Slapen met bezoek

ik plande alles zo, dat onze dochter altijd kon slapen als het daar tijd voor was en dan ook onder de best mogelijke omstandigheden.. dus bleef ik zoveel mogelijk met haar thuis en liet ik bezoek bij ons komen, als ze geluk hadden was ze wakker.. anders dus pech!
Onze dochter sliep tot een maand of 6 heerlijk in de wandelwagen, dus plande ik mijn boodschappen doen dusdanig dat zij lekker kon slapen terwijl ik lopend mijn boodschappen deed, als ze nog sliep als we terug kwamen plakte ik er nog een wandelingetje aan vast. 
Als we naar opa en oma gingen: campingbedje of wagen mee, slaapzakje mee en dan lekker in een donkere, koele slaapkamer. Oftewel, proberen dezelfde condities als thuis te creeeren. 
Onze dochter is nu 9,5 maand oud en dit doen we nog precies zo! de wakkertijden zijn nu wat langer waardoor het wat makkelijker wordt en ze slaapt niet meer in de wagen, maar ze heeft bij ons nog nooit een slaapje overgeslagen omdat wij ergens naar toe moesten. 
rond een maand of 3 merkte ik trouwens dat in de box slapen niet meer werkte, en dus deed ze alle slaapjes in haar bedje in een andere kamer. 
Succes! 

Dan is de vraag dus eigenlijk niet hoe je hem bij visite kan laten slapen, maar meer hoe je het voor elkaar krijgt dat je schoonouders hem met rust laten als hij moet slapen toch? En als ik het zo lees dan is het grootste probleem daarin dat je het niet durft te zeggen. 
Misschien kan je man het bespreekbaar maken? Ik vind het wel een beetje gek. Zo moeilijk is het toch niet om aan te geven dat je kleintje nu gaat slapen en dat ze hem even met rust moeten laten? Dat is geen vervelende vraag ofzo. Daar mag je best wat dapperder in zijn hoor. Als ze het toch doen zou ik bijvoorbeeld gewoon zeggen: nee ik zei dat je hem met rust moest laten, als hij geslapen heeft mag je hem weer knuffelen. Geen moeite mee. 
En eens trouwens dat de box na de eerste 2 a 3 maanden niet meer echt een fijne slaapplek is omdat kindjes dan alerter worden en dus meer behoefte krijgen aan een rustige slaapplek. 

[quote quote=10469293]ik plande alles zo, dat onze dochter altijd kon slapen als het daar tijd voor was en dan ook onder de best mogelijke omstandigheden.. dus bleef ik zoveel mogelijk met haar thuis en liet ik bezoek bij ons komen, als ze geluk hadden was ze wakker.. anders dus pech!Onze dochter sliep tot een maand of 6 heerlijk in de wandelwagen, dus plande ik mijn boodschappen doen dusdanig dat zij lekker kon slapen terwijl ik lopend mijn boodschappen deed, als ze nog sliep als we terug kwamen plakte ik er nog een wandelingetje aan vast. Als we naar opa en oma gingen: campingbedje of wagen mee, slaapzakje mee en dan lekker in een donkere, koele slaapkamer. Oftewel, proberen dezelfde condities als thuis te creeeren. Onze dochter is nu 9,5 maand oud en dit doen we nog precies zo! de wakkertijden zijn nu wat langer waardoor het wat makkelijker wordt en ze slaapt niet meer in de wagen, maar ze heeft bij ons nog nooit een slaapje overgeslagen omdat wij ergens naar toe moesten. rond een maand of 3 merkte ik trouwens dat in de box slapen niet meer werkte, en dus deed ze alle slaapjes in haar bedje in een andere kamer. Succes![/quote]
Ook als ik hem hier in de box of in bed heb liggen en ze komen gaan ze daar kijken en boven hangen. Vaak word hij dan alsnog wakker... 
Voel me er daarom ook niet super gerust op als hij daar heen gaat met oppassen. Bang dat hij niet zal slapen. Dan zien ze hem wel wat langer, misschien dat ze hem dan wel laten liggen. Geen idee.
Toch eens hier overleggen om bezoek hier te laten komen of hem bij hun boven in bed leggen. Ook daar heeft hij een eigen bed. Is alleen dat ik hem dan niet kan horen. Er is daar geen babyfoon en onze is helemaal aangesloten op ons netwerk etc. Voor die 45 min niet realistisch elke keer af te koppelen. 

