Slapen ( 7 maand )

Hallo,

Zo dat was een lekkere ochtend!
Weet niet wat er mis is maar het ritme van haar is duidelijk anders en probeer die dan ook maar te volgen.

Ze was om 10.20 wakker geworden toen heeft ze wat gedronken en fruithapje gehad, toen zijn we even wezen wandelen naar de winkel en ja hoor nog geen uurtje later gapen en wrijven in de oogjes! Heb het iets kunnen rekken totdat we thuis waren, toen heeft ze een flesje gehad want warme maaltijd is dan helemaal een drama! En nu 12.20 ligt ze weer heerlijk op haar bedje tot hoelaat??? heb geen idee maar we zullen het zien.

Nou het gaat er op lijken dat ze misschien een schema heeft zal het eens proberen te beschrijven.
07.00 uur papfles
08.00 slapen
10.30 wakker fruithapje en wat te drinken
12.00 maaltijd en een toetje
12.30 slapen hoop tot een uurtje of 14.00
14.30 wat lekkers en wat te drinken
17.00 broodmaaltijd met flesje
tja en dan weer het oude ritme?
18.00 op bed en dan om 19.30 in bad en flesje en doorslapen tot de volgende ochtend.

Doe jij mara s'morgens of sávonds in bad?? Hoe doe jij het met slapen enzo als je een dagje weg gaat?

Groetjes Nicole
 
Het schema van Geriena komt nu ook wel aardig in de buurt bij die van mij. Maar geriena doe jij mitchel savonds of smorgens in bad??

Wij hebben de fles gewoon steeds een uurtje eerder gegeven, het ging prima.
Moet er nu gewoon voor wakker maken als ze om 18.00 uur naar bed is gegaan.

Nou is mijn vraag aan jullie, gaat de fles van 20.00 er ook nog vanaf straks of wordt die vervangen door iets anders zoals een sapje of iets dergelijks??

Groeten van Nicole
 
Hoi Nicole,

Dat ziet er prima uit.
En als ze dat goed doet om 18.00 slapen wakker worden in bad drinken en weer slapen is dat toch prima wat jullie makkelijk vinden.

Mara gaat bijna nooit in bad ivm eczeem en droge huid. Ze doucht 2 a 3x per week met ons mee. En 1x in de 2 weken gaat ze in het kleine badje en om de zoveel tijd (net als vandaag ben bij oma) gaan we lekker samen in het grote bad.

Wat wij doen (is misschien een idee) is om 12.00 brood en een flesje te geven en dan om 17.00 groente en dan in badje rond fles en naar bed. Maar ik weet natuurlijk niet of jullie dat zelf handig vinden en of jullie meisje het red om dan tussen door niet te slapen.

Mara slaapt eigelijk in de kinderwagen of auto als we weggaan. Meestal slaapt ze dan wel de ochtend thuis.
Bij mijn ouders slaapt ze in het campingbedje.
Als we bij vrienden eten slaapt ze s avonds in het campingbedje of de wagen en nemen we haar mee naar huis en drinkt dan wat en gaat weer haar eigen bed in.
Is er niets waar ze kan slapen dan slaapt ze ook op schoot.

Groetjes joyce
 
Hallo Joyce,

We zullen zien hoe het vanavond loopt! Ze heeft gelukkig vandaag goed geslapen. Ik liep net naar boven om te kijken of ze nog sliep en ja hoor ze lag te woelen om wakker te worden. Ze heeft nu dus geslapen van 12.00 uur tot 15.20 uur Goed hoor! Nou zal het echt nu elke dag zo lang zijn, maar omdat we afgelopen weekend weg zijn geweest heeft ze volgens mij veel slaap moet inhalen.

Oh dus elke dag in bad hoeft ook niet?
Monica gaat elke dag in bad, maar heeft verschrikkelijk last van een droge huid en eczeem plekken. Voor die plekken heb ik nu schimmelinfectiecreme gekregen en meot zeggen het wordt beter. Als ik moet stoppen met de schimmelinfectiecreme hebben ze van het cb gezegt dat ik door moet gaan met sudocreme.
( ps kan veel van je leren geweldig toch zo'n forum???)
Als ik monica dan ik bad doe heb ik er om de dag wat natusan calming badcreme in met 1/3 lotion.De andere dag alleen water!

Goed wij hebben dit weekend een barbequ en ben beniuwd hoe het gaat mbt het slapen afgelopen weekend even winkelen in lelystad was een drama. Maar ben nu steevast als het tijd is om te slapen gaat de rugleuning plat en de kap omhoog want madam vecht dan echt tegen haar slaap om maar wakker te blijven!

