Sex na de bevalling

quote: Miriam reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-09-2007 20:47:55'));

Hoe het trouwens na een ks zit weet ik niet, maar het lijkt me dat je dan toch ook moet wachten.

Ik heb ook een KS gehad en ook mij is verteld dat je moet wachten tot je niet meer vloeit. Ik weet eigenlijk niet precies hoe het nou zit maar ik ga er van uit dat ook onze baarmoeder weer open staat omdat de slijmprop weggehaald is. In ieder geval moest ik wachten dus dat doe ik ook maar braaf want je zit inderdaad niet op een baarmoederontsteking te wachten.

las dat je niet mag fietsen.. ik heb het wel gedaan bij 14 dagen, deed erg zeer en denk dat ik net de 50 m heb gehaald

jacomien
mama kylian 09-09-2007

fietsen klinkt pijnlijk haha maar na een KS ook? dus je zou 6 weken niet mogen fietsen maar wel binnen 6 weken (mist het vloeien is gestopt) mogen vrijen hmm weten ze vast niet wat voor topsport wij hier van maken haha.

Ja ik ben nu aan het wachten op mijn menstruatie dan wil ik NOG een menstruatie afwachten (om alles hormonaal gezien op peil te krijgen) en dan een mirena spiraal laten plaatsen. enneh dan zal seks maar even moeten wachten, gelukkig zijn er ook een hoop leuke andere dingen om met elkaar te doen en vooral intimiteit te delen. Ik voel me soms net 14 ofzo we houden weer een uurlang zoensessies hier haha net een puber weer!

Die mirena spiraal krijg ik ook. Na de ks moet je 9 weken wachten en dan kunnen ze hem inzetten.

hallo

ik ben op 11-9 bevallen van een tweeling, via een keizersnede.
ik mag 6 weken niet sexen, stofzuigen, zwaar tillen en zelfs niet autorijden...en dat terwijl mijn herstel heel erg goed gaat..je hebt idd kans op een baarmoederinfectie, en je loopt het risico dat de hechtingen weer loslaten!!!!!
lijkt me geen pretje...en als je weer gaat sexen is glijmiddel weel een aanrader!

liefs ciske, mama van mika en bjorn(11-09-2007)

Na mijn 1e bevalling ben ik na 6 weken weer gaan sexen. Dat deed best pijn en we zijn toen glijmiddel gaan gebruiken. Echt een aanrader.

Waarom zou je niet mogen fietsen na de bevalling? Heb ik vd week gedaan en had nergens last van. Als je een kz hebt gehad begrijp ik dat maar als je natuurlijk bent bevalling?

gr
Marielle

quote: Ciske 2 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-09-2007 20:20:29'));

hallo

ik ben op 11-9 bevallen van een tweeling, via een keizersnede.
ik mag 6 weken niet sexen, stofzuigen, zwaar tillen en zelfs niet autorijden...en dat terwijl mijn herstel heel erg goed gaat..je hebt idd kans op een baarmoederinfectie, en je loopt het risico dat de hechtingen weer loslaten!!!!!
lijkt me geen pretje...en als je weer gaat sexen is glijmiddel weel een aanrader!

liefs ciske, mama van mika en bjorn(11-09-2007)

moet je nagaan wat je allemaal niet moet laten en dan zou je even een nummertje maken (wat lijkt me ook de nodige inspanning kost)

Ik wist niet dat je ook niet mocht autorijden weer wat geleerd :)

Mijn verloskundige vertelde mij op de laatste dag dat de kraamzorg hier was, dat we gewoon gemeenschap konden hebben. We hoeven ons niets aan te trekken van nog vloeien o.i.d. Er zou volgens haar geen extra kans op infecties zijn hoor. Wel mocht ik nog niet in bad totdat het vloeien gestopt was.
Dus...... ja, al sex gehad exact 14 dagen na de bevalling. Geen voorbehoedsmiddel, aangezien ik nog wel een kleintje zou willen en bovendien heb ik PCO, dus de kans dat ik zwanger raak is zeer klein.

Terug
Bovenaan