Seks tijdens de zwangerschap

Ook hier is het herkenbaar. Van mij hoeft het ook niet altijd, voor hem wel. Hij vindt me uitermate aantrekkelijk nu ik zwanger ben, vooral met m’n groter wordende borsten hahaha 
wel merk ik dat het allemaal niet zo soepel meer gaat als voorheen, hij merkt dat uiteraard ook wel. Dus we proberen nu ook gewoon regelmatig te knuffelen en dat vinden we beide prima. 

Heel herkenbaar! Alleen beleefd mijn vriend het wel anders. Hij heeft geen schik van de kleine en geniet van sommige veranderingen in mn lichaam.... Mijn borsten zijn ook eindelijk mooi gevuld dus kan t m niet kwalijk nemen. Voor de rest voel ik me een lelijke potvis... Nu 37 wkn en voel me echt al 7 weken gigantisch. 
Helaas wijs ik m geregeld af. En probeer soms ook echt mezelf even in de mindset te krijgen dat ik wel wil. Nu ong 1 a 2x per week nog sex en dan genieten we beiden. Erna denk ik altijd waarom wil ik dit niet vaker.... Maar dat gevoel verdwijnt echt snel wel.
Ik ben erg benieuwd straks als de kleine naast ons ligt hoe we het dan beleven. 

Ik ben 33 weken zwanger van mijn tweede kindje. Heb ook de hele zwangerschap totaal geen behoefte aan seks. Tijdens mijn eerste zwangerschap was de behoefte er ook niet. Mijn lichaam heeft er gewoon echt geen zin in. 
De zin in seks was na de bevalling wel snel terug, na 2 weken had ik er weer zin in, maar toen was mn lichaam er nog niet klaar voor haha. Dus ik hoop dat het na deze zwangerschap ook snel weer terug komt. 
Mijn man heeft juist wel zin in seks, het maakt voor hem niet uit dat ik zwanger ben. 1x Per week zet ik mezelf er toe, maar ik doe dit echt voor hem. Hij zou wel 2-3x per week willen, maar dat lukt me gewoon niet. 
T is soms wel frustrerend. Hij hoopt elke avond dat het kan en ik moet hem steeds teleurstellen..Het voelt ook gewoon echt niet fijn als hij me aanraakt, ik verkramp helemaal. Terwijl ik voor de zwangerschap wel makkelijk 2-3x per week met hem vrijen kon.
Dus nouja, je bent echt niet de enige! Hopelijk is de zin in seks na de zwangerschap gauw terug! Bij mij was dat wel zo! Voor nu moeten jullie het maar even accepteren...

Ik ben 33 weken zwanger van mijn tweede kindje. Heb ook de hele zwangerschap totaal geen behoefte aan seks. Tijdens mijn eerste zwangerschap was de behoefte er ook niet. Mijn lichaam heeft er gewoon echt geen zin in. 
De zin in seks was na de bevalling wel snel terug, na 2 weken had ik er weer zin in, maar toen was mn lichaam er nog niet klaar voor haha. Dus ik hoop dat het na deze zwangerschap ook snel weer terug komt. 
Mijn man heeft juist wel zin in seks, het maakt voor hem niet uit dat ik zwanger ben. 1x Per week zet ik mezelf er toe, maar ik doe dit echt voor hem. Hij zou wel 2-3x per week willen, maar dat lukt me gewoon niet. 
T is soms wel frustrerend. Hij hoopt elke avond dat het kan en ik moet hem steeds teleurstellen..Het voelt ook gewoon echt niet fijn als hij me aanraakt, ik verkramp helemaal. Terwijl ik voor de zwangerschap wel makkelijk 2-3x per week met hem vrijen kon.
Dus nouja, je bent echt niet de enige! Hopelijk is de zin in seks na de zwangerschap gauw terug! Bij mij was dat wel zo! Voor nu moeten jullie het maar even accepteren...

Hier ook niet hoor. In het begin was ik heel misselijk, maar sinds dat voorbij is (ik ben nu 35 weken) hebben we misschien 4 x seks gehad. Nou was ons libido sowieso niet zo enorm hoog (gemiddeld 1x per week, behalve in vruchtbare weken tijdens het zwanger worden, toen iets meer), maar nu is het vrij ongemakkelijk. Ik vind het ook minder lekker en heel onhandig momenteel. Daarnaast was er een hele periode dat ik mijn man echt vond stinken ineens. Dus nee. Seks is hier zeker niet vanzelfsprekend. Ik heb soms nog wel behoefte aan een orgasme, maar eerlijk gezegd doe ik dat dan liever zelf dan. Voel me echt een onhandige walrus bij mijn man en hij kan er ook niet heel goed mee omgaan. 

Herkenbaar hoor. Had er ook veel minder zin in tijdens m'n zwangerschap. Vriend vond mij juist erg aantrekkelijk en had wel veel zin. Tot 37 weken hebben we regelmatig sex gehad, maar daarna was ik er klaar mee en heb ik hem on hold gezet ? Dat begreep ie uiteraard ook en heeft nooit ergens over gezeurd. Je libido komt daarna wel weer terug hoor, geen zorgen. Evengoed nog niet heel veel sex, want slaapgebrek door een baby helpt niet mee ? 

Ik had in het eerste trimester absoluut geen zin in seks, want toen was ik alleen maar aan het overgeven. Het tweede trimester, toen het overgeven klaar was, heb ik wel een paar weken gehad dat ik wat meer seks wilde, maar toen had ik ook eigenlijk nog niet echt een buik. Die zin in seks is na een paar weken ook wel weer afgenomen en nu in het 3e trimester ben ik eigenlijk gewoon te moe (morgen 31 weken). Dus nu gewoon seks als we daar zin in hebben :) Bij de eerste zwangerschap ging het precies hetzelfde. Mijn man vindt mij wel nog steeds super sexy als ik zwanger ben, dus dat is fijn, maar ik vind dat zelf niet echt. Ook dat sommige standjes niet meer gaan, werkt ook niet echt bevorderend haha. Maar toch kan ik er zo nu en dan nog van genieten.
Zodra ik bevallen ben, ga ik er vanuit dat de seks nog wel een tijdje duurt. Na mijn eerste bevalling had ik pas na 8 weken echt zin in seks en dat was in het begin vrij pijnlijk door hechtingen die erin hadden gezeten, dus dat hebben we heel rustig aan opgebouwd. Ook voelde ik me toen echt een hele tijd nog niet sexy, omdat je lichaam weer terug in vorm moet komen. En geloof me: dat duurt echt een paar maanden, voor je weer tevreden bent met je lijf. En sowieso gaf ik borstvoeding, waardoor we heel veel gebroken nachten hadden. We zijn daar heel nuchter mee omgegaan: als we zin en tijd hebben dan lukt het, en anders gewoon lekker niet. Dan maar een avondje knuffelen op de bank - dat zagen wij ook als intimiteit. Seks is niet het belangrijkste en definieert onze relatie ook niet, dus we wilden er geen heel 'ding' van maken omdat het er even niet was. We zaten gewoon even in een andere periode. ;)

Om ook eens een ander verhaal te horen: ja, ik herken zeker de extra zin wel. Hele zwangerschap eigenlijk al wel. Vriend kon het soms niet bijhouden. ?
Ben nu 34 week en het begint eindelijk wat af te nemen. Ook omdat het met zo’n dikke buik en allerlei kwaaltjes gewoon niet meer zo prettig is.

Terug
Bovenaan