Goed we zullen zien hoe het deze dag verder loopt. en wat er morgen gaat brengen je hoort het nog wel

groetjes van nicole.
 
Wat lekker zeg meid dat het vanmiddag ook goed ging.

Fijn dat ze dan ff kan bij tanken.

Elke dag in bad hoeft inderdaad niet hoor dat is alleen maar extra irritatie van de huid. Als ik Mara in bad doe dan doe ik er niets in. Wat goed schijnt te helpen als je kind tegen soja kan is badolie van balneheum vettend, extra vettend en jeukstillend.

Waarom heb je schimmelinfectie creme?

Lekker een bbq. Probeer van te voren je niet te druk te maken hoe drukker je je maakt hoe moeilijker het zal gaan. Is hier ook als ik me druk maak dat Mara moet slapen dan lukt het zeker niet.
Ik zet Mara altijd ergens waar het rustig en wat donker is bv in de slaapkamer. Wel in haar wagen inderdaad kap omhoog soms wiebel ik nog ff met de wagen maar dan zo dat ze me niet ziet. ;-)

groetjes joyce mama van Mara

ps fijn dat je er wat aan hebt
 
Bind het wel leuk zo tips te krijgen enzo.

Kan ik inderdaad wel eens proberen de badolie van balneheum. Ze heeft schimmelinfectie creme gekregen voor haar natte en schilferige eczeem plekken, het heeft wel geholpen alleen de plekken zijn nu dicht maar nog steeds erg droog en rood. Heb ook een tijdje met vaseline gesmeerd maar kreeg daar de indruk van dat het slechter ging en nu adviseerde ze vanaf het cb sudocreme.

Zal me dan maar geen zorgen maken over de bbqavond.

Ze is verder vandaag om 15.20 weer wakker geworden en is om 18.30 weer naar bed gegaan nou geef ik haar zo meteen nog een flesje en dan slaapt ze door tot de volgende morgen.

He hoe gaat dat straks trouwens vervalt de fles van 20.00 dan ook nog of wordt die vervangen door een sapje of iets dergelijks??
Ik weet van mijn buurvrouw dat ze het kindje na de warme maaltijd om 18.30 op bed legt en verder geen fles ofzo meer krijgt die slaapt dan zo door tot de volgende ochtend. Het lijkt mij niet helemaal goed maar ik weet het dan ook niet!

Groeten van NIcole
 
Mara haar eczeem werd door de vaseline ook alleen maar erger dat sluit de huid namelijk af.
Ik gebruik nu cardiflor en dat gaat wel aardig. Zolang ik goed oplet met wat ik eet heeft zij geen tot weinig last gelukkig.
Sudocreme heb ik nooit geprobeert omdat ze overal zo gevoelig voor is heb ik meteen voor cardiflor gekozen op natuurlijke basis.

De fles vervalt straks als ze goed eet dus zeg maar een voledige maaltijd van groent, aardappels/pasta/rijst en vlees. Daarna een toetje en misschien een klein flesje melk of sap en dan naar bed. Maar kijk naar je meisje of ze daar aan toe is.

Mara krijgt nu 2 juli 8 maanden nog 5x bv en daar tussendoor haar fruit en wat lekkers. Sinds kort ook wat broodkorstjes (wilde de dieetiste liever niet maar ze vind het heerlijk) dus geef het toch ook omdat ik zie dat ze er geen eczeem van krijgt. Verder vind ze groente niet zo super lekker maar weer wel als ze het van mijn bord kan mee eten. Dus vaak krijgt ze met ons tegelijk haar groentehap en eet dan nog wat restjes met mij mee.

Heel veel plezier morgen geniet er lekker van en eet ze.

Groetjes joyce
ga ff voetbal kijken.
 
Hoi,

Nou we hebben er volgens mij een schema in!

07.00 opstaan en papfles
08.00 slapen
10.30 fruithapje en wat te drinken
12.30 warme maaltijd en een toetje
13.00 slapen
15.00 220 cc melk
18.00 broodmaaltijd en 220 cc melk
18.45 in bad en slapen
21.00 220 cc melk

Zo het heeft even geduurd maar we hebben het en het is het schema van mijn dochtertje heb de afgelopen 2 dagen naar haar gekeken en toen kwam dit eruit, nou voor ons prima hoor!!

Bedankt voor je tips en reacties.

Groeten van Nicole mama van Monica
 
Terug
Bovenaan