slaapzak

wanneer trek je een slaapzak aan bij een kleintje?    Ik weet dat ze zowiezo tegen de tijd dat ze gaan klimmen een slaapzak aankrijgen. Maar een maatje 70 is voor een kind met een leeftijd dat ze nog niet klimmen/staan dus wat is dan de reden/noodzaak voor een slaapzak?

Wie kan me antwoord geven.

gr
mirinda
(mama van nienke 8 weken oud)

Hallo Mirinda,

Je zou een slaapzak kunnen gebruiken als je kleintje zich bloot trapt in bed. Dan blijven ze door de slaapzak toch nog warm.
Zorg dan wel dat je een slaapzak hebt die goed aansluit bij de armen. Anders kunnen de kleintjes hun armen naar binnen halen in de slaapzak en op die manier zich vastdraaien en dan is het leed niet te overzien. Ik ben er geen voorstander van. Maar dat is mijn keuze.

Groetjes,

Annemiek, mama van Rowan, 02-03-07

nou dan is dat voorlopig nog niet nodig
omdat ons meisje nogal onrustig sliep, doordat ze met haar armen zwaaide, stoppen we haar redelijk stevig in met de armen ook onder de dekens. Armen krijgt ze los maar benen echt nog niet. Maar goed dat ik zelf nog geen slaapzak heb gekocht. Heb ze wel liggen maar dat zijn krijgertjes scheelt weer in de portomonee.

gr
mirinda

Hallo,

Nou ik heb laatst gezocht naar een slaapzak maar ze beginnen bij maatje 70 toch?
Ze hebben ze nog niet kleiner of wel? Of is dit en goede maat  voor een baby van 58 cm.

Ze trapt zich inderdaad volledig bloot, hoe goed ik haar ook instop. Ze maakt er echt haar doel van waardoor ze soms gewoon verticaal in bed eindigt. En lukt het niet dan zet ze het op een huilen. En ze is pas 5,5 week. Dat beloofd wat.

Gr Vanessa

hoi,hoi,
Evi heeft tot een week geleden ingebakerd gelegen. Maar vanaf een week of 5 kruipt ze omhoog in bed, en ligt dus regelmatig "bloot".
Sinds ik haar niet meer inbaker ligt ze lekker in een slaapzakje (70cm) en ze is nu 17 weken. Strak instoppen heeft geen zin, ze worsteld net zo lang tot haar armen er bovenuit liggen.
Als je kindje rustig ligt en niet omhoog worsteld hoeft een slaapzakje niet.

groetjes Sonja

de slaapzak is een uitkomst voor het bloottrappelen bij ons mannetje. hij is nu zo'n 60 cm en we stoppen hem al een tijdje in slaapzakken van 70 cm (als de armsgaten maar niet te groot zijn kan hij zich niet vastdraaien in de slaapzak). Ik kon ze toen niet kleiner vinden, maar zag laatst wel kleinere hangen bij de prenatal.

Terug
Bovenaan