Slapen ( 7 maand )

Fijn dat ze lekker geslapen heeft vanmorgen. Voor jezelf ook lekker. Want kinderen zijn heerlijk, lief en leuk. Maar toch zouden we toch af en toe onze handen vrij hebben. Dus geniet van de slaapjes.

Ik zou inderdaad dan voor het slapen een hapje geven en dan naar bed.

Dan s middags misschien na een fles?

Of wat sap en een koekje.

Mara is nu 8 maanden maar heeft al een maand het zelfde schema. Zo krijg je misschien een idee.

Tussen 6 en 7 bv
zodra we uitgetut zijn gaan we uit bed.
Rond 8.30 een rijswafeltje en sap.
9.00 naar bed tot 11.00 (meestal)
Dan bv.
13.00 fruithapje en wat sap.
14.00 naar bed soms daarvoor bv. (als ze wat moeilijk in slaap valt.)
18.00 groente hap.
19.00-19.30 bv en naar bed.
Hier vaak nog een late voeding.
En heel soms nog een nachtvoeding.

Het voordeel hier is dat als ze niet goed in slaap valt dan leg ik haar een keer extra aan dan word ze loom en lekker vol dan slaapt ze zo.

Voor jou is het dan ff uit proberen of het werkt als ze na haar hap naar bed gaat.

Zou het leuk vinden als je wat laat horen nog

groetjes joyce mama van Mara.
 
Heb jullie schema even genoteerd en ga morgen even kijken.

Goed ik ga dit morgen uitproberen en de dagen erna want na 1 dag kun je weinig zeggen.

07.00 papfles
08.30 fruithapje en drinken
09.00 slapen tot zeg 11.00
dan zou ik haar dus een beetje drinken kunnen gaan geven.
13.00 broodje en flesje melk
14.00 drinken ??? en dan slapen??
als ze wakker is weer wat te drinken geven??
18.00 maaltijd met een toetje
19.30 in bad, flesje melk en dan slapen tot volgende morgen. ( dat redt ze wel want ze krijgt nu ook tegen 20.00 haar laatste fles.

Goed ik ben heel benieuwd en zal zien of het gaat lukken, hoop zo weer een dagscheme te krijgen. Het is natuurlijk ook heel belangrijk voor hun dat ze weten waar ze aan toe zijn.

Ik laat het je morgen weten hoe het verloopt.

Groetjes van Nicole
 
Dat ziet er prima uit zo ben benieuwd. ALs je denkt dat ze na haar slaapje ook een beetje trek heeft kan je haar zo een bambix rijstwafeltje geven.

Ik hoop dat het goed gaat. En ff een paar dagen volhouden dan komt ze vanzelf in dat ritm.

succes.

groetjes joyce mama van Mara
 
Hallo allemaal,

Mag ik vragen waarom jullie die papfles 's morgens geven? Ik doe dat namelijk als laatste voeding, want dan kan mijn zoontje er de hele nacht op tukken. Mijn zoontje is 6 1/2 maand. Dit is mijn voedingsschema (misschien heeft hier iemand wat aan.)

07.00 fles van 200cc (daarna slapen)
10.00 drinken met een koekje
12.00 fles van 200cc (daarna slapen)
15.00 fruithapje
17.30 warm eten (200 gr.)
19.00 slapen
23.00 papfles van 200 cc

We gaan van het weekend proberen die fles van 23.00 te vervroegen want dan kan ik ook eerder naar bed en dat vind ik ook wel lekker. Hoe hebben jullie die laatste fles afgebouwd??

Groetjes Geriena
(mama van Mitchel)
 
Hoi Nicole,

Zou het misschien kunnen zijn dat je nogal gefixeerd bent op dat slapen van je kleintje? OP een gegeven moment gaan baby's toch wat minder slapen.
Mijn zoontje doet meestal alleen nog maar een middagslaapje. Soms wel eens een hazeslaapje als ik ga wandelen. En als ik merk dat hij heel moe is wil ik nog wel eens de wandelwagen in de kamer zetten en dan dut hij wel eens in.

Ten eerste
 
Denk niet dat ze te gefixeert is op het slapen.
Vind namelijk dat een kind op een dag (uitzonderingen van dagje weg ofzo) wel moeten slapen.
Zeker als ze nog maar 7 maanden zijn.
2 x een half uurtje slapen is toch wel wat weinig.

Het is het proberen waard of het met een duidelijk ritme en een volle buik wel wil lukken.

groetjes Joyce mama van Mara

Ps misschien ben ik wel verwent hoor dat ze hier zonder te mokken (meestal) 2x 2 uur slaapt met 8 maanden.
 
Hallo JOyce en Geriena,

Ik geef de papfles smorgens als ontbijt omdat Monica om 23.00 uur geen fles meer krijgt ze slaat netjes door vanaf 19.00 uur.

Goed even een verslagje van vandaag tot nu toe, ze is om 06.30 wakker geworden van het hoesten. Toen is ze bij ons in bed komen liggen. Om 7.15 heeft ze de papfles gehad. Tegen 08.00 werd ze zo vreselijk moe toen heb ik haar wat te drinken en wat fruithapje gegeven maar ze heeft alleen 1 slokje drinken gehad de rest wou ze nog niet hebben.
Toen heb ik haar naar boven gebracht en is ze na wat woelen toch in slaap gevallen. Het is nu 10.20 en ze is nu net aan het wakker worden dus wat dat betreft ziet het er goed uit.

Anoniem;

Ben absoluut niet gefixeerd op het slapen, maar als jij hier met mijn dochter zou zitten zou je ook zeggen meid ga alsjeblieft even slapen. Ze gunt zichzelf geen rust dat idee krijg ik ze wil alles zien en meemaken. En tuurlijk gaan ze minder slapen maar het is niet zo dat een baby van 7 maand genoeg heeft aan 1 slaapje per dag die heel kort duurt. En ik ben me er ook van bewust dat je geen kinderen kunt vergelijken. Maar ik weet toch echt wel zeker dat mijn kindje moet slapen overdag anders houd ze het niet vol! Ze is dan zo over haar slaap heen dat ze er ziek van word. ( DAT HEEFT HAAR MOEDER NL OOK)

Groet van Nicole

Ga nu monica van bed afhalen.
 
Hoi Nicole,

Dat ziet er goed uit. Hoop dat het vanmiddag ook goed gaat.

Ben blij voor jou en voor je meisje want slaapje is goed voor ze hoor. En voor de mama ook.

Succes vanmiddag en geniet lekker van een vrolijk meisje.

groetjes joyce
 
Terug
Bovenaan