slaapritueel

A

Anoniem

Guest

Hoe brengen jullie je kindjes naar bed ?

Daar ben ik nou wel benieuwd naar.
Kasper gaat zo rond half zeven douchen meestal met papa, of hij gaat in bad. Als hij in bad gaat lees ik een verhaaltje voor want dan kan hij niet weglopen (haha)
En daarna gaan we nog een kwartiertje stoeien met ze drieen op ons grote bed. Dan hebben we zo super veel lol.  
Als we lekker zijn uitgestoeid   zeg ik; kom kasper we gaan lekker slapen en dan loopt hij zelf naar zijn bedje toe. Dat vind ik zo super schattig.  

en nu jullie ......

liefs Pauline mv een super lief klein  mannetje  

hey hoi,

ik reageer nog niet op alle topics want ben gewoon nog erg moe dus zow af en toe ben ik er hahaha.

Rond 18.45 gaat Yoëll of douchen met papa of mama of hij gaat alleen of met een van ons in bad onder de douche staat ie ongeveer 20 minuten en in bad ongeveer 45 minuten...hij vind het heerlijk en is altijd boos als we hem eruit halen hhahaha

tegen 20.00 krijgt ie een fles pap want hij vraagt er altijd zelf na....anders gaan we ermee stoppen ....maar nu nog niet hij geniet er altijd nog van....en dan heeft ie hem tegen 20.10 op en dan moet ik nog ff knuffelen met papa of mama....en tegen 20.30 gaat ie naar bed....soms ook weleens eerder of later hoor...maar er zit nooit veel tijdsverschil in...

ook lezen we weleens een verhaaltje of lezen samen een boekje....maar hij vind het ook heel leuk om samen wat te drinken en een koekje erbij....en hij weet dat `s woensdags opa en oma koffie komen drinken en dan moet hij ook mee doen met een beetje warme chocolademelk en een koek....

als we hem naar boven brengen dan doen we de muziekjes van de babyfoon aan en als de muziekjes afgelopen zijn dan ga ik weer naar beneden...geef hem nog ff een aai over zn bol en 4 kusjes en dan zegt Yoëll (als ie nog niet slaapt) doei doei

nou ik ben benieuwd wie volgt

liefs denise

Oh, gezellig weer even 'binnen' kijken bij iedereen.

Hier gaan ze na het eten naar boven, samen in bad. Dat is dikke pret, ze hebben ons niet eens meer nodig om het helemaal gezellig te hebben. Na het bad in de pyama's en nog even naar beneden om een klein bekertje melk te drinken met een soepstengel, we kijken dan nog even tv met z'n viertjes (bumba of de wawa's, iets heel braafs en rustigs in ieder geval).

Dan naar boven, tanden poetsen en boekje lezen. Een van ons bengt Sophie naar bed en leest daar barbapa-boekje voor (al wéééken hetzelfde, ze wil  niet anders. De ander leest  Gijs voor en dan is rond half 8 het licht uit.  (als ik alleen ben liggen ze samen in het bed van Gijs en lees ik 2 verhaaltjes, zó leuk, maar dan wil ze niet meer mee haha)

En daarna slaapt Gijs meteen en Sophie doet nog een keer of 3 haar slaapzak uit, waarna ze je met een stralend gezicht begroet als je dat weer komt oplossen, maar na een kwartier gaat ze ook slapen.

Lief he, die schatjes!!

Groetjes
Susan

Ok hier komt die van Meike...

Meike gaat in bad alleen of met Isa. Na heerlijk te zijn ingesmeerd op het aankleedkussen en in de pyama gehesen te zijn krijgt ze beneden een lekkere warme papfles...
Dan nog even opschoot rustig zitten en dan brengen we haar zingend naar boven. Dan kroelt ze helemaal in me en gaat met een lach naar bed. Bumba en Po geven haar een weltrusten knuffel en ik geef haar nog een knuffel. Met een glimlach kijkt ze mij na en dan gaat het slappliedje van de babyfoon aan.....

Met Isa lezen we altijd nog even voor het slapen gaan en dan gaat de muziek ook bij Isa aan. Dus alletwee gaan met muziek aan slapen....

Ben benieuwd naar de naderen, er zullen wel heel veel verschillen zijn..
Oh ja de dames gaan laat naar bed, tussen 1/2 8 en 8.

Liefs Renske

Leuk om te lezen!

