hoi Patty,
Ook ik heb net een miskraam achter de rug. Donderdag 29 augustus ben ik er tijdens mijn werk (als verpleegkundige op de kraamafdeling) door middel van een echo, achtergekomen dat het al sinds weken gestopt was met ontwikkelen. Ik had al wat dagen een paar druppels bloedverlies en tijdens mijn werk werd het iets meer. Mijn collega heeft later die dienst een echo gemaakt. Ik had toen 10 weken zwanger moeten zijn. Waarschijnlijk is het vruchtje ook gestopt met ontwikkelen bij een week of zes. Gek genoeg was ik niet eens heel verbaasd, maar wel enorm verdrietig. In eerste instantie moest ik ook afwachten van mijn eigen verloskundige. Echter via mijn eigen ziekenhuis afgelopen maandag (dus 4 dagen na het slechte nieuws) al een curettage gehad. Het bloedverlies kwam en ging in de dagen ervoor en ook had ik af en toe wat menstruatie buikpijn, maar het zette niet door. De gynaecoloog die de curettage gedaan heeft, gaf aan dat het waarschijnlijk nog weken geduurd had voor het vanzelf los was gekomen, als dat al zou gebeuren. Ik ben dus heel blij dat ik zo snel gecuretteerd ben. Twee weken wachten zou ik echt veel te lang gevonden hebben. Nog steeds lopen de tranen af en toe en ben ik nog steeds wat gammel van de narcose, maar we kunnen het nu wel een plek gaan geven en het na de volgende menstruatie misschien weer een kans gaan geven. Ook bij ons schuift een dochter van 1 over de vloer en ik ervaar haar als een groot geluk en een enorme troost. Ik wens je sterkte en als je meer contact wil, laat het me dan weten. We zitten nu zo in hetzelfde schuitje...
groet,
Meike