Slaapzak vaccinaties

<p>Hallo,</p><p>Ik kreeg van het consultatiebureau de mededeling dat bij de volgende afspraak de vaccinaties gepland staan en dat ze dan 24 uur geen enkele slaapzak aanmogen. Onze dochter is extreem onrustig en slaapt daarom op advies van de kinderarts in een Pacco inbakerslaapzak. Ik ben nu dus al lichtelijk in paniek over volgende week wanneer ze moet slapen zonder slaapzak..... hoe hebben jullie dit gedaan?</p><p>Thanks voor het advies alvast ☺️</p><p> </p>

Ik heb hier nog niet eerder van gehoord. Om welke vaccinatie/welke leeftijd gaat het? Mijn zoontje krijgt over een maand zijn vaccinatie bij 11 maanden en de vaccinaties hiervoor heb ik dit niet te horen gekregen. Geven ze aan wat de reden hiervan is? Wellicht je zorgen even uitspreken en vragen of het echt noodzakelijk is?

[quote quote=10184370]
Ik heb hier nog niet eerder van gehoord. Om welke vaccinatie/welke leeftijd gaat het? Mijn zoontje krijgt over een maand zijn vaccinatie bij 11 maanden en de vaccinaties hiervoor heb ik dit niet te horen gekregen. Geven ze aan wat de reden hiervan is? Wellicht je zorgen even uitspreken en vragen of het echt noodzakelijk is?
[/quote]
Het gaat om de allereerste vaccinaties bij 6-9 weken. Ze gaven aan dat de reden hiervan was dat als ze koorts krijgen ze hun warmte niet kwijt kunnen.

Mijn zoontje heeft gisteren zijn eerste vaccinaties gehad en hij slaapt normaal in de puckababy piep. Wij hebben hem nu even voor twee dagen in de wieg liggen omdat ik die strakker kan instoppen. Hij slaapt wel lichter maar nog altijd beter dan in zijn ledikant. Mijn tip zou dus zijn om te proberen je kindje zo strak mogelijk in te stoppen. Het helpt niet zo goed als een bakerdoek of slaapzak maar hier helpt het dus wel iets.

Hier heb ik nog nooit van gehoord. Dit advies is ons nooit gegeven. Cb's willen nog weleens anders werken. Heb je gevraagd waarom zit dit advies geven? En anders doen waar je goed bij voelt.

Dit advies moet elk consultatiebureau  geven  en staat op internet  en al. Voor evt koorts die ze kunnen krijgen  omdat ze anders hun warmte niet kwijt kunnen.
Maar om op jou vraag terug te komen. 
Mijn zoontje  sliep in de puck a baby omdat die ook onrustig was.  Dus toen  zonder gedaan  en strak  in gedekt en  hij heeft toen eigenlijk  gewoon  goed  kunnen  slapen  hoot

Dit advies moet elk consultatiebureau  geven  en staat op internet  en al. Voor evt koorts die ze kunnen krijgen  omdat ze anders hun warmte niet kwijt kunnen.
Maar om op jou vraag terug te komen. 
Mijn zoontje  sliep in de puck a baby omdat die ook onrustig was.  Dus toen  zonder gedaan  en strak  in gedekt en  hij heeft toen eigenlijk  gewoon  goed  kunnen  slapen  hoot

Terug
Bovenaan