sex

Hoi, ik heb ook minder zin in seks - en voorheen altijd liever vaker dan niet. Mijn vriend heeft nu een nieuwe baan en heeft ook wat minder zin dus het komt wel goed uit. Ik heb wel gemerkt dat ik nog niet echt zin had of opgewonden was maar dat als ik me er dan open voor stel en hem even help met waar ik op dat moment behoefte aan heb dat het dan wel komt, ook al had ik dat echt niet verwacht. Bijv. hij hoefde echt lang niet aan mn tepels te komen of zelfs naar te kijken. Dan zei ik liever gewoon vastpakken of ik pakte z'n hand en deed het voor. Persoonlijk vind ik seks belangrijk voor de intimiteit en ik probeer het zeker te onderhouden. Nu met harde buiken bij/ na orgasme is het niet meer altijd even fijn maar nog steeds lekker. Weet je een beetje waarom je er steeds meer afkeer van krijgt? Loopt het zowiezo niet zo goed en heb je geen zin om er energie in te steken? Of is het pijnlijk/ vervelend? Kun je er over praten met je vriend?
Wat ik hiervoor las kan ook heel fijn zijn als het mogelijk is - maak de tijd voor elkaar, een lekker lange zondagochtend in bed met ontbijtje, knuffels, massage en wie weet... succes en ik wens je als dat mag lekkere relaxte seks ;-)
Overigens niet gek hoor met al die veranderingen in je lijf dat je er geen zin in hebt!!

ook ik heb totaal geen zin.
mn vriend zegt soms ook wel eens:

je hebt wat je wilde, en nu hoeft het dus niet meer hahahaha.

hij zegt t op een plagerige manier hoor, want hij heeft er heel veel respect voor.
nee is nee.
had het bij mn vorige zwangerschap ook, dus hij wist deze keer waar hij aan begon.

nu moet ik wel zeggen dat het bij mij verschillende factoren zijn hoor.
alle gevoelige plekjes zeg maar, zijn nu niet meer gevoelig, waardoor ik zoiets heb van; laat dan maar helemaal zitten, als het toch niet meer lekker voelt.
mn borsten doen ontzettend veel pijn, dus ook daar mag niet aangezeten worden. ik ga al door t lint als hij ze aanraakt, zo veel pijn doet het.
en ik ben zo ontzettend druk in mn hoofd, dat ik continu maar met andere dingen bezig ben.
en zodra mn hoofd op mn kussen ligt, slaap ik vrijwel direct, zo moe ben ik altijd.

nee, ook hier staat het op een super laag pitje.
maar gelukkig heeft mn vriend daar alle respect voor.
ik help hem gewoon een handje hihihihi.

de enige tip die ik kan geven, is erover praten met je man.
en verwen hem eens uitbundig, dan kan hij er ook wel weer tegenaan :)

liefs, do

ook ik heb totaal geen zin.
mn vriend zegt soms ook wel eens:

je hebt wat je wilde, en nu hoeft het dus niet meer hahahaha.

hij zegt t op een plagerige manier hoor, want hij heeft er heel veel respect voor.
nee is nee.
had het bij mn vorige zwangerschap ook, dus hij wist deze keer waar hij aan begon.

nu moet ik wel zeggen dat het bij mij verschillende factoren zijn hoor.
alle gevoelige plekjes zeg maar, zijn nu niet meer gevoelig, waardoor ik zoiets heb van; laat dan maar helemaal zitten, als het toch niet meer lekker voelt.
mn borsten doen ontzettend veel pijn, dus ook daar mag niet aangezeten worden. ik ga al door t lint als hij ze aanraakt, zo veel pijn doet het.
en ik ben zo ontzettend druk in mn hoofd, dat ik continu maar met andere dingen bezig ben.
en zodra mn hoofd op mn kussen ligt, slaap ik vrijwel direct, zo moe ben ik altijd.

nee, ook hier staat het op een super laag pitje.
maar gelukkig heeft mn vriend daar alle respect voor.
ik help hem gewoon een handje hihihihi.

