn voor de rest van de familie).
ook nu ons meisje er is denken ze vooraan te kunnen staan maar heb ze flink de waarheid gezegt en verteld dat ik ze niet mag na alleswat ze gedaan hebben.
nu zien we ze af en toe.
zijn zusje zit in therapie en is er nu achter dat ze niet misbruikt is door hem.
dat hebben zijn ouders ons laten weten, ze komt zelf nog wel maar heeft nu weer problemen met vriendlief dus het is nu niet de tijd voor haar !!! VOOR ONS WEL!
dus ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze komt met het verhaal.
ben blij dat ik genoeg vertrouwen in mjn manheb gehad anders was hij mijn man niet geweest en hadden we ons mooie meisje niet gehad.

maar mijn schoonfamilie: ze mogen haar amper vasthouden! heb ik liever niet. geef mijn kindje niet graag aan iemand die ik niet vertrouw en mag.

Mejon

Terug
Bovenaan