Slapen op de kamer

De oudste vanaf 4 weken op haar eigen kamer in de nacht. Ik hield wel alle deuren open dus ik hoorde veel, maar ik werd echt gek van al het gesnuif en geknor als ze bij ons op de kamer lag. Overdag tot 4 a 5 maanden nog veel beneden geslapen. In de box, op schoot, het babynestje of lekker wandelen. Ik probeerde vaak het middagslaapje wel in bed en ik ging dan vaak zelf ook even liggen om wat te dutten

De jongste lag tot 10 maanden bij ons op de kamer, omdat ze haar kamer moet delen met haar zus en eerder zag ik dat niet zitten.. Ik was doodsbang dat ze allebei wakker zouden zijn in de nacht als één van de twee begon te huilen. Maar na 10 maanden werd het écht tijd, ze werd vaak wakker als mijn man en ik naar bed gingen dus dat ging niet meer.
Overdag sliep zij tot 3 maanden ook veel beneden. Vanaf 3 maanden merkte ik dat ze korter en onrustiger sliep en wakker werd van haar zus die speelde, dus moest ze vaker boven slapen. Vaak liep ik wel 10x terug voor een speentje ofzo, best vermoeiend haha.. maarja, dat was niet anders.

Tot 6 maanden heeft ze bij ons in haar wiegje geslapen. Overdag sliep ze meestal in de box, maar het eerste slaapje in de ochtend sliep ze in haar eigen bedje. Doordat ik geopereerd ben toen ze 19 weken oud was en ik haar niet kon tillen, sliep ze overdag bij mij op de bank. Toen ik weer mobiel genoeg was om haar naar boven te brengen sliep ze heerlijk in haar bedje en was de box echt alleen nog om te spelen. Ze viel ook echt niet meer in slaap in de box.

Tot 20 maanden. Daarna startte ze in haar eigen kamer en als ze 's nachts wakker werd weer bij ons. Nu is ze net 2 jaar en slaapt ze meestal door op haar eigen kamer. 

Met 8 weken ging ze naar haar eigen kamer, we sliepen heel slecht alle 3 en daarna ging het super..
ze heeft altijd in haar eigen bed geslapen en ook overdag consequent in haar eigen bedje gelegd. Nu is ze inmiddels 7 maanden en ik hoef haar overdag en savonds maar neer te leggen en ze gaat rustig slapen, heb wel het idee dat het geholpen heeft dat we hier vroeg mee zijn begonnen en altijd hebben volgehouden. 

Met 1 .5 week in zijn eigen bed gelegd op zijn kamer. Onze oudste gelijk snachts in zijn eigen kamer en onze jongste met 1.5 week. Beide ochtenddutje in de box en de middag allebei ook in bed. Babyfoon aan en dan gaat dat prima

Tot 15 maanden. Eerst in een co-sleepter en later in zijn ledikant. Toen hij in zijn eigen kamer ging slapen hebben we hem met ledikant en al verhuisd ?

Terug
Bovenaan