de enige tip die ik kan geven, is erover praten met je man.
en verwen hem eens uitbundig, dan kan hij er ook wel weer tegenaan :)

liefs, do

Hoi,

Ik ben van het februariforum, maar lees overal een beetje mee.
Ik had gedurende de hele zwangerschap minder zin in sex, waardoor weet ik niet precies, maar ging in eerste instantie gewoon meteen slapen en zei er weinig over tegen mijn vriend.
Na een paar maanden begon hij erzelf over dat hij het vond opvallen dat ik mezelf niet meer echt was, en het raar vond dat ik (degene die meestal aanleiding gaf) juist nu geen zin had. Ik ben er toen over na gaan denken en kwam erachter dat ik ( is mijn eerste kindje) gewoon een beetje bang was en heb dit aan hem uitgelegd, tuurlijk hij baalde best wel maar begreep het ook aan de andere kant.
Sindsdien heb ik hem gewoon "een handje" geholpen en ondanks dat ik er niet aan moest denken hebben we samen toch van die momenten genoten.
Nu na de bevalling (6 weken geleden) hebben we een paar keer sex gehad en het is raar in eerste instantie, maar geloof me, de zin komt terug!!
Ik loop nu te wachten tot de ongesteldheid over is om de schade in te halen.

Maar vertel je vriend of man hoe of wat, want wie weet is het voor hem ook een raar idee dat jullie ukkie in jou zit en vertel hem waarom niet, zo loop je geen risico en je bent gewoon open tegen mekaar.

Groetjes

Bij mij is de zin ook een stuk minder. Heb gemerkt dat ik het niet echt heel fijn vind. Drukkend gevoel in mijn onderbuik en ook niet zo opgewonden als eerst. Ik las ook overal dat veel vrouwen zo 'zin' krijgen tijdens dezwangerschap. Ik voelde me al totaal niet aangesproken. Maar gelukkig (ja sorry dames) ben ik niet de enige, toch ergens wel een opluchting. Maar ook fijn om te lezen hierboven dat de zin ook zeker weer terug komt. Ik kijk ook al uit naar dat moment moet ik zeggen (haha) en mijn man ook! groetjes...

hoi hoi

er is ook genoeg reden om minder zin te hebben hoor, ik merk vooral dat hij geen "handenwerk" meer hoeft te doen. het is gevoeliger en mannenhanden zijn nu eenmaal niet zo poezelig.
En als ik 2-3 uur in bed lig en slaap en hij komt er nachts een keer bijliggen hoeft hij niet te verwachten dat ik klaar lig.
maar nu weet hij dat hij tegelijk met mij mee naar boven moet, knuffelen en sexen en dan ga ik slapen en hij beneden verder met computeren tvkijken ofzo. zo lig ik lekker op tijd in bed en zijn we toch intiem.
Ook merk ik dat ik het irritant vind om zo slecht beweegbaar te zijn, alles kost meer moeite en is beperkter. Hij vind het wel leuk, is creatief en bedenkt gewoon met veel plezier wat wel kan, wat heel verrassend is hoor.
Gelukkig wachtte hij ook heel geduldig in de periodes dat ik heel moe was en ziek.
ik ben vooral bang voor na die tijd, hoe zit alles dan beneden en voelt het dan? maar dat is ook angst voor uitscheuren enzo bij de bevalling brrrrr
maar dat probeer ik zoveel mogelijk te blokken

Hey hallo,
Bij mij is het zin in sex hebben er helemaal vanaf.
Ik weet dat mijn vriend ook zijn trekken moet komen, maar aan mijn lijf even geen polonaise. Ik heb dit openlijk met hem besproken en hoe erg hij het ook vindt, hij begrijpt me wel en is heel lief voor me. Als we in bed liggen komt hij sneller naast me liggen om te knuffelen en licht te stralen/ aaien dan dat hij sex wil. Als we wel heel vroeg liggen en ik ben niet al te moe dan proberen we zo creatief mogelijk te zijn. Het is even behelpen, maar het komt vast wel weer goed.
Liefs Stykelbargje

Hey hallo,
Bij mij is het zin in sex hebben er helemaal vanaf.
Ik weet dat mijn vriend ook zijn trekken moet komen, maar aan mijn lijf even geen polonaise. Ik heb dit openlijk met hem besproken en hoe erg hij het ook vindt, hij begrijpt me wel en is heel lief voor me. Als we in bed liggen komt hij sneller naast me liggen om te knuffelen en licht te stralen/ aaien dan dat hij sex wil. Als we wel heel vroeg liggen en ik ben niet al te moe dan proberen we zo creatief mogelijk te zijn. Het is even behelpen, maar het komt vast wel weer goed.
Liefs Stykelbargje

Terug
Bovenaan