Wij hebben een gevarieerde week hier hihi Op dinsdag en donderdag ben ik alleen met yoëll en op woensdag papa. Dus hij wordt niet altijd door dezelfde naar bed gebracht.

Na het eten spelen we nog even, afhankelijk van hoe laat het is en gaan zo om kwart voor zeven in bad. Dan nog even naar beneden en samen met hem spelen, als hij moe is pakt hij zn stoeltje en zegt tuu tuu en gaat bij de magnetron staan.
We maken voor hem een flesje melk en nemen hem mee naar boven. We geven hem op zn bed op schoot zn melk en hij geeft zelf aan als hij klaar is, speentje en knufs erbij, onderstoppen, kusje en truste. Heel af en toe staan we nog even op de gang met de eur op een kier tot we hem rustig horen ademhalen of hard aan zn speen horen soppen. Dat zijn hier tekenen dat hij rustig is en snel in slaap valt.
Als hij niet in bad gaat 's avonds spelen we nog lekker beneden.
Op donderdagochtend haal ik vaak de dvd K3 in de sneeuw uit de dvd speler, tja dan is het papa avond geweest en kijken de mannen 's avonds k3 haha.

Hij gaat altijd rond half acht naar bed, de  ene avond iets eerder dan de ander.
Dan slaapt hij heerlijk en kun je 100 keer bij hem in zn kamer gaan, je kunt douchen en het toilet doortrekken naast zn kamer, hij wordt niet wakker.
Om een uurtje of 1 a half 2 begint dan meestal  onze wakkere nacht. Bij een goeie nacht komt hij ook rond die tijd en slaapt hij na 45 minuutjes weer, bij ons tussenin

Leuk topic!
Interessant om even bij anderen te gluren!
Wij gaan na het eten naar boven(tegen zessen)en dan gaan de jongens samen in bad.
Dat vinden ze erg leuk en spetteren de hele badkamer nat,haha.
Daarna gaan we altijd nog even relaxen op ons grote bed,tv aan en een beetje stoeien.
Delano pakt dan meestal zijn tutpopjes en komt lekker tegen me aan liggen,heerlijk.
Tegen zeven uur brengt de ene dag mijn man Delano en ik Giovanni naar bed en de andere dag net andersom.
Bij Giovanni lezen we een verhaaltje en daarna lekker slapen.
Delano krijgt zijn slaapzak aan,het nachtlampje welterusten zeggen en in bedje maar!
Muziekje aan en meneer is vrijwel direct in dromeland.
Groetjes Tanja.

Ons slaap ritueel.....
Euh eten....nog even spelen......
om de dag onder de douche met de oudste.....pyama aan,
flesje melk en op bed....
Bij de jongste is het heel makkelijk....die leg ik neer...doe de gordijnen
dicht...dan stop ik haar in...geef haar een kus....en weltrusten tot morgen
Heel makkelijk!
(mijn man zingt volgens mij een liedje)

De oudste is wat moeilijker. (ach valt ook wel weer mee)
net als de jongste....alleen elke dag ff onder de douche. Pyama
aan, bekertje melk (die ze vaak niet helemaal leeg drinkt) en dan
zegt ze: Ik ben moe ik wil op bed.
Dus naar boven...nog even naar wc...en op bed.
Dan nog boekje lezen....een liedje...kusje knuffel dan loop ik weg met de woorden weltrusten, slaap lekker, tot morgen en ik hou van jou.......
Dan heb ik de deur net niet dicht of ze vraagt of ik nog een keer kom...de ene keer
voor een glas water de andere keer is haar kussen niet goed (moet ik hem schudden)
en dan loop ik weer weg met alle woorden en dan gaat ze slapen.(meestal)
Ben hier ongeveer een minuut of 10 mee bezig.(met alles dan he)

gr diana

nou Ons slaap ritueel. is
eerst op mijn bed stoeien,. 10 min ongeveer dan pakt hij zelf zijn boek
die ik al 2 maanden moet voorlezen ,. tommy zoekt purk
dan gaan we nog 10 min ongeveer knuffelen, . dat vind ik zo lief wand dan gaat hij
echt aaien over me gezicht ,en haar
dan doe ik hem in zijn slaapzak, en onder zijn deken
doe zijn mobiel aan die ook op het plafon een licht voorstelling geeft met winnie the pooh
en zeg weltrusten lekker slapen tot morgen en dan ga ik

gr stephanie en timothy

Terug
Bovenaan