Sita en Annie!!

A

Anoniem

Guest
Hoi Sita,

Ik ben zo vrij geweest om voor ons een eigen topic aan te maken! Ik vind dit overzichtelijker en persoonlijker!

Hoe is het nu met je? Woon je al lang in Griekenland? Is je man Grieks?
Lijkt me erg moeilijk hoor dat je helemaal daar zit zonder ''echte'' vrienden en familie!
Gelukkig heb je dit forum gevonden en kun je hier alles op kwijt. Ik vind dit een fijne plek om mijn ei kwijt te kunnen. Ook over andere dingen dan zwanger worden!

ik ben erg blij met mijn uitslag! Maar ik ben wel vreselijk moe. ik kan gerust onderhand wel de hele dag slapen.

Ik zal even wat meer over me zelf vertellen;
Mijn   nickname is dus Annie, ik ben 26 jaar oud& getrouwd. We zijn vanaf eind juni bezig voor ons eerste kindje.
Ruim 4 jaar geleden zijn we er achter gekomen dat ik een zware chlamidia infectie heb opgelopen. Wat was ik verdrietig zeg. Voor mijn man heb ik ook een serieuze relatie gehad met wie ik samenwoonde. Helaas bleek hij niet genoeg aan mij te hebben en ging dus vreemd. dankzij hem heb ik dit opgelopen.
De artsen in het ziekenhuis vertelde mij dat het er allemaal niet goed uit zag en dat het heel goed mogelijk zal zijn dat we niet op de ''normale'' manier kinderen kunnen krijgen.

Toch hebben we besloten om ons hierdoor niet uit het veld te laten staan. En er met een positieve blik tegen aan kijken. Dit heb ik de eerste maanden dan ook zeker gedaan, maar ik moet je wel eerlijk bekennen dat het voor mij steeds moeilijker word. Ik begin me nu toch wel zorgen te maken of het wel gaat lukken.

De huisarts stelde een sperma test voor en daarna mogen we naar het ziekenhuis. Helaas wilt mijn man hier voorlopig nog niks van weten. Dus ja..... ik moet maar afwachten!!

Lang verhaal he!!

Hoop snel wat van je te lezen!!

