slaapt ze teveel? Hoeveel die van jullie?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik vind dat mijn dochtertje best veel slaapt. Ze is nu 6 maanden en 3 weken. Ik hoor van het cb dat sommige baby's op die leeftijd al hun ochtendslaapje overslaan. Nou, daar is zij nog echt niet aan toe! Haar ritme is ongeveer als volgt:

-6.30/7.00 uur wakker, fles
-slapen van 8.00-8.30/9.00
-9.00 fruit
-slapen van 10.30-11.30
-11.30 fles
-slapen van ongeveer 13.30-15.30
-15.30 fles
-dan  meestal nog slapen van 17.00-18.00
-18.00 groente
-19.30 halve fles
-slapen tot de volgende ochtend.

Ze vindt het overdag echt moeilijk om langer dan twee uur wakker te zijm. 'Savonds is ze soms 2,5 uur wakker. Ik vind dat ze snel moe is en vraag me af of ik het niet wat moet rekken.

Tips zijn welkom, alvast bedankt.

Dat ze veel slaapt, is geen probleem. Jouw kleintje heeft dat blijkbaar nodig. Lekker laten slapen dus. Ze zal zelf wel aangeven wanneer ze minder slaap nodig heeft.
Ieder kleintje is anders en heeft een ander ritme.
Ga lekker door op de manier zoals je bezig bent

Liefs,

Annemiek

Hoi,hoi,

Evi is volgens mij ook een echte slaapkop hihi
Ze is nu 7,5 maand en na 2 uur wakker heeft ze echt weer slaap.
Ze slaapt 's morgens en 's middags 1,5 uur soms zelfs 2 uur.
en na het avondeten ook nog een uur.
En daarna slaapt ze de klok rond.

groetjes Sonja

Geniet er maar lekker van!
Voor je het weet is je kleintje heel veel wakker en erg actief en dan heb je zelf ook geen moment meer rust. Hier wisselt het nogal. Momenteel slaapt Thijs ( nu ruim 7 maanden) sochtends een uurtje hooguit en smiddags ruim een uur tot anderhalf uur.
Ik vind dit juist weer erg weinig.
gr Petra

naomi is veel wakker, maar ilse sliep altijd mega veel, toen ze bijna een jaar was ging ze om 19.00 naar bed en dan sliep ze tot 9 uur...om een uur of 12/12.30 ging ze dan weer naar bed tot ongeveer 15.30/16.00....was dus maar ong. 6 uur wakker...

sommige kindjes hebben gewoon meer slaap nodig

groetjes yvonne

van savonds 8uur tot sochtends 7-8 of soms 9 uur!!!

ovedag 2x 2uur!

ik ben tevreden!

senna slaapt 's nachts van 7 tot 8 ongeveer en dan overdag nog 2 keer anderhalf uur.
heerlijk toch? daar worden ze groot van hoor!!

liefs marijke

We hebben hier alleen maar slaapkoppen, hihi  .
Tijmen had zijn ochtendslaap er pas af toen hij anderhalf jaar was!!! En nu is hij 2,5 jaar en slaapt 's middags nog wel een uur of 2 a 3!
Floor slaapt ook nog na elke voeding zeker een uur, 's middags met haar broer slaapt ze ook zeker 2,5 uur. Heerlijk een momentje voor mezelf, nouja, een moment om iets aan het huishouden te doen .
Ieder kind is anders, geniet lekker van die momentjes!
groetjes,
Ruth

Terug
Bovenaan