slaapritueel

wij houden het best kort, vind ik ook wel lekker hoor anders ben je elke avond zo lang bezig... vanaf dat hij pasgeboren was hebben we het zo gedaan en het gaat prima

meestal zijn we tegen half 7 klaar met eten, de ene dag gaan we lekker televisie kijken en spelen, de andere dag gaat hij in bad of met 1 van ons onder de douche. daarna pyama aan, ik smeer hem nog geregeld lekker even in met Natusan Lavendel, tandjes poetsen waarbij ik een liedje zing (Edwin niet) en dan in bed, kus, muziekje aan en als ik wegloop zeg ik een paar keer slaap lekker, welterusten, tot morgen.

groetjes Jenneke mv Ivar

Jamie krijgt eerst eten. Dan gaat hij meestel gelijk in bad. En als hij eruit komt is Chiel meestal thuis. Die eet later, want die komt ook later thuis. Dus dan loopt Jamie al in zijn pyjamaatje. Dan is het nog eventjes spelen en gek doen. meestal ookm nog even op het zitkussen. Dat is een groot succes bij ons. Dan zeg ik "geef papa maar en kusje" dan loopt hij heel lief   naar Chiel en geeft een kus, hij loopt dan gelijk door naar de gang en klimt zelf naar boven. Dan even tandjespoetsen, schone luier en slaapzakje aan. Dan knuffelen we nog eventjes op zijn bedje en zing ik een liedje. Nog eventje heel vele kusje geven en dan zeg ik dat het tijd is om te slapen. Hij kruipt dan van schoot af en gaat zelf lekekr liggen. Ik doe het dekbedje over hem heen en meestal valt hij bijna elijk is slaap. Hij ligt er meestal tussen 19 en 19.15 uur in.

Ik vind het altijd zo'n fijn moment. Hij is dan echt heel lief en knuffelig. Ik geniet er echt van dan.

Gr. natasja mv Jamie

Na het eten kijkt hij altijd naar het Zandmannetje met een verhaaltje op Kika en dan altijd ff spelen en dollen en nog een sapje drinken. Afhankelijk of hij gaat douchen wordt het soms wat later als gepland maar normaal gaat hij om 19.45 uur slapen. En slapen is altijd dollen in bed met papa, muziekje erbij en heeeel veel kusjes.
Een verhaaltje lezen op onze schoot heeft meneer nog geen geduld voor maar dat zal binnenkort ook wel komen (jippieeee want dat lijkt me supergezellig)

liefs
di silva

Leuk onderwerp, grappig dat het bij iedereen anders is maar toch het zelfde.

Wij eten tussen 17:30 en 18:00 (soms iets later). Na het toetje gaat Tess nog even rommelen terwijl nakletsen en de tafel afruimen.
Dan zijn er 2 opties:
1) Om de 1-2 dagen gaat ze in bad (het liefst gaat zij iedere dag maar haar huid is al te droog) Dan zit ze erin tot ongeveer 18:45, daarna in de pyama en gaan we kusjes geven aan opa, oma en mijn zusje. Hierna vertrekken we naar mijn huis, tandjes poetsen en naar boven. Daar mag ze zelf een boekje kiezen (Hier is het sinterklaas verhaal van Jan en Noortje al weken favoriet). Na het voorlezen, is het knuffels en kusjes en gaat mevrouw erin.
2) Op de dagen dat ze niet in bad gaat, spelen we nog even samen en om 18:45 gaan we, na de kusjes aan iedereen, tandjes poetsen en boven in haar pyama. Boekje lezen en kusjes en knuffels en slapen maar.

Iedere dag ligt ze er rond 19:00 in. Wordt tegenwoordig wel weer wakker tijdens haar normale slaap tijd, soms tegen 22:00 en vaak rond een uur of 1! En dan weer tegen 4-5 uur.

Bedankt voor het meekijken in jullie leventjes.

groetjes Nanda

We eten rond zes uur. Daarna gaat Lukas in bad, of we spelen nog wat. Hij gaat om de dag in bad. Meestal doet Remco dit, maar op maandag en woensdag is hij niet thuis dus dan doe ik het. Lukas krijgt lekker zijn slaapzak aan en daarna zetten we hem in bed. Mijn man leest uitgebreid verhaaltjes voor en zingt liedjes, soms wordt het bed ter plekke in een boot veranderd en wordt Lukas over de woeillige baren meegevoerd...

Daarna is het mijn tijd. Ik doe alle lichten uit zing twee liedsjes voor hem. Als eerste een liedje over 14 engelen die heb beschermen tijdens het slapen. En daarna 3 coupletten van slaapkindje slaap. Het middelste couplet vind ik het leukst:

slaap kindje slaap,
papa hoedt het schaap
mama schudt de dromenboom
dan valt voor jou een mooie droom.

Lukas ligt er stipt om 19.00 uur in en wordt de volgende ochtend pas wakker. Heel soms wordt hij midden in de nacht wakker maar meestal is een aaitje over zijn bol voldoende. Van de week toevallig een keer niet, maar toen heb ik hem maar tussen ons in genomen en heeft hij nog lekker geslapen. Ik niet overigens want ik was veel te bang dat ik hem wakker zou maken of bovenop hem ging liggen.

Rond 19:00 uur zeg ik zegen Lyanne, "Lyanne naar bedje toe". Dan ruimen we samen nog even al het speelgoed op, ze pakt haar baby (pop) en Lolli (haar knuffel) en gaat bij de deur staan wachten om naar boven te gaan.

Om de dag gaat ze in bad of mee onder de douche. Eerst nog even ravotten en gek doen op haar kamer een een verhaaltje voorlezen.

Dan de pyama en slaapzak aan. Dan doe ik de lamp uit en zing nog een paar liedjes terwijl Lyanne uitgeteld op mijn schouder ligt.

Dan leg ik ze op bed, geef haar een kus en zeg dat ik heel veel van haar hou en dat ze lekker mag gaan slapen, wat ze 9 van de 10 keer ook doet (gelukkig).

Marieke mv Lyanne

Hiya mommas!

Wat een uitgebreide rituelen allemaal! haha arme Max moet het maar niet horen, ik wordt direct ontslagen als moeder. Hier eet meneertje om ongeveer 17:00, dan nog ff spelen. Om ongeveer 18:30 pjamaatje aan en tandjes poetsen, flesje melk drinken en dan rond 19:00 naar bed. Ik leg hem in bed en zeg weltrusten.....dat was het.
Als ik hem een verhaaltje voor zou lezen vindt ie dat veel te gezellig, en met liedjes zingen gaat ie gewoon uit volle borst mee zitten te doen van slapen komt het dan echt niet meer. Dus die activiteiten zijn voor ovedag.

Ajuus, ilja

Ajuus, ilja

Leuk onderwerp!

Amy gaat meestal rond 19.00 uur naar bed. We eten ongeveer om half 6, daarna mag ze nog even spelen. En dan tegen kwart voor 7 naar boven, wassen, tandjes poetsen, pyama aan en dan het rondje van alle schilderijtjes, knuffeltjes en plaatjes langs en welterusten zeggen.
Dan gaat ze lekker liggen (nou ja, soms dan hahaha), soms nog even een beetje donderjagen en dan is het gebeurd. Vervolgens moeten we dan nog wel eens naar boven omdat ze weer een knuffel uit bed gekieperd heeft, of zich op de buik gedraaid heeft, maar over het algemeen slaapt ze vrij snel.

Groetjes Lilian
mv Amy, 17-12-2006

Terug
Bovenaan