Schrik om zwanger te zijn

Hallo,

Ik maak me even zorgen ik heb mijn eenfasepil doorgenomen normaal zit ik nu in mijn stopweek maar ben mijn pil dus al 2 dagen aan het doornemen, gisteren ben ik intiem geweest met iemand en sindsdien moet ik vaak plassen en heb ik zeurende pijn in mijn onderbuik. Ik wil de ellaone gaan halen maar ik heb da nog al eens gehaald en was daar toen heel erg misselijk van maar ik wil echt niet zwanger geraken en ben nu enorm bang dat wel te zijn.

Kan iemand mij helpen?

Lijkt mij een blaasontsteking. Kan ontstaan door sex. Ga naar de huisarts.
Als je de pil hebt doorgeslikt is er geen reden om aan te nemen dat je zwanger bent. 
Hooguit dat je ongesteldheid door probeert te breken, en dat dat niet lekker voelt.

Blaasontsteking kan ook zonder brandend gevoel zijn dus zou het wel even laten nakijken.
Dat je zwanger bent is idd heel onwaarschijnlijk omdat je gewoon de pil slikt. Natuurlijk kan je op geen enkele anticonceptie 100% vertrouwen, dus wat dat betreft kan niemand je die zekerheid geven. Maar... je hebt gisteren seks gehad en stel dat je daar zwanger van bent geworden (heeeeeeeeeeele kleine kans), dan beginnen de symptomen echt niet direct de dag erna direct. De innesteling vindt op z'n vroegst een week na conceptie plaats en dam pas begint het zwangerschapshormoon hcg wat voor klachten zorgt, toe te nemen.
Dus ja, niemand hier kan je zekerheid geven (dat kan alleen een test over 2 weken), maar het klinkt echt heel onwaarschijnlijk dat je zwanger bent... 

Hallo Tessa,

Bedankt voor de geruststelling.. ik maak me ook zorgen omdat ik in mijn onderbuik zeurende krampen heb ik mijn rug ook pijn doet, maar het is mijn eerste keer dat ik mijn eenfasepil doorneem als ik het uitneembde strip tot zondag krijg ik dan volgende week mijn ongesteldheid? 
Ook mijn borsten jeuken wat maar lichtjes. 
Zou ik nu ook kunnen stoppen met de strip zodat mijn ongesteldheid sneller door komt of is dat geen goed idee?

Hey hey, 
Ik snap heel goed dat je schrik hebt. Persoonlijk vind ik dat jij je nog geen zorgen hoeft te maken hoor. Inderdaad zoals Tessa ook al zegt is de kans heel klein dat je het na 1 a 2 dagen al merkt. Vaak duurt het Inderdaad wel 2 weken voordat het hcg (zwangerschapshormoon) volledig is aangemaakt. Met 2 weken zie je dan pas een heeeeel licht streepje.
Mijn advies is om even met je klachten naar de huisarts te gaan. Rugpijn is ook niet een typische zwangerschaps klacht. Misschien dat de huisarts jou verder kan helpen.
Veel succes!
Liefs Kelsey

Wauw jullie zijn echt vriendelijk!
Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen ik had zoveel schrik dat ik zwanger zou zijn in mijn stopweek als in intiem zou zijn vandaar dat ik een pilstrip nu doorneem normaal doe ik dat niet. Ik weet nu niet zo goed of ik die zou doornemen tot zondag of dat het kwaad kan als ik nu zou stoppen omdat ik echt hoop dat ik ongesteld ga zijn.. 
Bedankt voor jullie vriendelijkheid! 

Terug
Bovenaan