Sinds mei bezig...deel 5 !!!!

@iedereen: vandaag weer echo gehad, eisprong is geweest!! Nu moet ik volgende week zondag (de 27e) naar ziekenhuis om bloed te laten prikken. Ze gaan dan via progesteron (dat zit dan in mijn bloed) kijken of mijn eitje wel goed is. Daar krijg ik dan 3 week later uitslag van. Vanaf het bloedprikken (dus volgende week) kan ik evt weer ongesteld worden. Vandaag dat ik over 3 week ook weer moet komen en natuurlijk sowieso om te kijken of ik evt zwanger kan zijn!

@tessara: Vervelend allemaal zeg! Wil je vriend nu dan wel naar de HA?! Snap je wel hoor, je weet gewoon dat het op deze manier nu niet lukt (vanwege zijn lichamelijke last) en je wilt het zo graag dan is het inderdaad wel iets om mee naar de HA te gaan...mannen moeten soms hun "trots" maar even aan de kant zetten!

@bubbles: hoe is het nu met je?!
@mama2be: jij nog nieuwtjes!? stiekem hoop ik inderdaad dat ik zwanger ben/word...maar ook ben ik me er wel bewust van dat het ook niet zo kan zijn!
We wachten gewoon even af ;)

Dames ik ga naar de kapper...even weer verven en knippen...Tot snel!

xx

@iedereen: vandaag weer echo gehad, eisprong is geweest!! Nu moet ik volgende week zondag (de 27e) naar ziekenhuis om bloed te laten prikken. Ze gaan dan via progesteron (dat zit dan in mijn bloed) kijken of mijn eitje wel goed is. Daar krijg ik dan 3 week later uitslag van. Vanaf het bloedprikken (dus volgende week) kan ik evt weer ongesteld worden. Vandaag dat ik over 3 week ook weer moet komen en natuurlijk sowieso om te kijken of ik evt zwanger kan zijn!

@tessara: Vervelend allemaal zeg! Wil je vriend nu dan wel naar de HA?! Snap je wel hoor, je weet gewoon dat het op deze manier nu niet lukt (vanwege zijn lichamelijke last) en je wilt het zo graag dan is het inderdaad wel iets om mee naar de HA te gaan...mannen moeten soms hun "trots" maar even aan de kant zetten!

@bubbles: hoe is het nu met je?!
@mama2be: jij nog nieuwtjes!? stiekem hoop ik inderdaad dat ik zwanger ben/word...maar ook ben ik me er wel bewust van dat het ook niet zo kan zijn!
We wachten gewoon even af ;)

Dames ik ga naar de kapper...even weer verven en knippen...Tot snel!

xx

Hallo,

@Angel Wat super dat je een eisprong gehad hebt en dat het zaad gewoon goed is. Dat is wel schrikken zeg als hij zegt: ik zie allemaal dood zaad. Ik zal extra voor je duimen, hopelijk is het meteen raak!!!

@Tessara Ik snap dat je er behoorlijk kwaad om wordt. Probeer je vriend gewoon naar de Ha te krijgen en misschien is het wel een idee om samen te gaan, dan kan je meteen vertellen dat je zwanger wilt worden. De HA is er natuurlijk ook altijd voor een luisterend oor, misschien sturen ze jullie dan wel door naar de gyn om te kijken of alles goed is. Veel succes!!!

@Mama2be Is je klus weekend weer voorbij? Heb je je eisprong gevoeld.

@Allemaal Ik heb vandaag een gesprek met mijn baas gehad en hij vond zelf ook dat hij iets te bot had gereageerd op het part-time werk. Hij ziet mij het liefst ook doorgroeien en zou er nogmaals over nadenken, ook voor eventuele andere functies. Dus ik heb voor mezelf besloten dat ik eerst lekker ga genieten van mijn zwangerschap en dan focus ik me weer op mijn werk.

groetjes Bubbles

@bubbles: Fijn dat je baas ook toegeeft dat hij toch wat te bot had gereageerd! Zijn reactie had ook wel anders kunnen zijn natuurlijk!
En dat hij er nog over na wil gaan denken is ook fijn toch!
Gelijk heb je, eerst genieten van je zwangerschap! Voor je het weet zijn die 9maand voorbij ;)
Hoe voel je je nu w.b. misselijkheid etc?!

Groetjes!

He meiden,

@ Bubbles, vervelend zeg, die situatie met je werk. Ik hoop dat je baas nog bijdraait. Je mag toch wel het traject met studie afmaken die jullie in waren gezet? Probeer maar zo goed mogelijk voor jezelf op te komen en hem duidelijk te maken dat hij je niet anders mag behandelen omdat je zwanger bent. Ik hoop dat het snel weer leuk gaat op je werk!
@ Angel, ben blij dat voor je dat deze ronde alles goed is gegaan. Spannend hoor! Hoop dat het gepakt heeft! Wel vervelend dat je daar nog zo lang op moet wachten en dat huis-testen nu niet werkt!
@ mama2be, hoe gaat het klussen? Heb je je ei al gehad?

