slaapschema baby?

mijn dochtertje is 13 weken en wilde eerst ook niet op vaste tijden slapen. Ik heb het doorgezet en nu heeft ze het volgende schema:

07.30 bv
08.00-10.00 slapen
11.00 fles
12.00-14.30 slapen
15.00 fles
15.30-19.00 beneden in box (slaapt ze soms ook wel)
19.00 fles
20.00-23.30 slapen
23.30 bv

In het begin huilde ze ook wel, maar ik liet haar dan gewoon even huilen en meestal huilde ze zichzelf in slaap (wel heel moeilijk hoor!!). Gewoon doorzetten dus..... Mijn dochtertje heeft haar huiluurtje altijd rond etenstijd, heel prettig!!!!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes a.j.
 
Hoi,

Ik heb een zoontje van 16 weken en heb ondertussen ondervonden dat je dat slapen niet af kan dwingen.
Hij heeft nu enigzins ritme.
Wat inhoud dat hij rond 10.00 uur een dutje doet meestal in de draagzak (als ik de hond uit laat), hij is al vroeg op trouwens rond 6.30 uur.
En dan gaat hij meestal rond 13.00 uur nog een uur of 2 3 in zijn wieg slapen die in de box staat.
Ik hou hem wel altijd bij me tot hij bijna slaapt.
Als hij nog erg wakker is slaapt hij toch niet en raakt hij over zijn toeren.
Heb het wel eens geprobeerd hoor maar zowel hij als ik werden er vedrietig van.
Soms is hij wel een aantal keer wakker en drijnt dan een beetje dan laat ik hem wel liggen hoor want je hoort het verschil echt.
Geloof me er komt echt regelmaat in heeft alleen tijd nodig, ieder kind is anders en in de boeken staat het allemaal mooi beschreven maar ja je moet het wel zelf doen met die kleine gup van je.
Doe dus gewoon waar jij je prettig bij voelt.
Ik baalde er ook van hoor dat ik vaak niets kon doen omdat hijh zo onrustig was (had koemelkallergie wat vreselijke onrust veroorzaakte.
Maar goe werd ook steeds creatiever, ging zelfs ramen zemen met hem in de draagzak.
En moest 's avonds soms wat meer doen wat eingenlijk tegen mijn principes was maar ja, hoort er bij.
Hoe ouder ze worden hoe makkelijker dat allemaal wordt.
Hij kan zich nu ook een half uurtje in het wippertje of in de box vermaken kan ik even snel sweilen ofzo.
Probeer er van te genieten want het gaat echt zooo snel!!!
Groetjes Natasja
 
Wij hebben het consequent vanaf het begin gedaan. Onze kleine is nu bijna 10 weken en na zijn flesje is hij ongeveer nog zo'n uurtje wakker, soms iets langer. Dan begint hij met handjes in oogje te vrijwen en gaat hij zijn wieg in. Vanaf het begin is de box geweest om in te spelen en de wieg om in te slapen.
 
dat schema komt vanzelf wel, je dochter komt vanzelf in haar eigen ritme, aan door jullie gestelde tijden heeft ze weinig aan, jullie moeten gewoon haar ritme en haar tijden volgen. Geniet er maar lekker van en probeer te rusten wanneer je dochter slaapt. Kijk niet teveel naar anderen, daar heb je niks aan, uiteindelijk komt het allemaal wel goed.
 
Mijn schema is haar schema. Mijndochter slaapt vaan s'ochtends en laat in de middag en later op de avond. In het begin sliep ze lekker benenden in de wandelwagen en ging ze naar boven als wij naar boven gingen. Nu ligt ze de ene keer wel in de middag op bed en de andere keer niet. Als je huild pak ik haar bij me. Ik moet zeggen dat ik een tervreden kind heb. Ik ga ervanuit dat als ze huilt er iets is. Je moet niet uitgaan van wat anderen doen maar wat bij jou kind past. Misschien wil ze ook wel lekker bij je beneden zijn en slaapt ze wel beneden. Doe lekker wat je zelf voeld dat goed is en zorg eerst voor de rust voordat je met allerlij schema's in de weer gaat. ieder kind is anders en veel kinderen passen gewoon niet in die schema's.
succes.
 
Ja ik hanteer vanaf begin een schema. Mijn kleine is nu 9.5 week oud en inclusief het geven van het flesje is hij dan zo'n 1.5-2 uur wakker en gaat dan weer slapen. Hij slaapt dus in de ochtend en in de middag en om 19.00 uur krijgt hij een flesje en gaat om 20.00 uur in bad en vervolgens om 20.30 in bed. Ik maak hem wakker rond 23.15 voor laatste voeding. Consequent volhouden heeft gewerkt bij ons. En daarnaast ook alleen slapen in zijn wieg, de box is om in te spelen. SUcces!
 
Ja ik hanteer vanaf begin een schema. Mijn kleine is nu 9.5 week oud en inclusief het geven van het flesje is hij dan zo'n 1.5-2 uur wakker en gaat dan weer slapen. Hij slaapt dus in de ochtend en in de middag en om 19.00 uur krijgt hij een flesje en gaat om 20.00 uur in bad en vervolgens om 20.30 in bed. Ik maak hem wakker rond 23.15 voor laatste voeding. Consequent volhouden heeft gewerkt bij ons. En daarnaast ook alleen slapen in zijn wieg, de box is om in te spelen. SUcces!
 
mijn uk is nu 9 weken en ik heb al 3 grote kinderen .Ik ben zelf erg voor je bed is om in te slapen en de box om te spelen dus geen kinderwagen in de kamer waar je alle geluiden uit hoort komen en ook geen babfoon,bloednerveus wordt je daarvan.Mijn dochter is echt niet de makkelijke rose wolk maar ik probeer haar tussen elke voeding wel in haar wieg te laten slapen,wat soms wel en soms niet lukt als ze in de box in slaap valt leg ik haar wel in haar bed en ze krijgt al een aardig ritme,succes allemaal
 
Terug
Bovenaan