Slapen op eigen kamer of niet

<p>Hoi, </p><p>Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen. Waar slaapt jullie baby vanaf de geboorte? Hebben jullie een wieg op jullie kamer of slaapt de baby op zijn eigen kamer in een ledikant? Waarom kiezen jullie voor het ene of het andere?</p><p>Aangezien ik zwanger ben van de eerste weet ik niet goed hoe ik dit wil gaan doen. Ik ben daarom benieuwd naar jullie ervaringen en overwegingen. Ik ga trouwens flesvoeding geven. </p>

Hoi, wij hebben beide dochters op onze kamer laten slapen. Mn dochter van nu 3 maanden slaapt in een co sleeper. Ik vind het echt fijn, zo kan ik haar goed in de gaten houden en met voeden (bv) is het ideaal.
Ik vind het eerlijk gezegd ook best zielig als kindjes gelijk op hun eigen kamer moeten slapen, dan liggen ze zo helemaal alleen. En onhandig als je kindje een speen wil of geborgenheid zoekt. 

Lekker bij je houden heeft 9 maanden i  je buik gezeten daarnaast de hebben geborigeheid nodig en vertrouwen bij 4 maanden ging ik afbouwen en eerst overdag toen avond en eerlijk die kleine meld zich soms nog niet voor voeding maar om bij mij te slapen en dat is heerlijk 

Vooral doen wat goed voelt voor jezelf. Dat merk je vanzelf als je kindje er is. Mijn zoontje heeft een week of 3 bij ons op de kamer gelegen in de wieg. Daarna de wieg verplaatst naar zijn kamertje. Ik kon zelf niet goed slapen als ik elk geluidje van hem hoorde. Ik gaf ook flesvoeding en mijn man en ik deden s nachts om de beurt de voedingen op zijn kamertje, dan kon de ander lekker doorslapen. 

Voor het geluid: ik slaap nu met oordopjes in. Daarmee hoor ik de kleine geluidjes niet, maar wel als ze wil drinken. 

Het is voor de binding belangrijk dat ze op je kamer slapen, wat niet betekent dat er geen binding kan ontstaan als ze niet op je kamer slapen. Het helpt wel! 
Onze kleine heeft zo'n 3 maanden op onze kamer geslapen. We hielden elkaar wel eens wakker (de baby ons en wij de baby) en daarna groeide hij bijna de wieg uit dus zijn we hem eerst in de wieg in zijn kamer laten slapen en later in zijn ledikant. Ging prima en bovenal voelde het goed! 

Onze meid heeft 3 weken in een wieg op onze kamer gewoond. Mijn man moest na 3 weken weer aan het werk en vond het erg moeilijk om in slaap te vallen door alle gremlin geluiden die uit zo'n klein poppetje komen. Ik vond het moeilijk maar uiteindelijk heel fijn dat ze na 3 weken de nachten op haar kamer lag. We hebben nooit problemen gehad met dat ze niet in haar eigen bedje wilde want we weet niet beter. Overdag heb ik haar de eerste maanden (volgens mij 4) bij mij gehouden. Ze sliep in een voedingskussen naast mij op de bank of box. Dus de binding is hier absoluut niet ten onder gegaan aan het op de eigen kamer slapen. 

Onze zoon heeft vanaf zijn geboorte op zijn eigen kamer geslapen. Eerst met de deuren open en de babyfoon aan, na een maand of 2 alleen met de deuren open en nog een maand later ongeveer ook de deuren dicht. Hij is nu 10 maanden en omdat hij niet beter weet slaapt hij vanaf het begin heel goed op zijn eigen kamer. 
En de binding heeft er absoluut niet onder geleden, dat laat hij duidelijk merken als hij ons ziet. Dan is hij super blij!  

Terug
Bovenaan