Seks tijdens de zwangerschap

Hier is het na wat complicaties deze zwangerschap flink afgenomen. We probeerden het soms maar dat was dan krampachtig. Heb er na de 11e week 2x echt van kunnen genieten en de rest niet echt van genoten. Tot de 25e week ofzo eens in de week sims eens in de 2 weken. Daarna zelden nog, nu na week 33 ofzo geen seks meer. Vriend heeft ook geen behoefte meer, heeft spontaan geen zin meer als hij mijn buik ziet, en kan t hele baby idee niet aan de kant zetten. Wij hebben er vrede mee nu 36 weken ?

Ik merkte bij mezelf dat ik het eerste trimester weinig zin had. Toen las ik dat dat in het tweede trimester zou veranderen. Dus stelde mijn partner al gerust. Maar in het tweede trimester had ik ook vrij weinig zin. We moesten ook glijmiddel gaan gebruiken. Terwijl voor de zwangerschap dat nooit nodig was.
Nu ben ik 38 weken zwanger, en de baby zit er bijna aan te komen. Maar ik moet zeggen zeker sinds het begin van mijn verlof tijd (vanaf de 34e week) heb ik zoveel meer zin gekregen. Misschien ligt het eraan dat ik nu ook niet meer werk.
En de seks is echt super fijn. Nu merk ik dat ik ook veel meer doorbloed ben en dat het gevoel nog intenser is. Over mijn buik ben ik eigenlijk helemaal niet onzeker. Als je posities gevonden hebt waarbij de buik niet in de weg is, is alles prima.

Bij mj eerste zwangerschap had ik echt nooooit zin.. vond t vreselijk.. deze zwangerschap had ik constant zin tot week 32 ofzo.. ben nu 38 weken en t neemt behoorlijk af.. ook vanwege mn buik en dat ik ontzettend ben aangekomen.  Voel me super onzeker. Mn man vind het ook allemaal wel prima. Die vindt t ook eng om nu seks te hebben ofzo hahaha dus agh. T komt wel weer hoor!!!! Maak je maar niet druk

Ik ben inmiddels 10 weken geleden bevallen van ons eerste kindje. Wij hebben eigenlijk sinds het begin van mijn tweede trimester al geen seks meer gehad. Nu hadden we allebei al geen hoog libido maar ik merkte dat mijn vriend er al helemaal geen zin meer in had. Hij vond het lastig omdat een zwangere vrouw bij hem weinig lust oproept, wat ik wel goed kan begrijpen eigenlijk. Ik heb hem tot mijn bevalling wel tevreden gehouden met af en toe wat orale seks. Nu na mijn bevalling nog geen seks gehad, maar ik moet zeggen dat dat vooral aan mij ligt. Ik ben 2 cm uitgescheurd en heb dus een litteken down there en moet nu vooral het vertrouwen weer terug krijgen dat pijnloos vrijen mogelijk is.

Terug
Bovenaan