Slapen op de kamer

Na 3 dagen in zijn ledikant op zijn eigen kamer. Ik kon niet slapen van al zijn kreuntjes en knorretjes etc. Dan keek ik gelijk of het goed ging en als ik niets hoorde ook, want dan dacht ik leeft hij nog wel. Dus voor iedereen beter haha. Overdag 1 slaapje in bed en de andere slaapjes in de box of kinderwagen enzo.

Tot 8 maanden in de cosleeper. Vanaf 6 maanden wel de avonden in eigen kamertje, want ze ging rollen gebruiken om te kunnen verplaatsen. Wij gaven nog lang een avondvoeding en legden haar toen over in de cosleeper. Na 8 maanden begon ze die voeding pas te weigeren, en sliep ze klokje rond. Dus sindsdien op eigen kamer. 
Het is even wennen aan de geluidjes, maar dat went echt, en het is zo fijn dat je niet zo vaak je bed uit hoeft voor voedingen, speentjes, troost. Het is goed voor de hechting, en voor de veiligheid. Mijn dochter is een buikslaper, dus die wilde ik in de gaten kunnen houden.

Tot een maand of 8 ‘s avonds in de co-sleeper bij ons op de kamer. Vond het super fijn en gezellig om haar als eerste te zien als ik wakker werd en makkelijk om haar bij me te hebben als ze wakker werd voor speen of melk. Tot 3 maanden waren de slaapjes overdag in de box/op schoot/in de wagen, vanaf een maand of 3 in de co-sleeper op onze kamer en denk vanaf een maand of 6 overdag in haar eigen kamer. Onze kamer is, net als de rest van het huis, op de begane grond en was dus makkelijk te bereiken overdag/‘s nachts, kamertje van mijn dochter is boven, vanaf 6 maanden had ze iets meer rust nodig overdag en was boven fijner. Met 9 maanden en in lockdown heb ik overigens mijn man naar het kleine kamertje boven verhuisd overdag en sindsdien slaapt mijn dochter op de dagen dat ze niet naar de opvang is en we overdag thuis zijn (2 of 3 dagen per week) op onze kamer in een deryan tentje op ons bed, zodat mijn man op haar slaapkamer rustig kan werken en ik niet en van hem wordt als ik het huishouden probeer te doen?

Vanaf dag 1 in zijn eigen bedje op zijn eigen kamer. Dit ging meteen perfect! Hij is inmiddels 4,5 maand en slaapt goed in zijn bed.

Onze andere dochter van 3 is vrij jaloers, en ik slaap heel licht dus hoor alles ‘s nachts. Vandaar meteen de keuze vanaf de geboorte

Tot en met 4 weken sliep onze dochter bij ons op de kamer in haar eigen bed. Overdag sliep ze wel op haar eigen kamer of in de box. Na die 4 weken is ze snachts op haar eigen kamer gaan slapen, ook omdat ze veel geluidjes maakte tijdens het slapen. Ook overdag vond ze het toen fijner om in haar eigen bed te slapen. Ze ziet de box echt als een speelplek en haar bed als slaapplek, ook overdag. Ze is momenteel 4 maanden en dit is nog steeds zo.

Terug
Bovenaan