slaaptip

ik lees hier regelmatig over onrustige slapers, die door het hele bed woelen.
mijn dochter bleef tot vorige week altijd keurig op 1 plek liggen, wel in een slaapzakje. nu draait ze met zak en al om. ik heb nu een riem van een koffer door de armsgaten van de trappelzak gedaan en onder het matras door. dit werkt perfect, ze kan gewoon bewegen hoor! ik heb er zelf weer rust van omdat ze zich nog niet terug kan draaien. ik geloof dat je ook riemen bij prenatal kan kopen. dit is een goedkopere oplossing.
hoop dat iemand er iets aan heeft.

groetjes Anna
 
Ik wil niet bot of rot over komen. Maar dit word wel afgeraden. Als je je kind in bed vast wil leggen kan je daar speciale dingen voor kopen bij prental (weet niet meer hoe ze heten iets van save sleep of zo)

Kinderen kunnen in een gewonen riem verstrikt raken of wat dan ook. Ik weet het niet zo precies maar het word zeker afgeraden om dat te doen. Misschien dat ik er nog wat over kan vinden dan laat ik het hier nog even weten.

groetjes joyce mama van Mara 7,5 maanden
 
Ik sluit me aan bij wat Joyce al schreef. Dit kan heel gevaarlijk zijn.
Je kunt hierover meer informatie vinden op www.veiligheid.nl

Ik zit nl. met hetzelfde probleem, mijn zoontje van 9 mnd kruipt al slapend z'n hele ledikant door en dat vind ik ook geen prettig idee. Jammer genoeg heb ik ook de goeie oplossing nog niet kunnen vinden!

groetjes Bianca
 
Gisteren las ik op een forum het verhaal van een moeder die zo'n speciale slaapzak van prenatal had, waarmee je ook je kind kon vastleggen. Maakt haar kind een koprol achterover in bed!! Zij ontdekte het gelukkig bijtijds, maar als je minder snel bent is je kind in het ergste geval gestikt in het matras.
Ook zijn er altijd kinderen die zich weten te verstrikken in die riemen. Als je denkt, dat kan toch helemaal niet... het kan wel. Kinderen overlijden aan dat soort rommel!!!
En als je kind komt te overlijden is dat het meest afschuwelijke wat je maar kunt overkomen, maar als je kind komt te overlijden omdat je het vastgelegd hebt in bed... zie daar maar eens verder mee te leven.
 
Laatst zag ik op tv een deskundige en die vertelde toch echt dat het verontrustend is hoeveel ouders hun kindje wel niet vastlegden in bed. Dit zou ook een risicofactor zijn voor verstikking in bed. Dan is op de buik slapen veeel minder risicovol.
 
Hoi Anna,

Ik hoop dat je nu niet gelijk in een depressie raakt van de andere reacties, maar ze hebben volgens mij wel gelijk!
Als kindjes groot en sterk genoeg zijn om op hun buikje te rollen, zijn ze ook sterk genoeg om hun neusje en/of mondje vrij te houden om te kunnen ademen, dus waarom zou je ze vastleggen met alle risico's die daarbij om de hoek komen kijken? Dat is op het cb tegen mij gezegd toen ik mij er zorgen over maakte dat ik mijn zoon elke keer maar weer op z'n buik (favoriete houding: op de buik met z'n benen onder zich en z'n kontje omhoog) in z'n ledikantje vond. De eerste tijd vond ik het toch nog wel eng, maar inmiddels is hij 2 ½ en slaapt in een groot bed. En geloof het of niet: bijna elke avond als ik bij hem ga kijken, ligt hij tegenwoordig languit op z'n rug!
 
En nog wat... stel dat er in huis brand uitbreekt en je wil je kind snel uit het bed lichten, moet je eerst de slaapzak opendoen omdat kind vastgesnoerd aan het matras zit.
 
Hoi Anna,
Een collega van mijn man heeft het ook meegemaakt, dat zijn dochtertje achterover rolde en ook vast kwam te zitten en dat was ook met zo'n riem door de armsgaten heen. En mijn oudste had ik ook met dekenklemmen vast toen hij zo begon te draaien. Toen ik op een gegeven moment bij hem kwam had hij een van de riemen om zijn handje zitten. Ik had er niet aan moeten denken dat die band om zijn nekje had gezeten. Mijn jongste is nu ook zo'n woelwater en die heb ik nu in een slaapzakje zonder dekentjes in bedje liggen, dan maakt het ook niet zo uit hoe ze in bed liggen.
Heel veel succes met jou dochtertje!
Groetjes Renate
 
Terug
Bovenaan