Ik had in het eerste trimester absoluut geen zin in seks, want toen was ik alleen maar aan het overgeven. Het tweede trimester, toen het overgeven klaar was, heb ik wel een paar weken gehad dat ik wat meer seks wilde, maar toen had ik ook eigenlijk nog niet echt een buik. Die zin in seks is na een paar weken ook wel weer afgenomen en nu in het 3e trimester ben ik eigenlijk gewoon te moe (morgen 31 weken). Dus nu gewoon seks als we daar zin in hebben 🙂 Bij de eerste zwangerschap ging het precies hetzelfde. Mijn man vindt mij wel nog steeds super sexy als ik zwanger ben, dus dat is fijn, maar ik vind dat zelf niet echt. Ook dat sommige standjes niet meer gaan, werkt ook niet echt bevorderend haha. Maar toch kan ik er zo nu en dan nog van genieten.
Zodra ik bevallen ben, ga ik er vanuit dat de seks nog wel een tijdje duurt. Na mijn eerste bevalling had ik pas na 8 weken echt zin in seks en dat was in het begin vrij pijnlijk door hechtingen die erin hadden gezeten, dus dat hebben we heel rustig aan opgebouwd. Ook voelde ik me toen echt een hele tijd nog niet sexy, omdat je lichaam weer terug in vorm moet komen. En geloof me: dat duurt echt een paar maanden, voor je weer tevreden bent met je lijf. En sowieso gaf ik borstvoeding, waardoor we heel veel gebroken nachten hadden. We zijn daar heel nuchter mee omgegaan: als we zin en tijd hebben dan lukt het, en anders gewoon lekker niet. Dan maar een avondje knuffelen op de bank - dat zagen wij ook als intimiteit. Seks is niet het belangrijkste en definieert onze relatie ook niet, dus we wilden er geen heel 'ding' van maken omdat het er even niet was. We zaten gewoon even in een andere periode. 😉