slaaptip

Nou ik vind wel dat de anoniempjes weer flink door de bocht vliegen...

Ik heb een slaapzak van de prenatal..waar een riem doorheen gaat..
Breekt er brand uit dan ben ik er zelf misschien ook wel niet meer..tjonge jonge zeg..het dak kan ook instorten..

Het grootste riscofaktor is in het journaal geweest en dat ik je kind bij je in bed nemen!!

Maargoed mijn andere dochter van inmiddels bijna 6 heeft ook vastgelegen..dit omdat ze door heel haar bed heenging en ik haar in de raarste posities aantrof..toen ze eenmaal "vastlag" ging het stukken beter..
Mocht mijn andere dochter die nu 5 maanden is ook zo door d'r bed heengaan..dan gebruik ik het gewoon weer...
Groetjes Debby
 
Ik begrijp mensen die hun kind vastleggen echt niet!! Het wordt zo ontraden. Er zijn zoveel verhalen in omloop van gestikte kindjes, bijna ongelukken e.d. Doen jullie daar niets mee, Debby en anderen?
Of zie je het als roken? Je kunt er kanker van krijgen dus steek er nog maar eentje op.
Ik vind het ongelofelijk dat mensen op een dergelijke manier met hun kind omspringen. Dan gaat zo'n kind door het hele bed heen? Nou en. Mijn kinderen doen/deden dit ook en ze hebben er geen last van. Ze kunnen zichzelf omdraaien. Mijn jongste is net 7 maanden.
Praat er eens over op het consultatiebureau. Daar zitten mensen met meer verstand van zaken. Maar ik weet 1 ding zeker. Als ik mijn kind gestikt in bed zou vinden omdat ze met een riem vastlag, dan zou ik daar niet mee kunnen leven.
Slaap gezellie verder.
 
ik denk dat een hoop mensen het niet goed begrijpen. de riem zit strak om het matras, dus onder haar schouders. in de armsgaten zit nog veel ruimte dus ze kan zelfs omhoog komen. ik zie het net zo als inbakeren, het kindje wordt er rustig door. ze ligt echt niet vastgebonden aan allerlei riemen ofzo. nou ja iedereen zijn mening.
groetjes Anna
 
Ben het met Anna eens..geloof niet dat iedereen precies weet hoe het in elkaar zit...
Katja..roken is een heel ander onderwerp dus ik snap niet helemaal wat daar de bedoeling van is..
Ik geloof niet dat Anna gedacht had dat haar tip zo uit de hand zou lopen...jammer
Het gebeurt hier heel vaak dat sommige totaal afgekraakt worden en aangevallen terwijl het goed bedoeld is..
Een ieder weet denk ik wel wat het beste is voor zijn/haar kindje en sommige opmerkingen hadden we zelf ook wel kunnen bedenken..
Ik sluit me bij Anna aan...
Ieder zijn eigen mening
Groetjes Debby
 
Eerlijk gtezegd vind ik zulke tips erg gevaarlijk, er zijn ook hele onervaren jonge moeders die dit ws zo aannemen of verkeerd begrijpen, laat die tips nu maar aan het consultatiebureau over en zeker zo'n zelf geknutselde oplossing !!!!!!!!!!!!!!!

Groeten mirjam
 
Denk niet dat dit om afkraken gaat hoor of aanvallen. Maar het is niet voor niets dat er zo veel voor word gewaarschuwd. Ok sommige schrijven het misschien wat bot of het word op de verkeerde manier interpreteerd door de lezer. Maar feit blijft dat het niet veilig is. En natuurlijk snap ik dat je je kind niet vast legt met allerlei riemen e.d.

Misschien is het een tip om een wat grotere slaapzak te kopen en het einde onder het voeteneind te stoppen. Dan kan je het zelf los trekken in geval van nood. Er liggen geen gevaarlijke dingen in bed dus misschien veiliger.

En waarom mogen de kinderen niet in bed draaien of wat dan ook. Als ze slapen is dat toch geen probleem. Je ligt zelf toch ook niet de hele nacht in de zelfde houding.

Groetjes joyce mama van Mara 7,5 maanden
 
Anna, Debby en andere vastleggers. Gisteren nog stond er op het forum van babybrabbel (www.babybrabbel.com) onder het forum van 'Babytijd' een verhaal van een moeder bij wie het vastleggen van het kind niet zo goed ging. Er zijn daar vele reacties opgekomen ook van andere moeders die zich kapotgeschrokken zijn.
Mijn advies aan jullie is: lees dat nou eens en kijk dan of je nog steeds van jezelf vind dat je verantwoordelijk bezig bent.
Misschien dat ik wel heftig overkom, maar uiteindelijk gaat toch om de veiligheid van je eigen kind waarvan je toch veel houdt. Dat telt. Niet wie er nou gelijk heeft.
En Anna, om nog even op jou terug te komen. Jouw kind ligt met een riem vast die door de armsgaten heengaat en om het matras heengaat. Dus liggen de beentjes vrij. Jouw kind kan dus de beentjes zo ver omhooggooien en zo als het ware een soort van koprol achterover maken. Snap je nu het gevaar??
 
op de manier zoals ik het doe is het werkelijk onmogeijk om een koprol of iets dergelijks te maken. ze kan de riem niet eens aanraken, laat staan losmaken. de sluiting zit onder het bed en heel strak om de lattenbodem. ik ben erg geschrokken van alle boze reacties en samen met mijn man nog eens goed gekeken in het bedje. wij vinden het 100 % veilig. ik zou nooit iets doen om mijn kind in gevaar te brengen. denk dat deze discussie nooit stopt.
 
Terug
Bovenaan