Slaaptraining HELP IK WORD GEK

<p>Hallo,</p><p> </p><p>Momenteel ben ik bezig met slaaptraining van mijn zoontje van 14 maanden die we nu willen leren in zijn eigen bedje zelf in slaap te vallen. Hij sliep voorheen tussen ons in maar dat werd gevaarlijk want savonds probeerde hij uit onze boxpring te klimmen.</p><p> </p><p>Ik gebruik een soort van Ferber methode met iets minder lange tussenpozen. Ik leg hem erin, hij begint direct met huilen, ik loop weg en kom na 5 minuutjes terug, leg hem weer neer, aai over zijn bol en loop weer weg, en blijf dit herhalen. Een kwartier laten huilen vind ik gewoon te lang. </p><p> </p><p>Gistermiddag heeft hij dit DRIE EN EEN HALF UUR volgehouden en toen heb ik opgegeven. Heb hem eruit gehaald en mee naar beneden genomen. Dan maar niet slapen. Nu is hij alweer 1,5 uur bezig. Vreselijk vind ik het. Echt een marteling voor hem, en ook ENORM voor mij. Ik kan wel janken. </p><p> </p><p>WAT MOET IK DOEN?!?! Ik ben radeloos en word hier echt depressief van. </p><p> </p>
 
Ik bleef naast mijn dochter zitten ik liep niet weg want dan werd ze ook alleen maar overstuur. Alsnog duurt et dan wel effe want ze zijn het niet gewend maar dan kan je elke keer proberen gerust te stellen. Tutje geven neerleggen beetje aaien net zo lang tot ze toegeven en dat betekend wel eens uren zitten daar ja ??
 
Op het moment dat ze diep slapen kan je weglopen trouwens. En zo leren ze zelf in slaap te vallen wel met je veiligheid nog bij zich. Dat is de volgende stap die je weer kan afbouwen
 
Het is echt zwaar, ik ken het helaas.
Een van mij  kinderen heeft er ook een week voor in het ziekenhuis gelegen.  Door jaren van chronische oorontsteking was zijn dag en nachtritme verkeerd om.
 
Maar het blijft een kwestie van volhouden,  hoe moeilijk het ook is.
Geef je 1 x toe.... kan je opnieuw  eginbeginnen.
Probeer het samen met je partner af te wisselen. Heel veel sterkte! Maar het komt goed ?
 
Ik denk dat het heel goed is het iedere keer weer te proberen! Maar... ik zou wel voor jezelf een max geven aan hoe lang want 3,5 uur strijd is voor jou en je kindje echt niet leuk en geeft hartstikke veel stress! Zorg dat je ook wat energie overhoudt voor het volgende slaapje om het weer met goede moed te kunnen proberen! 
 
Ik heb de techniek van estivill? gebruikt. Ik liet er eerst 3x 1 min dan 3x twee min enz tot 5 min tussen zitten. Ging in de kamer ernaast met stopwatch en een boek zitten. Mijn mantra als de minuten omwaren was: als ik dr eruit haal kan ik overnieuw beginnen, haalde rustig adem en deed mn ding. Na een paar dagen zat ik ipv 2u nog drie kwartier en weer een week later ging ze zelf slapen. Maar toegeven is overnieuw beginnen. Succes!
 
Bedoel je dat je dat als je na 3,5 uur denkt "dan maar niet slapen" dat je hebt toegegeven? Want dat is toch niet normaal lang? Ik word er echt heel labiel en zelfs agressief van.. 
 
Net ging ik even met hem wandelen na het weer 1,5 uur geprobeerd te hebben.. hij viel binnen 3 minuten jn slaap. Ik als een malle pietje terug. Ik dacht, als ik heb er nu in leg is ie zo moe dat hij in slaap valt. Ik leg hem in bed, hij word klaar wakker en begint keihard te krijsen!! Vreselijk
 
Bij ons werkte dit goed
- vast slaapritueel --> pyjama aan, slaapzak aan, flesje, tanden poetsen, boertje laten en in bedje. Weltrusten je gaat nu slapen (en op tijd naar bed! Dus niet als ze al over de slaap heen zijn. Die van ons gaat om half 7 naar bed)
- ik bleef boven wat rommelen en een lampje op de gang nog aan. Zo kon hij horen dat ik in de buurt was en hij niet alleen was. Laten huilen, af en toe ssshhhh zeggen. Na 5 min kijken of hij zijn speen nog had (vaak gooide ie em weg) en zonder iets te zeggen teruggeven, neerleggen en weer weggaan. Herhalen tot hij sliep.
Dit hebben we een paar avonden moeten doen en toen hield het op. Wat hierboven ook wordt gezegd, volhouden is belangrijk. Zodra je toegeeft zal je kind een volgende keer blijven huilen tot je em uit bed haalt. Even doorzetten maar daar hebben jullie allemaal baat bij uiteindelijk. Je kindje moet leren in eigen bedje te slapen. Dat is even wennen.
 
Terug
Bovenaan