Liefs Annie

Hey annie,
Ik ben blij dat we onze eigen topic nu hebben. kan ik alles aan je kwijt en het is inderdaad een beetje persoonlijker. Mijn nickname is mamasita, of ook korter sita. dit is een bijnaam die mijn verloofde mij gegeven heeft in november toen hij ook echt begon te hopen op een zwangerschap.Ik ben 31 jaar en woon sinds april 2006 in Griekenland. Mijn verloofde is een Griek. Zijn ouders zitten in de horeca. En hij dus ook. Wij hebben elkaar leren kennen in 2003 in juli toen ik met mijn ex op vakantie was. Mijn ex was homo, ook al heb ik het lang ontkent, en dus met hem was er van sex zeer weinig sprake en ook kinderen had hij geen zin in. Toen ik mijn huidige verloofde leerde kennen was het liefde op het eerste gezicht en ik heb mijn hele leven op twee weken tijd omgegooid. Daar heb ik nooit spijt van gehad. We hebben enkele jaren samengewoond in Belgie en nu wonen we dus in Griekenland. Toen we in november 2005 met de pil stopte, was ik er helemaal klaar voor, maar voor hem hoefde het nog niet direct. Als het zou gebeuren zou hij er blij mee zijn, maar geen testen of speciale zaken. Tot ik in mei 2006 in verwachting was en op 6 weken een miskraam kreeg. Hij heeft samen met mij gehuild, en had er ook echt verdriet van. Toen is hij beginnen beseffen dat hij het ook wel echt graag wou. Maar we gingen niet stressen en de natuur zijn werk laten doen. Maar mijn regels kwamen daarna niet meer goed door dus begonnen we ons toch zorgen te maken. Na een bezoek aan de gyn in september is de bal aan het rollen gegaan met mijn schildklier, die is nu 4 weken geleden verwijderd. Omdat we niet nog een jaar wilden verprutsen en omdat ik erop aandrong heeft hij drie weken geleden dus een spermatest laten doen. Die bleek echt alarmerend slecht te zijn. Intussen probeer ik me sterk te houden, maar zoals ik al vertelde is het niet gemakkelijk. Mijn beste vriendinnen wonen zover weg, maar gelukkig heb ik hier ook een vriendin, en daar kan ik wel mee praten. Ik was van plan van me sterk te houden maar ben laatst toch in huilen uitgebarsten toen we lekker aan het kletsen waren. Plotseling kwamen al mijn angsten eruit. Ze heeft me getroost en gezegd dat er nog mogelijkheden bestaan. Ik kon gewoon niet stoppen met huilen. Gelukkig kon ik het ergens kwijt. Maar ik hou me constant sterk. Ik, nee wij, willen nu zo graag een kindje en ik word er ook niet jonger op. En de afgelopen maanden waren al zo moeilijk en er lijkt geen eind aan te komen. Jij weet waarschijnlijk heel goed wat ik bedoel. Ik zie mensen die sociaal arm zijn, roken, drinken, vuil zijn, zelfs uit vuilnisbakken eten en zij krijgen normaal kinderen. En wij roken niet, drinken niet, doen allebei aan sport, eten gezond, gaan niet uit. En voor ons is het zo moeilijk. Ik heb heel mijn volwassen leven met kinderen gewerkt, en de laatste paar jaar voornamelijk met kinderen uit kansarme gezinnen, en ik weet wat voor een opvoeding sommige van die kinderen krijgen. Niet allemaal, want sommige van die mensen geven echt alles voor hun kinderen. Maar je begrijpt me wel. Waarom wil het ons dan niet lukken?   In ieder geval, mijn hart af en toe luchten doet eens goed. %ik ben heel blij dat je uitslag goed was, en ik hoop dat je ondanks de vroegere infectie snel zwanger kan worden, ik hoop hetzelfde voor ons. Dan kunnen we snel naar het zwanger forum. Hopelijk samen.

Heel veel knuffels, sita

Hoi Sita,

Jeetje wat heb jij een omslag in je leven gemaakt. Wat goed van je zeg dat je toedertijd je leven zo drastisch heb durven veranderen! En gelukkig heb je een goede keuze gemaakt! Gaaf hoor dat je de stap heb durven zetten om in Griekenland te gaan wonen! Waar/welk eiland? woon je? Ik ben 2 jaar terug naar Rhodos geweest, en heb daar een erg leuke vakantie gehad!

Ik snap heel goed je frustratie over waarom het je nog niet is gelukt en waarom dit allemaal op je pad is gekomen. Ik ken het ik zie hier om me heen iedereen zwanger worden. (dat lijkt tenminste!) Zelfs hele jonge meiden die het eigenlijk nog helemaal niet willen. Ik werk in de kinderopvang en soms is het best wel confronterend voor me. Weet je als ik nou een meid was geweest die met jan en alleman het bed in was gedoken, dan had ik het nog kunnen begrijpen waarom mij dit is overkomen. Maar ik had gewoon een serieuze relatie en dan word je zoiets aangedaan.

Helaas kun je sommige dingen niet veranderen en moet je roeien met de riemen die je hebt!
Ik kreeg nog een kaartje met deze tekst;

Kijk positief naar het heden
kijk niet achterom
Wat geweest is is verleden
Je moet verder
Je weet wel waarom.

Ik vond het wel een mooie tekst, mischien heb je er wat aan!!

Ik ''spreek'' je snel.
En je kan hier alles aan me kwijt. Ook al ken ik je niet en woon je zover weg, ik zal er voor je zijn!