[quote quote=10469320]Dan is de vraag dus eigenlijk niet hoe je hem bij visite kan laten slapen, maar meer hoe je het voor elkaar krijgt dat je schoonouders hem met rust laten als hij moet slapen toch? En als ik het zo lees dan is het grootste probleem daarin dat je het niet durft te zeggen. Misschien kan je man het bespreekbaar maken? Ik vind het wel een beetje gek. Zo moeilijk is het toch niet om aan te geven dat je kleintje nu gaat slapen en dat ze hem even met rust moeten laten? Dat is geen vervelende vraag ofzo. Daar mag je best wat dapperder in zijn hoor. Als ze het toch doen zou ik bijvoorbeeld gewoon zeggen: nee ik zei dat je hem met rust moest laten, als hij geslapen heeft mag je hem weer knuffelen. Geen moeite mee. En eens trouwens dat de box na de eerste 2 a 3 maanden niet meer echt een fijne slaapplek is omdat kindjes dan alerter worden en dus meer behoefte krijgen aan een rustige slaapplek.[/quote]
Ik heb het er al vaker over gehad met mijn man maar die doet er dus niks mee. Zelf ben ik gewoon onzeker en wil ik iedereen te vriend houden. Waardoor ik ze liever even de tijd met hem geef dan iedere keer aan te moeten geven dat hij moet slapen. Anders krijgen ze amper de kans heb ik het idee.
Sinds de kleine er is, ben ik echt al stukken gegroeid met zelfvertrouwen en mensen aanspreken etc maar dit blijft momenteel dwars zitten.
Opzich is het ook geen probleem om aan te geven dat hij moet slapen, maar wil dat ook voor hun niet altijd doen. Bang dat ze een hekel aan mij krijgen.. 

Je kan toch een goedkope babyfoon voor onderweg kopen dan? 
En als zij een hekel aan jou krijgen omdat je vindt dat je kind ongestoord moet kunnen slapen, dan zegt dat meer over hen dan over jou. Kom voor je mannetje op. Het is echt niet zo'n vervelend verzoek als dat je denkt. Na het slapen kunnen ze dan toch weer knuffelen? Sowieso is dit maar heel tijdelijk. Want over een paar maandjes kan hij gewoon 2/3 uur wakker zijn.

Als je het lastig vindt om te zeggen kan het misschien makkelijker zijn om bijvoorbeeld te zeggen dat je als advies van cb hebt gekregen hem goed aan zijn slaapritme te houden en hem die momenten met rust te laten. Zien ze jou niet als “zeur” of boeman en is het voor jou misschien makkelijker aan te geven en voor hun de boodschap misschien ook duidelijker

[quote quote=10469416]Als je het lastig vindt om te zeggen kan het misschien makkelijker zijn om bijvoorbeeld te zeggen dat je als advies van cb hebt gekregen hem goed aan zijn slaapritme te houden en hem die momenten met rust te laten. Zien ze jou niet als “zeur” of boeman en is het voor jou misschien makkelijker aan te geven en voor hun de boodschap misschien ook duidelijker[/quote]
Dat is ook wel een goede ja! Wil zoiezo even met CB over hebben of hij niet te weinig slaap krijgt overdag maar volgens mij valt het wel mee. Lijkt alleen gewoon dat hij meer slaap nodig heeft omdat ze snel moe zijn, maar 1,5uur is ook niet super lang. Is voor ons zo om natuurlijk.

Terug
Bovenaan