Slapeloze nachten, help!

Haar laten huilen is geen optie en dat is ook het advies van de slaapcoach. 
Een baby huilt niet zonder reden.
Als ik haar laat huilen word zij alleen maar meer overstuur, wat over gaat in krijsen en dan ben ik langer bezig dan dat ik haar wieg en weer weg leg. Aangezien zij 11 maanden is en kan staan, heeft het in bed troosten weinig nut, want ze blijft gewoon staan en dan Valt ze zeker niet in slaap. 
Buiten dat om, als ze naast mij in bed ligt en dus niet anders ligt dan hoe ze ging slapen of ik er dus naast lig , gebeurd dit ook. 

Met mindset veranderen bedoelde ik: ga eerst eens kijken naar hoe jij zelf weer slaap kan inhalen. Los van hoe de baby slaapt. Je bent nu uitgeput en dit hou je niet vol voor je gezin. 
Voor je baby doe je wat je kan, je doet niks verkeerd dus probeer niet te focusen op 'hoe kan ik de baby meer laten slapen'. Denk aan dat je als ouder in het vliegtuig ook eerst het zuurstofmasker bij jezelf om moet doen. De ouders en de rest van het gezin moeten wel staande blijven.
Kan je bijv 3 nachtjes weg met je oudste? Uit logeren of in een airbnb of hotel? Fijn om weer met je oudste te verbinden en zelf lang te slapen. Laat je man dan in de dagen ervoor even goed slapen. Ja het gaat vermoeiend zijn voor hem en de baby. Maar hij is de papa en de baby zal toch aan hem moeten wennen. 

Als je je toch wil verdiepen in 'hoe kan de baby meer slapen' kan je kijken naar opties die zo min mogelijk traumatiserend zijn. Bijvoorbeeld maast het bedje zitten met hand op de buik maar wel zoals hierboven gezegd wordt het wiegen uitfaseren. De baby gaat alsnog wel huilen natuurlijk want die vindt het niet leuk. Maar je laat hem niet in de steek en gaat vaak na paar dagen al stuk beter. Misschien gaat het beter als je man dat doet.

Bij ons hielp het pas om haar deur open te laten, die van ons is al open. Als ik hoorde dat ze onrustig werd, kon ik ee  paar keer shussen en sliep ze verder. Maargoed, ik hoefde haar ook niet uit bed te tillen, alleen maar in de stoel op haar kamer te zitten en ik lig liever in bed. Onze dochter is bijna 2, maar wordt ook nog bijna elke nacht wakker voor een fles..
Andere tip: is er een oma die wel eens oppast en waar ze af en toe mag logeren? (Oud)moeders die inmiddels genoeg slaap krijgen vinden het vast niet erg om af en toe zo'n nacht te hebben en jij kunt bijslapren. En er bestaat schijnbaar ook zoiets als nachtoppas, heb ik bij pointer gezien. Aflevering heet slapeloze nachten.
Heeeeel veel sterkte!

Hoe vaak slaapt ze overdag en hoe lang? Mijn zoontje (nu 3,5) was een dramatische slaper tot ongeveer 1 jaar. Vooral 's nachts was het moeizaam, met sporadisch een keer een doorslaapnacht.
Rond de 1 jaar ging hij naar op rustige dagen 1 slaapje per dag, op drukkere dagen 2. Iedereen zei dat het veel te vroeg was om hem naar 1 slaapje terug te brengen, maar bij ons heeft dat het grote verschil gemaakt (denken we hoor, we zullen het nooit zeker weten natuurlijk..) met het slapen in de nacht.
Hiervoor hielden we ons ook heel erg aan de maximale wakkertijden en een vast ritme, maar hij werd steevast wakker ergens tussen 23 en 2 (en was dan niet in slaap te krijgen voor 1,5 uur) - en onze dagen begonnen 's ochtends soms wel om 4.30.
We hebben nog steeds niet de allerbeste slaper, we moeten echt opletten dat hij overdag (inmiddels) niet meer slaapt, anders is de nacht weer moeilijk en slaapt hij pas laat en niet door. Maar we weten inmiddels dus wel hoe we dat (in de meeste gevallen) kunnen 'reguleren'.
Ik ken jouw kindje natuurlijk niet en ervaringen zijn altijd subjectief, maar ik herken veel van je verhaal wel dus wellicht zit hier ook iets in voor jullie situatie.

