Slapen ( 7 maand )

Hallo,

Zit een beetje met een vraagje,

Mijn dochtertje van nu 7 maand oud slaapt s'nachts geweldig alleen overdag wil ze haast niet slapen. Ze gaat om 9 uur naar bed en om 9.30 is ze weer helemaal bij de tijd. Om 13.00 uur hetzelfde probleem. Tegen 17.30 gaat ze naar bed en krijgt ze tegen 20.30 nog fles en in bad en dan slaapt ze door tot de volgende morgen 07.00 uur.

Herken jullie dit of hebben jullie tips dan hoor ik het graag!

PS Zo zijn we van het weekend een hele dag weg geweest en heeft ze het zelfs gepresteerd om de hele dag en nacht wakker te blijven.

Hoop graag wat tips of geruststelling van jullie te krijgen.

Groeten van Nicole.
 
Hoi Nicole,

Is je dochtertje als ze die hazeslaapjes doet gezellig en vrolijk|? Of jengelig en huilen?

Want als ze gewoon gezellig is zou ik haar denken dat ze gewoon minder slaap nodig heeft dan het gemiddelde kind.

Maar is ze jengelig dan is het misschien een kwestie van eerder naar bed doen voordat ze echt moe is (maar denk haast dat je alles al geprobeert hebt)
Of misschien voordat ze naar bed gaat ff een half uurtje rust in lassen en dan lekker met een volle maag naar bed.
Dat werkt hier prima met een volle buik slaapt ze zo.

Het kan zijn dat ze over dag en s nachts slecht geslapen heeft omdat ze dan te veel indrukken gekregen heeft dat moet allemaal verwerkt worden en dat heeft zijn tijd nodig.

En ja kijk naar volwassene om je heen de een slaapt weinig de ander veel.

Groetjes joyce mama van Mara 8 maanden

 
Hoi nicole,

Ik heb een dochtertje van 10 maanden en heeft vanaf de geboorte weinig geslapen. Nu slaapt ze overdag ook bijna niets.

Snachts slaapt ze ook nog niet helemaal door. Dus dat joudochtertje in ieder geval snachts slaapt is toch fijn. En inderdaad de ene slaapt veel en de andere weinig.

Als ze verder tevreden is zou ik me niet zo druk maken hoor en lekker van elkaar genieten. Het gaat allemaal al zo snel..

Groetjes.
 
Hallo Joyce,
Ze is dan gewoon gezellig en vrolijk wacht ik inderdaad langer dan is het mis en is ze volgens mijn mening al over haar slaap heen.
Dat met volle maag naar bed is inderdaad een goed idee, smiddags lukt dat wel alleen smorgens krijg ik het niet voorelkaar!
Het ziet er nu zo uit:

07.30 opstaan en papfles, spelen tot ongeveer 09.00 uur dan op bed en is ze soms alweer om 9.30 klaar wakker (vandaag heb ik haar laten liggen en is ze na 30 miunten weer in slaap gevallen, dus moet nu maar even zien hoe het loopt ).
9.30 aankleden en naar beneden wat drinken dan is ze wakker tot 12.30 dan gaat ze gelijk na het eten naar bed. Dan slaapt ze soms tot 14.00 en soms korter maar langer is echt een uitzondering. Dan is ze weer wakker en gaat ze na haar broodmalltijd van 17.00 uur meestal gelijk naar bed. Ze is dan boven ( soms valt ze in slaap en soms blijft ze ook wakker, neemt mijn man haar mee naar beneden dan is het mis, ik ben dan nl aan het werk)
Tegen 19.30 doe ik haar bad en krijgt ze nog een flesje en valt dan heerlijk in slaap tot de volgende morgen 07.00 uur.
Krijg er soms ook echt geen ritme in dan denk ik wel laat haar maar wat langer beneden dan is het de ene dag goed en de volgende dag weer helemaal mis.

Tips of kritiek is welkom.

Hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Nicole.
 
mijn zoontje van 5 maanden slaapt alleen ,s middags in bed. hij is om 6a 7 uur wakker 's ochtends en dan doet hij in de box een hazeslaapje en 's middags slaapt hij heerlijk in z'n bed en 's avonds gaat hij tusen 6 en 7 uur op bed. overdag is hij heel vrolijk. als je nu elke dag hetzelfde doet dan went hij eraan. kun je haar dan 's ochtends lekker in de box laten en als ze dan moe wordt een speentje geven (als ze die heeft dan). sommige hebben veel slaap nodig en anderen heel weinig. veel succes!
 
Hoi Joyce,
mijn zoontje van nu 11 maanden heeft dat als een periode van 3 maanden gehad overdag sliep hij maar een half uur en 's nachts ook super slecht terwijl het daar voor heel goed ging, nu slaapt hij sinds 2 weken weer lekker zowel overdag als 's nacjts, dus het kan een periode zijn! Succes er mee, angela
 
Hoi Nicole,

Mag ik vragen wat haar eet schema bij haar slaap schema is.

Misschien dat we daar wat in kunnen verschuiven zodat ze bij haar slaapje een volle buik heeft. Als je vind dat dat niet nodig is moet je het ook gewoon zeggen.

Ook als je het prima vind zo als het gaat. Want dan moet je het zeker niet veranderen.

groetjes joyce

Hoi angela,
Lief dat je me sterkte wenst maar denk dat het voor nicole bedoeld was.
 
heb monica nu op schoot dus sorry als ik fouten maak.

07.00 wakker en papfles en dan zie ik waarschijnlijk je punt al, want monica krijgt fruithapje enz. als ze wakker wordt. misschien kan ik haar dat geven en dan op bed leggen. want dan gaat het dus zo: 09.30 fruithapje en drinken en dan slapen en niet zo slapen en later fruithapje en drinken.

aha dat ik daar zelf niet ben opgekomen! Ze heeft trouwens vandaag heel netjes geslapen. van 09.30 tot 12.30 en van 15.00 tot 15.45 (nu werd ze waarschijnlijk wakker omdat ze honger heeft.

goed hoor graag je mening hierover!

groeten nicole gaat best moeizaam met 1 hand typen
 
Terug
Bovenaan