Slaapzak vaccinaties

Ik heb hier ook nog nooit van gehoord. Mijn dochter sliep gewoon na vaccinatie in haar slaapzak en mijn zoontje sliep in een puckababy na zijn vaccinatie. En met 6mnd is hij naar een gewone slaapzak gegaan. Hij is nu 7 maanden

Ik heb destijds alleen gehoord dat je niet mag inbakenen. Over een slaapzak nooit wat gehoord. Daar heeft onze zoon dus ook gewoon in geslapen na zijn vaccinaties. 

Dit advies wordt ook gegeven als ze koorts hebben. Wij hadden hier enkele weken geleden dezelfde situatie. Onze dochter slaapt niet als haar armen vrij zijn. We hebben het geprobeerd en na twee uur besloten haar toch in de puckababy te doen, met alleen een rompertje aan en een laken erover. We deden allemaal nmlk geen oog dicht. Dit werkte prima. 'S ochtends was de koorts wrg en we hebben allemaal goed kunnen slapen. In de puckababyhad ze nog voldoende beweegruimte en degene die wij hebben is dun van stof. Ik zou op je moeder gevoel afgaan. Heb ik uiteindelijk ook gedaan.Succes

Mijn zoontje sliep bij de eerste vaccinatie ook in de puck a baby, en sliep geen seconde zonder. Mijn verpleegkundige zei dat ik hem goed in de gaten moest houden en de ritsen open aan de zijkant.
Uiteindelijk geen koorts, en sliep lekker.

Volgens mij heeft dat puur te maken met het niet kwijt kunnen van de warmte bij koorts. Ik zou eerst maar eens kijken of je kleine wel koorts krijgt. Misschien heeft ze wel helemaal nergens last van! Als ze alleen wat verhoging heeft, zou ik haar gewoon nzetpilletje geven, de slaapzak aandoen en regelmatig even checken of de temperatuur niet oploopt. Kun ke hee goed voelen in het nekje.
Mijn zoontje heeft met de 1e vaccinaties helemaal nergens last van gehad (met alle daaropvolgende btw ook niet), heeft alleen ontzettend veel en lekker geslapen.
Wie weet is dat bij jouw dochter ook wel zo!
Ik zou er iig niet te zwaar aan tillen. Als ze echt hoge koorts heeft, mosschien even kijken voor een alternatief?

Onze dochter van 3 maanden heeft deze week de inentingen gehad en hier heb ik specifiek naar gevraagd. Ze mocht wel een gewone slaapzak aan, alleen niet inbakeren. Mocht ze koorts krijgen dan mocht ze gewoon de zak aan, alleen met een laagje minder, dus geen pyjamajasje maar alleen een romper 

Mijn dochter heeft gisteren een eerste vaccinatie gehad en ik kreeg inderdaad het advies om haar niet in te bakeren voor 48 uur. Ik raakte ook lichtelijk in paniek. Ik heb vannacht haar armpjes vastgelegd met een theedoek. De theedoek achter het rugje leggen en dan de armpjes eronder leggen en dan de doek strak onder het matrasje vouwen. Ze kan dan haar armpjes niet zo wild bewegen. Het werkte een beetje. Ze heeft momenteel koorts dus inbakeren is niet slim vanwege de warmte (wat al aangegeven wordt door sommigen). Anders bij geen koorts overdag inbakeren en iedere keer even checken. Heb ik vandaag ook gedaan voordat ze koorts kreeg. Succes!

Terug
Bovenaan