sex en zwangerschap

geachte zwangeren en partners,
wij zijn een viertal studenten van de hbo-v. wij zijn momenteel bezig met het onderwerp zwangerschap. nu hebben wij een taak gekregen waarin we een aantal diagnoses moeten uitwerken die voorkomen bij de zwangerschap. wij hebben gekozen om de diagnose: 'gewijzigde sexuele gewoonten'. Wij zouden graag wat ervaringen van jullie willen weten over deze diagnose. wij hopen dat er iemand is die hier op wil reageren. mochten er mensen zijn die het liever niet op dit forum vertelllen kunnen ook mail contact onderhouden. de mailadressen zullen we dan wel na een reactie doorgeven. gegroet en alvast bedankt
 
Ik ben nu zelf 5wk en 4 dg zwanger. Ik heb wel zin in seks, maar ben ook vaak moe, dus doen we het minder dan voor de zwangerschap. Nu ik zwanger ben heb ik meer zin in ochtend sex dan s'avonds.
Misschien ook intersant voor jullie project: Sinds ik zwanger ben heb ik meer zin in zelf bevrediging. Hoe dat kan weet ik dus niet.

Veel succes ermee anoniem s
 
nee dit is werkelijk een serieuze vraag. wij zijn studenten op de fontys hogeschool in tilburg. wij hopen dan ook op serieuze reacties.

anoniem S dan ook hartelijk bedankt.
 
Beste studenten,
Wat een leuk onderwerp! Ik ben nu zelf 32 weken zwanger van ons derde kindje en heb dus al enige ervaring met sex in de zwangerschap. De reactie van anoniem S vond ik heel grappig: dat herken ik namelijk heel goed! Een tijd geleden heeft hierover op het forum ook een hele discussie gestaan waaruit bleek dat heel veel vrouwen meer zin hebben in zelfbevrediging. Wat in onze zwangerschappen (wij zijn echt samen zwanger!) met name opviel, was dat ik met name in het tweede trimester meer zin heb in sex, terwijl het juist dan voor mijn man minder aantrekkelijk wordt: de buik wordt dan juist zichtbaar groter en de aanwezigheid van het kindje dus ook (ook doordat het in deze periode de bewegingen voor het kindje vaak voor het eerst voelbaar zijn voor de man). Dit werkt, ondanks dat overal te lezen is dat sex echt geen kwaad kan, voor hem toch beangstigend: 'doe ik nu niet iets wat het kindje kan schaden'. Als jullie voor je onderzoek meer specifieke details willen weten, dan vind ik het geen probleem om daarover te mailen. Als jullie een mailadres opgeven, dan zal ik daarop reageren. In ieder geval veel succes!
 
Voor anoniem 13.04.14

Hoezo is zelfbevrediging pervers.??? Is volgens mij heel natuurlijk. Ik doe het niet, maar heb er wel meer behoefte / zin aan. Kan toch!!!
 
Nou , maar weing serieuze reacties zo te zien!
Ik ben 28 weken zwanger en heb vanaf mijn zwangerschap weinig behofte tot sex. Ik heb gewoon geen zin, daarnaast is het vaak onhandig, de standjes van voorheen gaan niet meer zo makkelijk! Mijn man heeft iet smeer zin dan mij, maar bij hem staat ook op een lager pitje, hij vindt het eng dat de kleine mee kan kijken!
 
Terug
Bovenaan