[quote quote=10602739]Hoe vaak slaapt ze overdag en hoe lang? Mijn zoontje (nu 3,5) was een dramatische slaper tot ongeveer 1 jaar. Vooral ’s nachts was het moeizaam, met sporadisch een keer een doorslaapnacht. Rond de 1 jaar ging hij naar op rustige dagen 1 slaapje per dag, op drukkere dagen 2. Iedereen zei dat het veel te vroeg was om hem naar 1 slaapje terug te brengen, maar bij ons heeft dat het grote verschil gemaakt (denken we hoor, we zullen het nooit zeker weten natuurlijk..) met het slapen in de nacht. Hiervoor hielden we ons ook heel erg aan de maximale wakkertijden en een vast ritme, maar hij werd steevast wakker ergens tussen 23 en 2 (en was dan niet in slaap te krijgen voor 1,5 uur) – en onze dagen begonnen ’s ochtends soms wel om 4.30. We hebben nog steeds niet de allerbeste slaper, we moeten echt opletten dat hij overdag (inmiddels) niet meer slaapt, anders is de nacht weer moeilijk en slaapt hij pas laat en niet door. Maar we weten inmiddels dus wel hoe we dat (in de meeste gevallen) kunnen ‘reguleren’. Ik ken jouw kindje natuurlijk niet en ervaringen zijn altijd subjectief, maar ik herken veel van je verhaal wel dus wellicht zit hier ook iets in voor jullie situatie.[/quote]
Hoi,
zij doet nu 2 slaapjes van 1x 1,5 uur en 1, 45 minuten.
Lijkt dit ook wel nodig te hebben nog.
Aangezien zij om 6 uur wakker is, gaat zij meestal rond 10 uur naar bed, dan is ze op. 
Dan slaapt ze tot half 12, 12 uur.
Het is zeker het proberen waard want merk wel dat haar eerste slaapje steeds langer word. 
Maar dan zou ze rond 6 uur er weer in moeten in de avond? Anders is het wel een hele lange tijd wakker. 
Of misschien de ochtend iets langer rekken? 

[quote quote=10602737]Bij ons hielp het pas om haar deur open te laten, die van ons is al open. Als ik hoorde dat ze onrustig werd, kon ik ee paar keer shussen en sliep ze verder. Maargoed, ik hoefde haar ook niet uit bed te tillen, alleen maar in de stoel op haar kamer te zitten en ik lig liever in bed. Onze dochter is bijna 2, maar wordt ook nog bijna elke nacht wakker voor een fles.. Andere tip: is er een oma die wel eens oppast en waar ze af en toe mag logeren? (Oud)moeders die inmiddels genoeg slaap krijgen vinden het vast niet erg om af en toe zo’n nacht te hebben en jij kunt bijslapren. En er bestaat schijnbaar ook zoiets als nachtoppas, heb ik bij pointer gezien. Aflevering heet slapeloze nachten. Heeeeel veel sterkte![/quote]
Zij heeft opa's en oma's maar die passen eigenlijk pas net op. 
Het is een beetje complex allemaal.
Ik kan haar daar zeker niet te logeren nog brengen hahaha.
Zelfs op de oppasdagen is zij enorm aan het huilen en overstuur. 
Hier moet zij even doorheen, dit was bij de opvang ook op het begin. 
Maar om haar dan te logeren te doen, voelt niet heel goed. 
Zal eens kijken voor nachtoppas, misschien is het wat.
Al neem ik aan dat ze in je eigen huis komen, lijkt mij dat je het huilen dan evengoed hoort.
Maar ook zeker het onderzoeken waard! 

[quote quote=10602734]Met mindset veranderen bedoelde ik: ga eerst eens kijken naar hoe jij zelf weer slaap kan inhalen. Los van hoe de baby slaapt. Je bent nu uitgeput en dit hou je niet vol voor je gezin. Voor je baby doe je wat je kan, je doet niks verkeerd dus probeer niet te focusen op ‘hoe kan ik de baby meer laten slapen’. Denk aan dat je als ouder in het vliegtuig ook eerst het zuurstofmasker bij jezelf om moet doen. De ouders en de rest van het gezin moeten wel staande blijven. Kan je bijv 3 nachtjes weg met je oudste? Uit logeren of in een airbnb of hotel? Fijn om weer met je oudste te verbinden en zelf lang te slapen. Laat je man dan in de dagen ervoor even goed slapen. Ja het gaat vermoeiend zijn voor hem en de baby. Maar hij is de papa en de baby zal toch aan hem moeten wennen. Als je je toch wil verdiepen in ‘hoe kan de baby meer slapen’ kan je kijken naar opties die zo min mogelijk traumatiserend zijn. Bijvoorbeeld maast het bedje zitten met hand op de buik maar wel zoals hierboven gezegd wordt het wiegen uitfaseren. De baby gaat alsnog wel huilen natuurlijk want die vindt het niet leuk. Maar je laat hem niet in de steek en gaat vaak na paar dagen al stuk beter. Misschien gaat het beter als je man dat doet.[/quote]
Ik begrijp wat je bedoeld. 
Helaas is het momenteel lastig om bij te slapen. Wij hebben beiden een eigen bedrijf en ik zit in de drukste periode van het jaar, partner is net voor zichzelf begonnen en heeft bijna 6 dagen per week werk. 
Ik probeer in het weekend overdag wat bij te slapen maar blijkbaar ben ik nog niet zo vermoeid dat dat altijd lukt ??

Hoi,

Wij hebben tot 11 maanden ook heel wat met ons zoontje gewandeld en gewiegd. We werden helemaal gek. Oortjes laten checken, maar was het niet. Zijn uiteindelijk bij een osteopaat geweest en vanaf toen ging het over naar 2x per nacht een fles en dan meteen doorslapen. Dat betekende nog steeds uit bed, maar voor max 20 minuten, rond 1 uur en rond 4 uur. We wisselden de nachten af en toen werkte voor ons toen goed.
Toen hij een jaar of 1,5 was, sloeg hij ineens nachten over en kwam hij niet meer voor een fles. Van de ene op de andere dag sliep hij door.
Heb echt het idee dat de bezoeken aan de osteopaat hebben geholpen. Hij is best snel geboren en bleek wat spanning op zijn hoofd en nek te hebben. 
Misschien de moeite waard om te proberen?

Terug
Bovenaan