slaapzak

Mano ligt al vanaf  2,5 weken oud in een slaapzak (hij is nu 5 weken). Nu is Mano met zijn 57,5 cm geen kleintje en ligt hij heerlijk te slapen in maat 70. Wij hebben het vooral gedaan omdat hij na elke voeding het vreselijk vond om in een koud bedje terug gelegd te worden en sinds we de slaapzak gebruiken heeft hij nergens meer last van (tip van de kraamverzorgster). Overdag ligt hij zonder slaapzak. Nu was dat afgelopen weken met die hitte ook helemaal niet erg :).

groet,
Tamara

Hoi,

Ryes is ook pas 5,5 week en heeft al vanaf vorige week een slaapzak aan. Hij trappelt zichzelf niet bloot, maar omhoog. Ik heb hem nog in een "wig" liggen omdat hij een plat hoofdje kreeg. Hij trappelt zichzelf helemaal voorbij het middenstuk met het gevolg dat hij plat op zijn rug vast ligt in de "wig". Dat is natuurlijk niet fijn! Als ik hem op zijn rug leg, trappelt hij zichzelf helemaal tegen de bovenkant van de wieg aan, dus vandaar dat hij al een slaapzak aan heeft. Ik heb voor hem ook een 70 cm en hijzelf is pas 51 cm. Maar dit gaat hartstikke goed.

Groetjes,

Jessica

Hoi!

Bjarne (10,5 week)  ligt ook al een aantal weken in een slaapzak van 70 centimeter. We vonden hem elke keer boven in zijn bedje met de dekens van zich afgetrappeld. En dan ligt het lakentje en het dekentje al dwars in de wieg, zodat we een langere instopstrook hebben aan de zijkant....
Hij is niet zo klein, dus het past prima (met 7,5 week 5,5 kilo en 58,5 centimeter)

Groetjes Dionne

mijn zoontje is vandaag precies 5 weken en heeft vanacht voor het eerst in een slaapzak geslapen, van de hema maat 50 die is prima hij is zelf nu 59cm.

hij lag eerst in een wiegje met het dekentje er dubbel gevouwen overheen.

hij is nu te groot voor het wiegje en ligt in het ledikant, maar nu kan de deken niet meer dubbel en is het wat fris, vandaar dat ik gekozen heb om een slaapzakje voor het te halen.

hij vind het zelf heerlijk, vooral als hij s nachts nog komt voor een veding. dan houd hij die zak aan, die heeft hij zelf opgewarmt, dus als ik hem na de fles weer in bed leg, komt hij niet in een koud bedje, want hij heeft zijn warme zak nog om, hierdoor slaapt hij ook beter, eerder na het drinken terug leggen schrok hij nog wel eens wakker doordat hij eerst warm bij mij lag en dan op een fris bedje werd gelegd.

het is ieder geval belangrijk dat het armpje niet zomaar door het gat van de slaapzak heen kan. dan kan hij in zijn zak verstrikt raken en ook zijn hoofdje erin krijgen en stikken.

het is dus belangrijk dat de zak bij de armpjes goed zit. de juiste maat dus en niet een grotere kopen en die dan met veiligheidsspelden aan de onderkant opbinden zodat hij bij de voetjes korter is en de kleine zo lang met een zak kan doen, want de openingen bij de armpjes blijven groot.

dit advies geven wij als kinderdagverblijf aan de ouders mee. je ziet tochvaak dat er een grotere slaapzak gebruikt word omdat ze best prijzig zijn en de kleintjes er zo uit groeien, maar niet doen dus.

Terug
Bovenaan