Hier gaat alles nog erg rot. Ik kan het niet meer aan om afgewezen te worden en dat heeft hij volgens mij goed door want woensdag een afspraak bij de HA, en hij wil graag alleen... Ik durf het niet eens te proberen om te klussen, maar ik wil zo graag! Heb gelukkig nog geen zijsteek. Weet gelukkig ook niet wanneer mijn ei is....
Ik weet het gewoon niet meer. Ik hoop dat de HA met een goede oplossing komt. Ik moet het allemaal maar even afwachten. Misschien vanavond geluk? Zal wel een goed moment zijn...als ik mij ertoe kan zetten, ben gewoon erg bang

@tessara: Wat vervelend allemaal zeg, dat je je er zo bang onder voelt! Vind je het niet jammer dat hij er alleen heen gaat?! Weet je ook wat zijn keuze is dat hij er alleen heen wil?
Hopelijk kan de HA wat voor hem betekenen!
En dan kun jij er misschien ook wat rust onder vinden! Sterkte meid!!

@ allemaal: nog even na gelezen wat dat bloedprikken nu precies inhoud. Het blijkt dat je rond je eisprong een hormoon 'progestoron' aanmaakt. Op dat hormoon word ik nu getest, ze kunnen aan dit hormoon zien of mijn eitje goed gesprongen is om bevrucht te kunnen raken!
Dus dat word eigenlijks nog wel even spannend!
Ik dacht dat het bloedprikken alleen was om te kijken of ik zwanger kon worden maar niet dus! Daar kwamen we gister nog even achter!
Maar goed, we gaan er vanuit dat dit maar goed is!

Gister bij mijn nicht geweest ze heeft een zoontje van 1, 5jaar.. ze is er mee naar de HA geweest (ze had telkens het gevoel dat er niet iets goed met hem was, hij praatte nog niet etc)
Nu blijkt dat hij ws gedraggestoord is. ze gaan hem nu onderzoeken of het autisme is...ze denken ook aan het Fragile X syndroom.
Als dit zo is, moet de familie onderzocht worden. Ze gaan dan kijken bij welke kant van de familie het weg komt..kans is dus ook dat het aan mijn kant van de fam komt en dat ik ook drager ben....
Maar goed, tegen de tijd dat ze dat onderzocht hebben ben je zo dik jaar verder!
Het is allemaal erg spannend voor mijn nicht, in januari moeten ze met hem heen om bloed te prikken. En daarna word hij helemaal onderzocht. Kan 6 maand duren voordat ze ongeveer weten wat hij heeft....
Ik denk dat, mocht ik zwanger zijn, ik dit verhaal gewoon zou vertellen aan de gyn. Misschien dat hij dan wel vind dat er vruchtwaterpunctie gedaan moet worden....
Wel raar hoor..je gaat er wel even over na denken dan....

Wat zouden jullie trouwens doen, als je weet dat je kind verstandelijk gehandicapt is?!

Groetjes!

Hallo,

@Tessara Wel moedig van je vriend dat hij naar de HA gaat. Hij moet toch een beetje over zijn trots heen. Weet je waarom hij allen wil? Misschien wil hij wel alleen, omdat hij dan wat vrijer kan praten. Mannen onder elkaar. Hoe is het afgelopen bij de HA?
Ja, ik mag mijn studie gewoon afmaken.

@Angel Wij doen een combinatie test, d.w.z. dat ze de nekplooi meten en in combinatie met een bloedonderzoek kunnen ze een kansberekening maken of het het down syndroom heeft. Als we nou meer kans hebben dan normaal dan gaan we aan een vervolgtraject denken, dus evt een vruchtwaterpuntie om er zeker van te zijn dat het niet goed/goed zit. Als het niet goed zit dan breken we de zwangerschap af. Maar daar ga ik natuurlijk niet van uit!!!
Wat een vervelend nieuws over je achterneefje. Hopelijk is het niet het Fragile X syndroom.

@Allemaal Ik wil jullie alvast hele fijne feestdagen wensen en vooral een gelukkig, gezond en vruchtbaar 2010!!!!!!!!

gr Bubbles

@bubbles; oke, die test doen jullie dus! Ook wel een fijne test...vruchtwaterpunctietest heeft ook wel risico's toch?!
Wanneer heb je deze test?! Hoe is het nu verder met je?!

@ tessara; hoe was het bij de dokter?! Heeft je man wat duidelijkheid gekregen?! Gaan ze er wat aan doen?

@mama2be: hoe is het bij jou!?

@allemaal: gister bij mijn collega op visite geweest. ze is 6 januari uitgeteld. Ik en mijn andere collega gingen bij haar op visite. Ook gelijk haar huisje bekeken, ze woont er nog maar poosje. als je de kinderkamer ziet en de box in de woonkamer dan word ik wel wat jaloers hoor!
Hopelijk kunnen wij die dingen ook snel aanschaffen!!

Ik wens jullie voor nu hele fijne feestdagen en laat 2010 het jaar worden voor gezinsuitbreiding!!

KUS!

Terug
Bovenaan