Slaapzakband verboden!

Hoi, ok misschien vinden sommige mensen dat ik die opmerking niet had moeten schrijven. Maar ja ik voelde me aangevallen. Ik gaf alleen maar aan dat ik op TT had gelezen dat het verboden wordt!! En nogmaals ik weet dat het zeer gevaarlijk is (ik werk in een KDV)... Ook ik heb de reacties gelezen van ouders waar de haren me van overeind gan staan..., die gewoon door blijven gaan met hun kinderen vastleggen!! Nogmaals ik wil niemand aanvallen, ik interpeteerde het gewoon alsof die anioniem alles wist en dat ik er volgens haar maar achter de feiten aanloop! Maar ja ik zal het wel verkeerd zien...
 
Hoi Krista, ik ben de anoniem die jou deze vraag stelde. Dank je wel voor je eerlijke antwoord. Ik zal even vertellen waarom ik die vraag heb gesteld. Het valt mij namelijk op dat het regelmatig voorkomt dat mensen op dit forum niet reageren op de inhoud van iemands boodschap, maar dat zij reageren op het gevoel dat iemands boodschap oproept. Er wordt naar mijn idee heel vaak voorbijgegaan aan wat iemand feitelijk zegt. Hoe iemand iets zegt is voor een deel ook cultuurgebonden, en dan bedoel ik met cultuur familie en streekcultuur. Er kan zo'n verschil zitten tussen de spreekwijze van iemand uit Amsterdam en van iemand uit Drente of Belgie. Dus pas alsjeblieft op met al te overgevoelig reageren en probeer eerst eens naar de inhoud van iemands boodschap te kijken. Jij kunt namelijk helemaal niet beoordelen hoe die ander de boodschap had bedoeld, dus steek daar ook niet teveel energie in. Nogmaals, ik stel je eerlijke reactie erg op prijs Krista.
 
Ik heb nog even een vraagje aan Krista, mijn zoontje van 8 maanden gaat naar een kdv en laatst zeiden ze tegen mij dat hij op zijn buik lag te slapen en dat ze hem toen vast hadden gelegd met een spanbandje. Is dit dan ook gevaarlijk en is dit gebruikelijk op een kdv?
 
Hoi anoniem, ik neem aan dat een spanbandje iets is waar je een kind mee vast kan liggen? (sorry maar ik heb er nooit van gehoord!!!) Hoe werkt zo'n spanbandje? Is het zo'n bandje die om het matras heen gaat? Zo ja dan is dat dus erg gevaarlijk! mmmm in ieder geval ik werk al bijna 6 jaar in een kinderdagverblijf (3 verschillende in die tijd) en ik heb nog nooit gehoord dat een kindje wordt vastgelegd. Bij ons op het KDV mag het kindje niet op zijn buik slapen tot ong. 6 maanden. Na die tijd mag het eigenlijk ook niet maar soms kan je het moeilijk voorkomen. Sorry dat ik je niet kan helpen met je vraag over het spanbandje! Groetjes Krista - een leidster die dus ook niet alles weet :)
 
Hoi hoi,
ik werk ook op een kdv en ik schrik gewoon van het verhaal van anoniem 06-07 16:17.
Dat ze jouw kindje bij het kdv vastgelegd hebben, zonder dat jij daarvan op de hoogte bent. Ik vind het echt heel erg slecht. Ik ben zelf ook moeder en zou woedend worden als mijn collega's (waar mijn kindje in de groep zit) dit zouden doen.
En bij ons op het kdv mogen kindjes ook eigenlijk niet op hun buik slapen, maar als ouders wel willen dat hun kind op de buik slaapt ondertekenen ze hiervoor een formulier dat we hun kindje niet steeds om hoeven draaien. Wel kijken we erg regelmatig bij de kindjes of alles nog goed gaat.
 
Hoi Bien, ik ben het helemaal met je eens. Op mijn oude werk moesten ouders inderdaad een formulier tekenen (mocht er dan wat gebeuren dan waren ze zelf eindverantwoordelijk), maar inderdaad sommige kinderen slapen beter op hun buik, meestal ga ik of mijn collega dan om de 10 minuten in de slaapkamer kijken of alles goed is.
 
hoi. ik vind het eigenlijk een beetje onzin dat kinderen niet op hun buik mogen liggen, alleen kleine baby's zou ik ook niet op de buik laten liggen. mijn dochter is bijna 9 maanden en ze slaapt altijd op haar buik. niks aan de hand. in andere landen wordt het juist gestimuleerd dat ze op de buik liggen,bv op curacao. daar worden ze juist op de buik gelegt. en zo'n band om het matras heen is echt levensgevaarlijk,ik snap niet dat ze nog te koop zijn!!!!!!!
groetjes ilona moeder van aisha bijna 9 maanden
 
Terug
Bovenaan