Liefs Annie

Hey Annie

Dat is een hele mooie tekst. Bedankt, je reactie geeft me echt een beetje moed. En inderdaad, zoals je zegt, is het niet eerlijk wat jou met je ex overkomen is. En het is niet eerlijk dat je daardoor nu zo'n moeite hebt. Maar wie goed doet, goed ontmoet, en dan moet het bij ons beide toch wel goed komen he. Daar geloof ik in, dat kan niet anders. En ik woon op corfu. En inderdaad, die omslag in mijn leven was de beste beslissing die ik ooit genomen heb.

Nou in ieder geval hou me op de hoogte he.

Bij mij, ik dacht dat ik mijn eisprong al gehad heb, maar kan pas vanaf vandaag draden trekken van mijn cervixslijm. Dus dan moet hij nog komen. Ik denk dat zelfs met zwak zaad we vandaag toch nog maar eens gaan klussen, dat hebben we gisteren ook gedaan en morgen dan ook nog eens. Of zouden we het vandaag best niet riskeren en afwachten tot morgen. Wat denk jij?

knuffels. Sita

Trouwens woon jij in Nederland? En waar ergens

He Sita,

Als ik jou was zal ik rond de eisprong gewoon iedere dag sex hebben! En de rest vd maand om de dag. Dat is het beste vor het zaad! Ik schrijf het nu wel zo makkelijk op maar dan moet je vriend ook zin hebben natuurlijk!!

Ik woon in nederland, vlakbij Arnhem!!

waar heb jij gewoond in Nederland??

Gaaf he Corfu, daar willen wij ook ooit nog eens naar toe!!

Tot snel!!!

Liefs Annie

Hey annie
Ik woonde in België,in de stad antwerpen. En in Corfu wonen is best wel gaaf. Mijn moeder is half nederlands half belgisch, en mijn vader is een belg. Dus ik ben meer belgische dan nederlandse. Je zij elke dag klussen rond mijn ei, maar kan dat dan ook geen kwaad voor het zaad? Mijn man zijn zaad is namelijk zwak, zie je? Wanneer ga jij terug klussen? En wanneer is je NOD?

groetjes sita

He Sita,

Hoe is het nu?

Ik heb net even zitten googlen voor je en ik vind hoofdzakelijk hetvolgende:

Het zogenaamde sparen blijkt niet goed te zijn voor de spermakwaliteit. Ongeveer 2 tot 3 zaadlozingen per week blijkt hetbeste te zijn.

Dit heb ik gevonden toen ik ''slecht sperma'' indrukte!

Dus trek hier je conclusie uit!!!

Wij zijn deze maand sowieso te laat om zwanger te worden. Ik had vorige week mijn eisprong. Maar aangezien we toen nog geen toestemming hadden om verder te gaan hebben we het er maar niet op gewaagd!!

Ik ben 1 keer in Antwerpen geweest. We gingen toen naar het sportpaleis naar Marco Borsato!! we hadden daar ook een hotelletje geboekt en de volgende dag zijn we naar de vogeltjesmarkt en de dierentuin geweest! Was erg leuk allemaal!

nou meissie, we mailen snel!!

Liefs Annie1

Hey Annie
Ben jij ook zo gek van Marco Borsato, ik wel. Het liedje ''slaap maar'' brengt altijd tranen in mijn ogen. Ik heb vandaag zo'n buikpijn trouwens. Echt rond mijn navel, maar ook mijn bekken, en als ik mijn armen beweeg dan trekt dat helemaal naar mijn tepels. Maar ik denk dat dit gewoon mijn ei is. Tenzij dat ik toch juist was toen ik dacht dat donderdag 22 februari mijn ei was en dan zou het een innesteling kunnen zijn. Maar lig nu op bed. Ik heb daarstraks dadelijk na het eten moeten overgeven. Maar ik denk dat dit kwam door de pijn. Dat ik me daardoor zo misselijk voelde. Als het zo doorzet ben ik wel bang dat ik terug een nierbekkenontsteking heb. Laat ons hopen dat zelfs met zwak zaad, toch een zaadje zijn weg vindt of gevonden heeft. Wanneer begint jouw volgende ronde dan precies?
knuffels Sita    

Terug
Bovenaan