Slapen overdag tot de volgende voeding?

Hallo,
Onze dochter is nu 11 weken en ikprobeer al vanaf het begin rust en regelmaat toe te passen, maar dit schiet toch nog steeds niet echt op... Eten, op schoot spelen en even zelf spelen gaat prima, en  als ze dan moe wordt leg ik haar in bed en gaat ze ook slapen, maar ze slaapt nooit tot de volgende voeding. Vaak is ze onrustig, huilt wat, valt weer in slaap en uiteindelijk probeer ik het dan met de speen tot de volgende voeding te rekken, maar als de speen er tussentijds uitvalt is het brullen... Volgens mij gaat het wel bij meerdere zo, maar volgens mij zijn er ook veel kindjes die wel steeds "braaf" slapen tot de volgende voeding...

Slapen jullie kindjes door tot de volgende voeding? Na de fles van 19.00 uur valt ze wel in een diepe slaap en maken we haar nog om 23.00 uur wakker voor een flesje, daarna slaapt ze door tot 06.30-07.00 uur.

franka (mv Sjoerd (31-01-05) en Marit (09-10-06)

hallo terug!

net als jij ben ik aan het proberen om ritme en regelmaat in het leven van mijn dochter te krijgen...ze is nu 8 weken...
wat zij meestal doet overdag is na het voeden, spelen, slapend weggelegd te zijn,  een uur slapen en dan is ze wakker! en dan probeer ik uit of ze zelf weer in slaap valt...dit gebeurt meestal niet..dus dan krijgt ze van mij een speentje...daar gaat ze heel enthousiast aan sabbelen en zakt weer weg...na 10min een kwartiertje is de speen uit haar mond gevallen en wordt ze weer wakker...., dit houdt ze ongeveer een uurtje vol en valt dan uit eindelijk wel weer in slaap voor een uurtje...wat ik nu aan het proberen ben, is datik 2x voor het speentje omhoog ga...komt ze dan nog een keer dan haal ik haar uit bed en leg haar in de box...ik speel dan niet echt met haar, ze ligt er gewoon lekker te liggen, beetje om zich heen kijken...bij de eerste signalen van slaperig zijn leg ik haar weer in bed...en dan slaapt ze weer voor een uurtje of anderhalf..
misschien heb je wat aan mijn probeersel?
het scheelt in ieder geval om de 10min naar boven lopen voor het speentje, en ze is stil in de box...kan wat indrukken op doen, weer een beetje moe worden...

succes!!

groetjes Minie(mama van Bente)

Hoi minie, het scheelt bij jou misschien als je je kindje al in bed legt als het nog wakker is. Een kindje wat zelf in slaap valt slaapt vaster dan een kindje dat slapend in bed wordt gelegd.
Verder heb ik weinig tips, mijn ventje doet het uit zichzelf goed. Behalve smiddags, maar dan haal ik 'm gewoon uit bed en gaat ie spelen in de box tot de volgende voeding. Sommige kindjes zijn ook gewoon uitgeslapen op een gegeven moment. De een heeft meer slaap nodig dan de ander.
Sterkte ermee!
Liefs Phira

Hoi minie, het scheelt bij jou misschien als je je kindje al in bed legt als het nog wakker is. Een kindje wat zelf in slaap valt slaapt vaster dan een kindje dat slapend in bed wordt gelegd.
Verder heb ik weinig tips, mijn ventje doet het uit zichzelf goed. Behalve smiddags, maar dan haal ik 'm gewoon uit bed en gaat ie spelen in de box tot de volgende voeding. Sommige kindjes zijn ook gewoon uitgeslapen op een gegeven moment. De een heeft meer slaap nodig dan de ander.
Sterkte ermee!
Liefs Phira

Sterkte ermee!
Liefs Phira

hai
nou mijn zoontje slaapt overdag denk ik 2 uur bij elkaaf
hij is nu 4 mnd en hij slaapt nog steeds niet overdag heeft hij eigelijk vanaf week 10 niet meer gedaan slapen overdag   dus hij speelt lekker in zijn box en doet echt van die haze slaapjes van 5 minuten
maar daar in tegen gaat hij wel om 21:30/22:00uur naar bed tot de volgende morgen 09:00/09:30     dus ik mag niet klagen sterkte groetjes

wat ik zo lastig vind is dat als je het rust en regelmaat principe volgt je elke keer zou moeten voeden als hij wakker wordt, of althans als hij wakker wordt en niet verder wil slapen dan zou je het hele ritueel, van voeden, knuffelen, spelen en slapen weer opnieuw moeten doen, maar dan hou je helemaal geen tijd meer over voor jezelf..... althans met borstvoeding vind ik dit erg tijdrovend
verder is m'n ventje heel lief en slaapt gelukkig ook redelijk makkelijk is als ik hem in bedje leg, maar toch blijft lastig die R & R
groetjes mel

Hallo Franka,

Ik ken jou trouwens geloof ik nog van onze eerste kindjes forum!   Nou ik zit dus ook met dit probleem. Lise slaapt snachts prima door, maar overdag slaapt zij iedere keer maar een 3 kwartier /tot een uur. Voor mijn gevoel is dit te kort en daarnaast ben ik dus ook van de   3 ren en lukt dat dus niet, want anders zou ze veel te veel eten krijgen als ik haar iedere keer als ze wakker is eten ga geven.
We hebben nu geprobeerd om haar uit bed in de box te doen en haar even te laten spelen en vervilgens weer terug naar bed te doen, maar dit werkte maar kort.Ik ga gelijk ook twijfelen of ze niet te weinig voeding krijgt of ik haar te vroeg naar bed breng. Ik wotrdt er hartstikken onzeker van.Ik leg lise trouwens wakker te slaap!
Bij Emily (die ik trouwens heb ingebakerd) hadden we in het begin moeite met inslapen dit werd verholpen door het inbakeren en regelmaat en zij slipe gemiddeld 2 uur. Die 2 uur schijnt ook het gemniddelde te zijn wat babys slapen. Ik vind een uur ook zelf erg kort. Moeilijk he?!
Wie kan ons helepen. Inbakeren heb ik ook geprobeerd maar dit werktniet omdat ze dan niet bij haar duipje kan.

Gr Helen, mama van emily(7/12/04) en Lise (7/9/06)

Terug
Bovenaan