slaapt ze teveel? Hoeveel die van jullie?

Ik heb begrepen dat het met 6 maanden heel normaal is juist om niet veel langer dan 2 uur wakker te zijn. Mijn jongste dochter is nu 4 maanden en zou dus anderhalf uur op moeten kunnen zijn, lukt bijna nooit. Van een niet slaper met 6wkn lijkt ze nu al dik twee maanden aan het inhalen te zijn, hihi. Even een voorbeeldje, schema van vandaag:
07.20 wakker
08.00 slapen
11.15 wakker
12.30 slapen
15.25 wakker gemaakt
16.30 alweer slapen
18.40 wakker
20.00 slapen
Dus ze was wel lekker rustig vandaag, zeg maar. En dan slaapt ze gerust weer tot morgenochtend 07.00-07.30.

dus hier ook een lekkere slaapkop.Enne ik denk dat hier juist het latemiddag/vroege avondslaapje eerst komt te vervallen, want bij deze slaapt ze meestal het minst.

gr. Wendy

Oooooh ... ik dacht dat Bram veels te veel sliep !! Maar hij kan ook niet langer dan 2 uur opblijven en hij is vandaag 7 maanden geworden ... Pfew ... ben ik toch niet de enige !!

Ik heb die info uit het boek "regelmaat en inbakeren" van Ria Blom. Aangezien wij juist een niet-slaper hadden, zijn we gaan inbakeren ( in een bakerzak dan wel) en regelmaat gaan aanbieden. In het boek staat ook   hoe lang kinderen gem. slapen en hoe lang ze wakker zijn en je verbaast je over de hoeveelheid dat die ukkies kunnen slapen.
even een richtlijn:
6 mndn:   wakkere tijd per keer 2 uur
slapen: 2 uur per keer
slaap in de late middag/vroege avond verdwijnt dan soms
9  mndn wakkere tijd p.k. 2 uur
slapen 2 uur p.k   en dan gaat de nacht om +/- 19.00 in.
Dit is wel een gemiddelde natuurlijk. en dat veranderd geleidelijk naarmate je baby ouder wordt. En niet ieder kind is natuurlijk hetzelfde. Maar bij ons klopt het wel, Noa kan echt niet langer dan 1 1/2 uur wakker zijn.

Vera slaapt ook nog 4 of 5 keer per dag slaapjes van 3 kwartier tot een uur. En 's nachts ook nog eens 10 uren achter elkaar hoor! Zelfs als ze 2 jaar zijn kunnen ze nog 2 keer slapen, dus geen probleem.

Lijkt me geen probleem. Is toch juist lekker. Quinn slaapt overdag weinig, maar je moet gewoon kijken naar je eigen kindje.

Nou, hier wordt ook nog 3x per dag geslapen, totaal wel 6 uur denk ik. En in de nacht dan 10 uur. Heb eigenlijk nooit bedacht dat het veel was of zo...
Hij slaapt (gemiddeld) van 9:30 tot 11:30, van 13:30 tot 15:30 en van 17:00 tot 19:00 denk ik. Sommige dagen iets meer, sommige dagen iets minder...
Tja, moe = moe. Ik kan weinig met mijn jengelende kereltje beginnen als hij moe is, hoor, dus geen tips...

Groetjes, Karin

boas is even oud als jou kindje en slaapt ook al van begin af aan heel veel.nog steeds weleens tot 18/19 uur per 24 uur.rekken lijkt me niet zo'n goed idee.en waarom zou je het doen?als wij ergens zijn en boas mist zn slaapje is het huilen,huilen,huilen en eenmaal thuis is hij zo van slag dat hij niet meer kan slapen en het hele blok hier bij elkaar schreeuwt voor hij inslaapt.ik plan nu alles echt tussen zn slaapjes.soms zijn we maar een uur op een verjaardag omdat boas dan alweer inkakt.ja,jammer dan.over 2 jaar blijven we langer,dan wil hij niet meer naar bed

Marieke slaapt ook nog zoveel hoor! En gezien de reacties lijkt me dat heel normaal! Ik ben ook niet naders gewend van mijn jongens, Joris sliep heeeeeeel erg lang 2 keer per dag. En Daan ging pas met een maand of tien naar één slaapje overdag, nou ja, slaapje... van half twaalf tot drie of zo. De één slaapt weinig, de ander veel, je kunt ze toch niet wakker houden? Of tegen hun zin in bed stoppen? Dat wordt allebei niks! Heb je niet aan het CB gevraagd hoe ze dat dan zien?

Sabine

Terug
Bovenaan