Slapen met bezoek

Wij laten ons kind bij zowel onze schoonouders als onze ouders in de reiswieg of ledikant slapen op een slaapkamer. Daarna kan er weer geknuffeld worden. Ik neem daar zelf de regie in. Mijn kind en haar slapen zijn belangrijker dan wat anderen ervan vinden. Jij kent je kind het beste, mama!

Onze dochter was een huilbaby die heel snel overprikkeld was. Dus ik nam haar bijna nergens mee naartoe tot ze 5 mnd was en wat langer wakker kon zijn. Vriendinnen die in de buurt wonen reed in in wakkertijd naartoe. En ze sliep op de heen en terugreis naar familie in de auto. Bij mijn moeder logeer ik sinds 6 maanden wel eens en daar heeft ze in de logeerkamer een eigen hoekje met ledikant, en daar doet ze wel middagdutjes. Maar een test rond 3 maanden liep heel slecht. Ze sliep helemaal niet en raakte volledig overstuur, ik kreeg haar 23 uur pas weer stil. Dus dat deed ik niet meer tot ze langer wakker kon zijn. 
Tot die tijd kwamen mensen bij ons. 
Ze sliep de eerste drie maanden enkel op mij. Dus wat ik nog wel eens deed was haar in de draagdoek doen en met iemand een uurtje wandelen. 
Vasthouden was er mondjesmaat bij voor directe familie, heel kort even en verder niet. 
Zo ging niet mijn droom, of die van familie, maar dit was wel nodig. Tja kindje gaat voor.

Onze dochter was een huilbaby die heel snel overprikkeld was. Dus ik nam haar bijna nergens mee naartoe tot ze 5 mnd was en wat langer wakker kon zijn. Vriendinnen die in de buurt wonen reed in in wakkertijd naartoe. En ze sliep op de heen en terugreis naar familie in de auto. Bij mijn moeder logeer ik sinds 6 maanden wel eens en daar heeft ze in de logeerkamer een eigen hoekje met ledikant, en daar doet ze wel middagdutjes. Maar een test rond 3 maanden liep heel slecht. Ze sliep helemaal niet en raakte volledig overstuur, ik kreeg haar 23 uur pas weer stil. Dus dat deed ik niet meer tot ze langer wakker kon zijn. 
Tot die tijd kwamen mensen bij ons. 
Ze sliep de eerste drie maanden enkel op mij. Dus wat ik nog wel eens deed was haar in de draagdoek doen en met iemand een uurtje wandelen. 
Vasthouden was er mondjesmaat bij voor directe familie, heel kort even en verder niet. 
Zo ging niet mijn droom, of die van familie, maar dit was wel nodig. Tja kindje gaat voor.

[quote quote=10469205]Wat wij deden is het dutje in de auto zodat je met een fris ventje aan komt en daar dan flesje geven en verschonen. Al die tijd kunnen ze dan van hem genieten. Als het dan vrij kort rijden was dan reden we gewoon om totdat hij voldoende had geslapen ? En een andere optie is, als zijn wakkertijd erop zit, hem daar in slaap brengen in de kinderwagen bak, Maxi-Cosi, draagzak,of wat je maar mee hebt waar je kindje in slaapT. En aangeven dat de wakkertijd erop zit en dat je je daaraan zoveel mogelijk houdt om overprikkeling te voorkomen. Daarna is ze/hij weer 1,5u het zonnetje! Desnoods gezellig wandelen met de fam Heel apart maar opas en oma’s schijnen het begrip wakkkertijden niet echt te begrijpen en ze vergeten ook heel veel ? maar zou dus wat meer de regie nemen. Je kindje kan t niet zelf doen/aangeven/zich onttrekken, dus moet jij het voor hem Doen.[/quote]
Dat is het dus hij heeft daar een eigen box beneden, dus zijn eigen plekje maar als ze hem daar inleggen staat me schoonvader vooral continue op hem te kijken en dan weer 5 min later tegen praten, gek doen etc. Dus hij krijgt gewoon geen rust van de prikkels ? Hun kenne hem natuurlijk nog niet zo goed als mij, maar wij gapen ook. Dan snap je dat toch lijkt me. 
Eigenlijk wel jammer dat hun het niet zo doorhebben terwijl ze al ervaring hebben haha. 
normaal neem ik het ook echt op voor hem. alleen bij hun dus net niet ? 
Is inderdaad maar 15 min rijden dus erg lang slapen word het dan niet. Word ook snel wakker van alles. 

