schrik me rot van sommige vrouwen en verhalen

hoi allemaal

ik zit hier berichten te lezen dat ik denk van jezus hoe dom kunnen
somige vrouwen zijn????

ze gaan naar bed met mannen zonder iets te gerbuiken (condoom/pil ect..)
en dan hebben ze ik heb een probleem
en moet misschien abortis plegen
om zo'n domme reden en fout van hun zelf

er zijn verdomme vrouwen op de wereld die geen
kids kunnen krijgen en er van dromen
om er 1 te krijgen hoe dan ook en alles er aan doen......

echt onbeschofte vrouwen bestaan er op deze wereld en hoe ze met een geschrenk van god mee om gaan
vind ik echt heel erg dit en om te horen

groeten amra

En van dit soort reacties krijg ik rode vlekken in mijn nek... Bah... Wat een zelfingenomenheid...

Hou eens op met mensen te veroordelen. Wat weet je nu helemaal op basis van een aantal postings op het net. Je kent de persoonlijke situatie van mensen niet en toch denk je maar te moeten oordelen? Soms zijn verhalen heel anders dan je in eerste instantie zou vermoeden.

Ieder maakt in zijn of haar leven zijn eigen keuzes. Sommige zou ik persoonlijk nooit gemaakt hebben, maar dat wil niet zeggen dat ik iemand anders die  die keuze wel maakt maar moet gaan veroordelen.

Ik denk dat je niet zo simpel een oordeel kunt vellen over mensen ensituaties die je niet kent. Hoe denk je dat een kind opgroeit in een omgeving waar het niet gewenst is? Lijkt je dat dan ideaal?

een geschenk van god... niet iedereen gelooft daar in. Als een vrouw verkracht raakt, te erg van slag is om aan een morning-after pil te denken, zwanger blijkt... vind je dat dan ook een geschenk van god? Abortus is in Nederland legaal. Natuurlijk zijn sommige acties ondoordacht en zullen ze jou, mij, en de meeste andere vrouwen niet overkomen, maar vrouwen komen hier voor advies en raad, en om van zich af te schrijven. Niet om ondergekotst te worden. Sommige dingen in het leven gaan anders dan je gehoopt had. Vind je iemand dom? Reageer dan niet. Als er alleen maar "normale" vragen gesteld zouden mogen worden zou het hier verdomde stil worden...

Vind het ook een beetje kortzichtig....

Je weet de rede niet en daarom mag je niet veroordelen
wie ben jij?? god zelf??

Ik heb ook veel moeite moeten doen voor mijn eerste kindje maar dit is nog nooit in mij opgekomen.
Als iemand beslist een kindje niet te kunnen houden om wat voor rede dan ook!!
laat iedereen en zijn beslissingen in zijn waarden

Ik vind je toon ook niet prettig, Amra.

Ik denk dat vrijwel onmogelijk is, zowel emotioneel als hoe het in Nederland is geregeld om lichtvoetig tot het besluit van abortus te komen.
Verder denk ik dat iedereen wel eens wat ondoordachts doet. Dat kan iets groots of iets kleins zijn.

Maar goed, net zo goed als ik de achtergronden van de vrouwen die dergelijke besluiten nemen niet ken, ken ik die van jou ook niet. Misschien wordt de soep niet zo heet gegeten als die wordt opgediend?

Groet,
Tamar

Amra, heb jij misschien vruchtbaarheidsproblemen? Ik vind namelijk dat je heel erg emotioneel reageert. En dan zou ik het een beetje begrijpen. Anders snap ik van je bericht niets.
Ik lees hier ook wel eens verhalen waarvan ik denk dat het niet zo  niet slim is. Maar als je niet fatsoenlijk kan reageren, reageer dan niet op zo'n topic.
Vrouwen schrijven hier omdat ze hulp nodig hebben of een luisterend oor. Als je het ergens niet mee eens bent dan kan dat, maar let ook op de situatie waarin iemand zit. Soms kan je ergens een andere mening over hebben, maar die kan je dan beter voor je houden.
Daarbij mag iedereen in Nederland de keuze maken voor een abortus vanwege welke reden dan ook. Gelukkig maar. Dat hoeft niet jouw keuze te zijn, maar deze vrouwen hoeven daarbij ook geen rekening te houden met het feit dat er andere vrouwen zijn die graag zwanger willen worden.
Bedenk je ook dat vrouwen die een abortus hebben gehad daar veel verdriet van hebben en mogen hebben. Ik denk, ik heb namelijk nooit een abortus gehad, dat het een hele moeilijke beslissing is, die je niet lichtvaardig neemt. Het is geen anticonceptiemiddel en ik ken niemand die dat idee heeft. Die vrouwen nemen een beslissing die op dat moment voor hun  het beste is.
Ik hoop dat je wat genuanceerde kunt gaan denken over dit soort zaken.

Terug
Bovenaan