sex en zwangerschap

Okee, nog iets dan.

In de eerste periode had ik zelf minder zin. Helemaal in het begin omdat ik 2 x een beetje bloedverlies had gehad en dat maakte het wat griezeliger (en ondertussen maar denken 'seks veroorzaakt geen miskraam maar kan hooguit aanleiding zijn...', maar ja, echt geruststellend was dat ook niet). Daarna nog een tijdje wat minder omdat ik zo ontzettend moe was.

Toen de vermoeidheid na de eerste 3 maanden min of meer over was, is mijn gewone seksbehoefte teruggekomen, vergelijkbaar met zoals die is buiten de zwangerschap. Bij mijn man is tussentijds niets veranderd in zijn sexdrive; gelukkig heeft hij geen weerstand tegen mijn dikkere buik en hij is ook niet meer bang dat het schadelijk is voor de baby.

Net als Anoniem S merk ik ook wel dat ik meer behoefte heb aan zelfbevrediging (en het gaat ook sneller dan voorheen; waarschijnlijk door de betere doorbloeding ofzo).
 
Hallo,

De eerste periode had ik zelf niet veel zin, veel te moe. Pas sinds een week of 5 krijg (ben nu bijna 28 weken zwanger) heb ik met vlagen echt zin in seks. Gelukkig is mijn vriend niet bang dat het schadelijk is voor de baby al zit soms die dikke buik goed in de weg.

Net als Anoniem S merk ik ook dat ik meer behoefte heb aan zelfbevrediging en dat het ook sneller gaat dan voorheen.

Succes met jullie onderzoek
 
hallo studenten,
Ik ben nu 9 weken zwanger. De zin is net als voorheen, alleen geen energie genoeg. Mijn man vindt het geen probleem, om het minder te doen dan voorheen. Wij vinden het een uitdaging om weer andere manieren uit te proberen.
 
Ik vraag me echt af hoe dit bedoeld is hoor.....

Zijn jullie niet gefrustreerde mannen die willen weten waar ze thuis aan toe zijn met hun zwangere vrouw????

Volgens mij kan je deze info ook krijgen door gewoon de verschillende verhaallijnen te lezen, dan krijg je die info vanzelf....

Typisch ook zo'n onderwerp. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit HET onderwerp is wat je kiest. Hebben jullie niet ook je twijfels hierover???
 
nee helemaal geen twijfels
en als het wel een geintje is van iemand dan is het kennelijk zo dat 'wij' er graag over van gedachten wisselen. of ervaringen vertellen. Je voelt je er soms toch onzeker over
 
beste zwangere vrouwen,
we willen jullie nogmaals op het hart drukken dat dit echt echt echt serieus is. zoals jullie natuurlijk nu zelf ook mee zullen maken, komt er bij een zwangerschap veel kijken. niet alleen de lichamelijke veranderingen, maar ook de emotionele veranderingen zijn (minstens zo) belangrijk. ook het sexleven kan daardoor beïnvloed raken, wat weer van invloed kan zijn op de hele relatie. hier kan de vrouw, eventueel samen met de partner, met de verpleegkundige over praten. anoniem, als je echt je twijfels hebt: zoek op internet naar 'de gezondheidspatronen van gordon' en je zult 'gewijzigde sexuele geoonten' als verpleegkundige diagnose aantreffen.
we zijn in ieder geval erg blij met de reacties die we al hebben gehad! bedankt!. groetjes
 
Als je zwanger bent kom je veel lekkerder klaar omdat de bloeddoorstroming door je vagina veel groter is. Ik heb echt heel veel aan zelfbevrediging gedaan toen ik zwanger was. Dat was later weer veel minder. Maar toen was het echt 'heaven'.
 
beste tamara,
allereerst hartelijk dank voor je reactie. we willen graag ons email adres doorgeven om meer verhalen te horen. we zij erg benieuwd wat er verandert ten opzichte van de periode daarvoor en hoe jij en je partner hier emotioneel mee omgaan. het emailadres waarnaar je kunt mailen is het adres:
joep183@hotmail.com

bij voorbaat dank
 
Terug
Bovenaan