[quote quote=10469215]Gewoon lekker laten slapen. Evt campingbedje oid mee[/quote]
Hij heeft daar een eigen box, maar omdat hun hem ook aandacht blijven geven kan hij niet slapen.. 

[quote quote=10469226]Onze dochter was een huilbaby die heel snel overprikkeld was. Dus ik nam haar bijna nergens mee naartoe tot ze 5 mnd was en wat langer wakker kon zijn. Vriendinnen die in de buurt wonen reed in in wakkertijd naartoe. En ze sliep op de heen en terugreis naar familie in de auto. Bij mijn moeder logeer ik sinds 6 maanden wel eens en daar heeft ze in de logeerkamer een eigen hoekje met ledikant, en daar doet ze wel middagdutjes. Maar een test rond 3 maanden liep heel slecht. Ze sliep helemaal niet en raakte volledig overstuur, ik kreeg haar 23 uur pas weer stil. Dus dat deed ik niet meer tot ze langer wakker kon zijn. Tot die tijd kwamen mensen bij ons. Ze sliep de eerste drie maanden enkel op mij. Dus wat ik nog wel eens deed was haar in de draagdoek doen en met iemand een uurtje wandelen. Vasthouden was er mondjesmaat bij voor directe familie, heel kort even en verder niet. Zo ging niet mijn droom, of die van familie, maar dit was wel nodig. Tja kindje gaat voor.[/quote]
Is inderdaad misschien wel handiger om ze hier uit te nodigen dat ze wat langer hebben. Alleen krijg je dan nog steeds het effect dat ze continue boven de box blijven hangen als hij moe is ? Komt eigenlijk noooit uit met bezoek echt heel frusterend. 

Ik geef ook aan dat hij weinig geslapen heeft, maar lijkt verder niks mee gedaan te worden 

[quote quote=10469232]
Dat is het dus hij heeft daar een eigen box beneden, dus zijn eigen plekje maar als ze hem daar inleggen staat me schoonvader vooral continue op hem te kijken en dan weer 5 min later tegen praten, gek doen etc. Dus hij krijgt gewoon geen rust van de prikkels ? Hun kenne hem natuurlijk nog niet zo goed als mij, maar wij gapen ook. Dan snap je dat toch lijkt me.
Eigenlijk wel jammer dat hun het niet zo doorhebben terwijl ze al ervaring hebben haha.
normaal neem ik het ook echt op voor hem. alleen bij hun dus net niet ?
Is inderdaad maar 15 min rijden dus erg lang slapen word het dan niet. Word ook snel wakker van alles.
[/quote]
Nou het is duidelijk dat ze niet begrijp dat gapen slapen betekent en dat snap ik ook wel, mijn zoontje gaapte ook eigenlijk altijd wel. En het is ook duidelijk dat hij niet in die box kan slapen. Dus ik zou vanaf nu je reiswieg meenemen en als je er komt zeggen dat je dutjes aan het oefenen bent omdat hij op deze leeftijd overdag nu te afgeleid is om in slaap te vallen, of er een apart kamertje is waar je de reiswieg neer mag zetten als het tijd is vor zijn dutje. Dat is niet raar. Baby's veranderen continu, dat weten je schoonouders ook. En vanaf 6-9 weken worden ze alerter en moet je ze helpen met dutjes en bij voorkeur in bed in het donker. Laat je niet beperken door wat jij DENKT dat je schoonouders denken. Maak gewoon een plan voor je baby ongeacht bij wie je bent, en voer die overal hetzelfde uit. En verzin een reden waarom het vanaf nu anders gaat en verkondig doe gewoon als een feit. Mochten ze zeggen iets van "ahhh maar hij kan toch in de box" of "maar dan zien we hem niet" dan leg je uit dat jij het graag zo wilt omdat hij anders niet aan z'n rust komt, en dat hij met een 30-60 minuutjes er weer gezellig bij is.
Ik haal hem vervolgens wel altijd eruit zodra hij wakker wordt en probeer hem bij vreemden niet nog een slaapcyclus te laten zien. Dat oefenen we thuis wel verder.

Terug
Bovenaan