schrik me rot van sommige vrouwen en verhalen

wat had je nou verwacht dat we het allemaal met je eens waren.
het is voor haar echt een probleem, en ik ben met je eens dat abortus niet de weg is.
maar om nou gelijk verdomme te gaan roepen en dat soort dingen.

sorry maar ik heb dit nog niet eerder op jg meegemaakt

Ben het eens met Reisa en Martine hierboven...
Je leest hier hele heftige verhalen, en als je wilt reageren hoef je heus niet onder stoelen of banken te steken dat je het er niet mee eens ben.Maar de bedoeling van dit forum is juist dat wat je ook meemaakt je het hier kan vertellen en soms dan om raad, advies of misschien wel een beetje begrip  kan vragen...

Ik kreeg laatst van iemand flink duidelijk te horen dat ik een moordenaar was, omdat we nu na een punctie (ben 17 weken zwanger van de 4e) hebben besloten de zwangerschap te onderbreken mocht de uitslag Down zijn.God werd er ook bij gehaald, en wie was ik om zijn cadeau weg te laten halen.....
Gelukkig ziet het er goed uit voor ons en is het waarschijnlijk geen Down, dan hadden we het namelijk al eerder gehoord van het ziekenhuis, nog een paar dagen en we krijgen de uitslag, maar het kwam best hard over om dat zo te vernemen.
Tuurlijk wist ik dat niet iedereen dezelfde mening zou hebben als wij, maar ik denk dan dat je best je mening wat soepeler en aardiger kan omschrijven.

Dus, ik zou zeggen, als je het te schokkend vind wat je hier soms leest, reageer er dan gewoon niet op, is toch niet verplicht...Vergeet het en lees alleen de topics die jou interesseren...
Dit forum is namelijk wel een goede weerspiegeling van de maatschappij en daar gebeuren heus niet alleen maar rooskleurige dingen in.....

Groetjes Roos.

Hoi,

Ik denk dat sommige mensen denken dat je zomaar even een abortus pleegt of een zwangerschap afbreekt. Maar dat doe je niet zomaar, ik denk dat je daar emotioneel een behoorlijke klap van krijgt en dit je verdere leven bij je draagt.

Ik heb zelf geen abortus gehad, wel vroeger 2 maal morning after pil gehaald.

Ik heb vorig jaar en dit jaar meerdere miskramen achter elkaar gehad, en op dat soort momenten is het niet altijd makkelijk om te lezen dat iemand een abortus wil. Maar ik vind dat iedereen het voor zich moet weten en gelukkig kan dat in NL.

Dag Amra,
Probeer niet zo snel anderen te veroordelen. Je noemt andere mensen dom, maar maakt zelf 10 taalfouten per regel... Ik hoop dat dit de laatste reactie is op je verhaal, want het is niet de moeite waard!!
Veel geluk met je zwangerschap!
Juul

Ik snap op zich wel wat je bedoeld. Mensen die naar jouw mening onbegrijpelijk omgaan met het geschenk van het leven.... maar we weten zelf nooit wat we zullen doen als we in de problemen komen.... we mogen nooit zomaar veroordelen hoe onbegrijpelijk we het zelf ook vinden. Ik heb zelf van dichtbij moeten meemaken hoe het voelt om aangerand te zijn en bang te zijn voor een zwangerschap. De paniek die je dan voelt is onbeschrijfelijk en een abortus is dan een makkelijk uitweg, al sta ik er totaal niet achter. jammer dat je hiervoor een speciaal topic moet maken en er een paar keer bij vloekt... daar raak je mij mee... ik ben gelovig en dit doet me pijn.
Ook jammer dat er meiden zijn die dan op dezelfde manier terug reageren (wat gij niet wilt dat u geschied....) laten we het netjes houden!

Excuses is op zijn plaats!

quote: Bloempje27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-04-2009 21:46:13'));

Ik snap op zich wel wat je bedoeld. Mensen die naar jouw mening onbegrijpelijk omgaan met het geschenk van het leven.... maar we weten zelf nooit wat we zullen doen als we in de problemen komen.... we mogen nooit zomaar veroordelen hoe onbegrijpelijk we het zelf ook vinden. Ik heb zelf van dichtbij moeten meemaken hoe het voelt om aangerand te zijn en bang te zijn voor een zwangerschap. De paniek die je dan voelt is onbeschrijfelijk en een abortus is dan een makkelijk uitweg, al sta ik er totaal niet achter. jammer dat je hiervoor een speciaal topic moet maken en er een paar keer bij vloekt... daar raak je mij mee... ik ben gelovig en dit doet me pijn.
Ook jammer dat er meiden zijn die dan op dezelfde manier terug reageren (wat gij niet wilt dat u geschied....) laten we het netjes houden!

Excuses is op zijn plaats!

Hier ben ik het 100% mee eens...
God erbij halen en vloeken tegelijk is wel heeeel erg tegestrijdig!! maar ook alle reactie's waren redelijk pittig... Laten we iedereen in z'n waarde laten en het gezellig houden hier.

Kom op!!

JIG

Hallo allemaal,

niet boos worden, maar deels ben ik het wel met amra eens. tuurlijk mag je niet oordelen over bepaalde situaties waar je eigenlijk niks of te weinig over weet, maar het verhaal van vrouwen die erg veel moeite moeten doen om zwanger te worden of helemaal niet zwanger kunnen worden, lezen dit soort dingen met tranen in hun ogen.

ook ik denk wel eens dat we blij mogen zijn dat we in een tijd leven waarin geen "ongelukjes" meer hoeven te gebeuren en dat degene die toch deze fout begaat moet leven met wat hij/zij gedaan heeft.

zelf heb ik eerst 2 jaar moeite moeten doen voor mijn eerste zwangerschap en ben na 18 weken zwangerschap ons kindje verloren. gelukkig heb ik deze keer meer geluk en mag ik mezelf inmiddels weer bij de zwangere voegen.

Begrijp me niet verkeerd maar als zwanger worden langer duurt zijn opmerkingen als: en bij jullie nog geen kindjes, eerst carriere? of gut wordt het niet eens tijd, je bent bijna 30, dit soort opmerkingen zijn dan erg pijnlijk ook is het dan erg pijnlijk om te horen dat iemand anders die nota bene (in wat voor situatie ook) vreemd is gegaan, met iemand anders man vrijt of zomaar een nachtje plezier wilde, door ondoordachtzaamheid zwanger wordt.

Misschien is amra ook wel iemand die moeite heeft met zwanger worden en op deze manier haar frustraties probeert te uiten. respecteer dat ook en oordeel nu niet over haar, zoals jullie zelf zeggen zij dat ook niet over anderen moet doen.

Liefs Sylvia,
12wk5dg

Amra,

Ik ben zo langzamerhand wel erg benieuwd naar jouw reactie. Je hebt duidelijk veel te weeg gebracht. Ik zou het waarderen als je nog wat van je laat horen.

Groet,
Tamar

Terug
Bovenaan