September 2019 Peuters

Hej herkenbaar dat snachts wakker worden. Maar ook echt meteen op sirene stand. Ik denk dat hij wakker wordt omdat hij moet hoesten en dan boos is dat hij wakker is. Gisteren had hij misschien buikpijn want op schoot kwamen er wat scheetjes los ? vaak krijgt papa hem wel weer naar bed. Bij mij blijft het brullen ?
Ook zijn middag slaapje is ineens een stuk korter, vaak 45 min tot klein uurtje. Voorheen bijna altijd 2uur. Zal toch misschien een fase zijn. Of niet, en dan moeten we eraan wennen dat hij na een uurtje weer wakker is ? ik kan me nog weinig voorstellen dat hij helemaal niet meer slaapt tussen de middag. 
Leuke tip van het nijntje museum! Gaan we zeker eens heen! 
 
Oef hier is ook iets aan de hand denk ik. Zat zelf te denken aan achterste kiezen.. het eten gaat amper (warm eten en korstjes wil hij niet), snachts vaak wakker en sochtends en savonds heel snel krijsen/huilen/mopperen.
Iemand die dit herkent? Of waarvan de achterste kiezen al door zijn? Ik hoop dat dit snel voorbij is. Zo sneu en moet zeggen dat ik zelf ook erg moe ben met 28 weken zwangerschap dus dat werkt ook niet echt mee..
 
Hier zijn al een tijd lang alle kiezen door en moet ik eerlijk zeggen dat wij daar niet heel erg veel van gemerkt hebben op wat kwijlen na. De pijn leek bij hem gelukkig wel meevallen. Het gemopper herken ik helaas wel maar dat heeft bij ons dus blijkbaar een andere oorzaak ??
 
Uitje wat vervelend en vermoeiend zeg dat hij zichzelf niet even vermaakt. Doet hij dat op het kinderdagverblijf wel? Geen idee hoe je dat kan doorbreken... ik neem aan dat je het nodige al wel hebt geprobeerd, maar dan blijft/gaat hij huilen zeker? ?
Hier komen ook nu 2 achterste kiezen en 2 snijtanden tegelijk door, maar ik heb niks gemerkt, zag ze ineens zitten. Dit is eigenlijk met al haar tanden zo, groot geluk mee realiseer ik me (vooral voor haarzelf maar voor ons ook fijn natuurlijk?) Verder praat ze nu echt heel goed en kan ze zichzelf mbv woorden zo goed duidelijk maken, heel leuk en fijn! Sinds 2 weken slaapt ze nu in haar nieuwe 'grote meidenkamer', haar oude kamertje is nu de babykamer. Ze sliep er gelijk goed vanaf de eerste nacht, zo fijn en vindt het helemaal leuk.
Inmiddels ben ik bijna 39 weken zwanger. Ik voel me nog steeds heel goed en vermaak me nog super in mijn verlof, hihi. Je 1e verlof (zonder kind dus nog) is wel echt heel anders dan je 2e - als je al een kind hebt hihi. Ik zat bij de 1e echt te wachten en je had zeeen van tijd, nu vliegt de tijd voorbij haha. Ik ben heel benieuwd wanneer ons 2e dametje zich meldt ? Ben zo benieuwd nu en heb er heel veel zin in weer!
 
Juffilies: wij hebben ook nooit echt last gehad van tanden, maar die achterste kiezen lijken nu ook problemen te geven! Koorts, rode wang, niet willen eten.. ziet er ook wel pijnlijk ook. Onderste 2 gingen makkelijker dan boven.

Mientjeeee succes met de aankomende bevalling spannend hoor! Hier inmiddels 30 weekjes nog 9 weekjes te gaan wat het wordt een geplande keizersnede.
 
Succes Mientjeee met de bevalling die er toch snel aan gaat komen!

Zo Anemoontje, bij jou schiet het ook al op hè??

Ik ben zelf bijna 37 weken en gelukkig met 34 weken met verlof gegaan. Want dit is inderdaad wel een heel ander verlof dan bij de eerste. Je hebt je handen vol aan de rondlopende peuter waardoor ik nu pas het kamertje klaar heb gemaakt.
Onze dochter slaapt sinds 3 weken ook in haar peuterbedje en nieuwe kamer, ging eigenlijk in 1x goed. Had verwacht dat ze zou gaan spelen in haar kamer etc maar nee hoor, we hebben goed duidelijk gemaakt dat ze moet slapen als het donker is en moet roepen als ze wakker is. En tot nu toe doet ze dat heel trouw ?
 
Anemoontje, was jou eerste ook geboren via een keizersnede? Wij zijn ook aan het proberen voor een tweede, en weet dat je na een keizersnee vagina kan bevallen, maar dat er ook risico's aan zitten. En aangezien de eerste na een bijna volledige bevalling toch met spoed via keizersnee werd gehaald... 
Of heeft het een andere reden dat het een geplande keizersnede wordt? 
 
Spannend weer voor de dames die al aan de laatste loodjes toe zijn van hun zwangerschap!

De terrible two's zijn hier ook duidelijk begonnen. Meneertje luistert gewoon niet, vreselijk. Hij is ontzettend dwars. Altijd al wel een beetje, maar nu echt mega erg.
Daarnaast heeft hij net een hele week koorts gehad en is nu gelukkig weer iets aan het opknappen.

Die achterste kiezen daarvan heb ik ook het idee dat ze weleens door kunnen komen. Eten gaat hier ook niet van harte, terwijl hij 'normaal' zijn bordje avondeten altijd zo goed als leeg eet.

Waar de andere dames al heel ver zijn, zijn wij nog maar in het begin van de zwangerschap, 8 weken nu.
Het is wel een hele andere zwangerschap. Meer misselijk, moe, zere borsten en veel buikpijn. Meer die dit herkennen van deze zwangerschap? Hopen dat alles goed blijft gaan!
 
Terug
Bovenaan