September 2019 Peuters

<p>Hallo lieve mama’s. <br />Hierbij een nieuw topic om na het ‘uitgerekend/baby/dreumes 2019-topic’ hier weer lekker verder te kunnen kletsen met elkaar. </p>
 
Onderstaand bericht heb ik in de dreumesgroep gezet. Ook maar even hier dan :).

@Zazou, ik denk beide. Hij is echt rustiger sinds de EMDR maar hij is verbaal ook snel dus hij kan ons goed vertellen als hij iets wil.
Wel lopen we er onwijs tegenaan dat hij geen 10 seconde zelfstandig kan spelen. En dat is niet eens overdreven. Hij heeft best wat speelgoed, niet super veel maar echt voldoende en ook genoeg verschillend. Hij is gek op boekjes lezen en bouwen met de Duplo maar alles samen. We hoeven er vaak alleen maar bij te zitten op de grond (ik zit nu ook op de grond naast hem terwijl hij een treinbaan bouwt), maar we kunnen geen seconde opstaan. Als je op staat gaat hij huilen en aan je armen trekken 'mama/papa spelen, mama bouwen, mama kijken' of iets in die trend.

Ik ben twee dagen alleen met hem vrij doordeweeks, en die dagen kan ik dus niets. Geen vaatwasser, geen doekje ergens langs, niet even een kop thee drinken, niet koken, niets. Betekent dat als mijn man thuis komt het huis een puinzooi is en er nog gekookt moet worden. Allemaal geen ramp en vanuit hem alle begrip (en medelijden ?) naar mij toe, maar ik zie het straks hoogzwanger niet zitten om nog hele dagen op de grond naast hem te zitten. En als straks de baby er is al helemaal niet.

Iemand van jullie tips?
 
Wij hebben ook sinds dit weekend een 2-jarige in huis. Jeetje wat vliegt de tijd hè?!
En idd wat een indrukken op zo’n verjaardag, maar zo leuk dat ze het nog bewuster beleven dan vorig jaar!
 
Jaa bij ons ook een twee jarige sinds vrijdag. Ik was er de hele week emo van. Het is zo cliché maar het gaat echt zo snel. En dan te bedenken dat ik binnen nu en een paar dagen/weken weer een klein humpie in huis heb, zo bizar. Heb wel het gevoel dat hij nog even blijft zitten dus bereid mij maar voor op 41-42 weken zwangerschap (al hoop ik van niet haha). 


Ik ben benieuwd wanneer de terrible two's beginnen, tot nu toe valt het hier heel erg mee. Alleen als ik zelf mama helpen krijgy ze paniek maar na 2 seconden is dat over? 
Bij ons waren als verjaardagscadeau een kassa, baby pop en tipi tent het grootste succes trouwens. Wat was het bij jullie? (Inspiratie voor sinterklaas en kerst). 
 
Hier zijn de terrible two's ineens begonnen hoor!! Pffff waar is mijn baby gebleven? Stop de tijd!!! ? Sommige dagen hebben we wel iedere paar minuten ergens strijd over, vreselijk! Wel laarzen aan, niet laarzen aan, wel naar buiten niet naar buiten etc etc etc. Mijn geduld moet weer even doorontwikkeld worden ? Wel heel trots op haar, haar taalontwikkeling heeft enorme sprongen gemaakt en ze is een echte peuter. Slaapt onder een dekbed, met kussentje en sinds een paar dagen zonder speentje. 
Ons zoontje is ondertussen 4,5 maand en echt een totaal ander type! Zo leuk om hem te leren kennen.
Bij ons was het grootste succes de loopfiets! Daarnaast een boek met puzzelstukken, een graafmachine en een hijskraan ☺️ 
 
Gefeliciteerd met alle jarige peuters. 
Hier gaat het ook hard met de taalontwikkeling. Ik hoor ineens dat hij meervouden gaat gebruiken en hij komt met woorden waarvan ik denk: hoe ken je die dan? Heel leuk! Hij probeert steeds betere zinnetjes te bouwen. 
Wij zijn net terug van vakantie en hebben het ontzettend leuk gehad. Helaas wel een enorme terugslag qua slapen. Het ging de laatste maanden fantastisch en de eerste dag daar ging wonderwel ook prima maar daarna was het hommeles. Ik hoopte vanavond thuis in zijn vertrouwde omgeving weer door te kunnen pakken maar ik eindigde helaas toch weer naast zijn ledikant. Hij heeft echt weer meer veiligheid nodig ineens. Ik hoop dat het door alle indrukken komt en dat het snel weer op de rit is. 

Nog een tip van mij: we zijn vandaag naar het Nijntje museum geweest. Heel leuk! Hij kwam binnen en zei: ohhh mooi ? haha. Echt een leuk uitje. 
 
Terug
Bovenaan