Sinte Maarten Mik Mak ... lalalala

... m'n moeder is een dikzak! lallalala

Het is hier al gauw weer Sint Maarten. Maar ik kon  me iets herinneren dat dat niet in het hele land gebeurd. Hebben jullie Sint Maarten in de buurt? En gaan jullie ook lopen met de kleine?
Ik niet hoor. Ten eerste hoeft ie van mij niet zo'n  zak snoep en ten tweede sta ik dan aan de deur te zingen en maait Kian iedereen ondertussen omver met z'n lampion. (en ik hoef niet 10x per avond Kian aan te horen dat z'n moeder zo'n dikzak is! haha, dat weet ik ook wel zonder dat hij dat liedje kent.)
Ik denk dat hij het net zo spannend vind om de deur iedere keer open te doen en de kindjes snoepjes uit te delen.
Groetjes!
Nelleke

Ja, hier ook sint maarten.
Maar die van mijn moeder is een dikzak kende ik niet.

Ik ken wel:
Hier woont juffrouw Kikkerbil, die ons nooit wat geven wil!

Dat werd altijd geroepen bij huizen waar alle gordijnen dichtwaren of waar geen licht brandde (er zijn echt mensen die in het donker gaan zitten omdat ze niet open willen doen voor die kleine kinders ).

Julian gaat van het kinderdagverblijf sochtends naar een bejaardentehuis met lampion en tegen de schemering gaan ze een uurtje lopen in de buurt. Ik wil dan na thuiskomst even bij de buurtjes langs (2 huizen).

Hier in het noorden is het wel echt traditie.   Zelf lampionnen maken. Heb vroeger zelf nog wel gelopen met een uitgeholde suikerbiet met een waxinelichtje erin.

Het heeft altijd wel wat vind ik.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Nou, bij ons is het grote traditie hoor en de bakken snoep ook...
haha, vinden de jongens geweldig. Doen er echt maanden over om het op te eten!

Wij zingen

Sintermaarten mik mak
mijn moeder kijkt naar Tik-Tak
mijn vader kijkt naar Sesamstraat
dat is wel een snoepje waard...

maar de versie over dat ik een dikzak ben...die zingen ze ook..en dan ook nog met een bigsmile lachend naar mij  eigen schuld dikke bult..

Chris gaat dit jaar wel meelopen, maar alleen bij de buren en mijn moeder
ik heb een bumba lampion voor hem gekocht bij BS en de jongens maken er op school altijd een heel project van met mooie lampion

Dus wij gaan alle straten af hoor!
de heren kennen inmiddels heel wat liedjes dus dat is wel fijn

Pascal

Nou hier wordt het echt op zijn Haags gevierd: kinderen bellen aan, ik doe open en dan staan ze daar met enge maskers op en roepen ze: Snoep of je leven! Ach het zijn wel lieverdjes hoor hahaha
Maar met Fabio doe ik dus niks die is echt bang van al die maskers!

Groetjes van Cissy

Terug
Bovenaan