Slapen overdag tot de volgende voeding?

Hallo,

Ik ben zelf mama van twee zoontjes en de jongste is nu 7 maanden. Toen hij ongeveer drie maanden was had hij op de dag hazeslaapjes. Nooit van voeding tot voeding meer.
Als hij moe was legde ik hem in bed en haalde hem eruit als hij wakker was. Nu sinds ander halve maand komt er echt een ritme in. Om 10.00uur naar bed, dan slaapt hij tot 11.00-12.00uur en dan om 13.30 tot 15.00-15.30uur. 's avonds om 19.00u weer tot 'smorgen 7.00-8.00uur. Het is denk ik nu nog te vroeg om er een echt ritme in te krijgen met slapen, maar over twee maanden gaat dat vanzelf beter. Succes,
Groetjes Miranda

Hallo!!

Mijn zoontje van nu 12 weken slaapt wel door tot de volgende voeding.Hij heeft in het begin erg veel last van darmkrampjes gehad waardoor zijn zuigbehoefte erg groot was.Op advies van de kraamhulp heb ik toen een spuugdoekje door het ringetje van de speen gehaald , omdat anders de speen er om de paar minuten uit viel.Zo doe ik het nu nog steeds , ik leg z'n speen aan het doekje tussen hem en het lakentje zodat hij tijdens het slapen niet direct eruit valt.Na een tijd gooit hij zijn speen dan zelf uit en die ligt dan gewoon naast hem in bed.En hij slaapt rustig verder.Misschien heb je hier wat aan?

Succes
groetjes Daphne

even een reactie naar aanleiding van de tip van daphne...je vertelt dat je een spuugdoekje door het ringetje van de speen doet...dat hebben wij ook geprobeerd...maar het is al een paar keer gebeurd dat het doekje dan op haar gezichtje ligt en ze het speentje toch kwijt is...heb je nog een tip hoe we dat doekje dan het beste neer kunnen leggen? ze ligt veel met haar hoofd naar rechts...zou het geweldig vinden als het toch werkt, want nu lopen we vaak omhoog, en kan zij haar slaap niet goed (weer)pakken omdat ze dan net steeds haar speentje kwijt is...
groetjes minie  

Hoi!!

Ik vouw het spuugdoekje meerdere keren in de lengte(tot je niet meer verder kan  vouwen, je houdt dan als het ware 1 recht stukje spuugdoek over)  en haal het ringetje van de speen erdoor tot het midden van het doekje.Aan beide kanten zit er dan evenveel spuugdoek.Het doekje leg ik als het ware " klem" door het lakentje goed strak te trekken.Het doekje valt op deze manier bij mijn zoon in ieder geval niet op zijn gezicht.Ik was daar in het begin ook bang voor, maar mijn kraamhulp zei dat een spuugdoekje geen kwaad kan omdat dat erg licht is.Het is moeilijk uit te leggen maar ik hoop dat het je gaat lukken en dat je er wat aan hebt.Succes in ieder geval!!

Groetjes Daphne

mijn dochter slaapt altijd met een spuugdoekje op haar gezicht, vindt ze prettig. Dat maakt niet uit hoor, die dingen zijn zo licht dat ze daardoor niet kunnen stikken, en het is te klein om in verstrikt te raken.
Wat slapen betreft heeft het tot 6 maanden geduurd voor er enig ritme in kwam overdag. 's nachts sliep ze fantastisch, overdag varieerde een slaapje van 15 minuten tot 3 uur. Ik geloof zelf in het eigen ritme bepalen dus heb me overdag aan haar aangepast. In de loop der tijd kwam er steeds meer ritme in. Je kunt het dus ook gewoon afwachten, zeker als er 's nachts geen problemen zijn.

Hoi,
dit item is van begin januari. Ik heb er nu mee te maken. Isis is 8,5 week en slaapt van flesje naar flesje, om de 3,5 a 4 uur. Maar we zitten nog in de gewenningsfase van het inbakeren (dag 4), wij hanteren ook rust en regelmaat en het boek van Ria Blom.
Ik ben benieuwd hoe het nu met de mamas en kindjes gaan die destijds hebben gereageerd!
Bijv. in de box leggen tot slaapsignaal heeft dat gewerkt? Isis heeft last van krampjes, ik wil haar liever niet overvoeden door 'te voeden op verzoek of bij het wakker worden, ook na 2 uur na het vorige flesje.................pffffffffffffff
x Esther

hallo essiedo,

zal je even een update geven van ritme en regelmaat bij Bente. ze is bijna 13 weken nu...We geven haar nu op vaste tijden de fles. om 6.30, 10,30, 14,30 en 22,30. In het begin kwam ze ook zelf nog snachts, maar de laatste 3 nachten slaapt ze zomaar door! na de fles van bijv. 10.30, gaan we even samen babbelen op schoot en tegenwoordig is ze erg bezig met haar handjes te ontdekken, dus dan gaan we beetje spelen en laten wennen aan een stoffen rammelaar. die pakt ze dan beetje vast of slaat er tegen aan. Dan gaan we haar verschonen en als ze gaapt, dan gaat ze het bedje in. gaapt ze nog niet, dan leggen we haar nog even in de box. dan laten we haar even lekker kijken en zich zelf bezig houden. bij Bente is het zo, dat als ze moe wordt, dat ze aan haar oortje gaat wrijven, en met haar hoofdje naar rechts gaat liggen. zodra haar slaapsignalen duidelijk zijn, dan leggen we haar in bed. dan gaat ze vaak nog even met ons babbelen en zodra ze haar handje in haar mondje stopt, zeggen we haar weltrusten en gaan naar beneden. dan babbelt ze nog eventjes, huilt daarna eventjes en is stil! dan na ongeveer een uurtje of anderhalf wordt ze eventjes wakker en babbelt weer wat..als het huilen wordt, dan gaan we er heen om een speentje aan te bieden. en soms wordt ze dan boos dat je bij haar komt!! echt grappig..zo van..dit is mijn kamertje ik wilde slapen, dus weg jij! dus laten we haar maar alleen..en dan slaapt ze ook weer..meestal aan het einde van de dag, zo rond half 5, 5u, dan heeft ze het eg moeilijk en dan kan ze ook bijna krijsend huilen. dan halen we haar uit bed, leggen haar in de box, waar ze rustig ligt te sabbelen op haar speentje, en weer in slaap valt...dan laten we haar daar liggen tot de voeding van half 7...
ik heb gemerkt dat ze nu echt goed uitgerust is, en duidelijk kan laten zien wanneer ze moe is.
en hoe gaat het nu bij jou?

Hoi Ventolin,
met Isis gaat het weer stukken beter. We zijn haar nu 5 dagen aan het inbakeren met een Pacco doek. Ze slaapt veel sneller in en door, huilen is sterk afgenomen en ze is niet meer oververmoeid. Ze slaapt al twee dagen bijna 16 uur per etmaal, best goed lijkt me. Wel in combi met r en r en het boek van Ria Blom. Maar volgens mij hanteer jij die methode ook?
Isis heeft 2 nachten achterelkaar doorgeslapen, volgens het cb kan dat ook al, ze drinkt 5 flesjes van 150ml. Rond half 7, half 11, half 3, half 7 en 22.30uur. Tijd rekken lukt echt niet meer ook niet met een speentje hoogstens 5 minuten, dan wil ze echt drinken (en gelijk heeft ze!) Vannacht huilde ze een min. of 10, niet gaan kijken, het werd weer stil tot 6.15! Nachtvoeding krijgt ze al niet meer sind ze over is op vijf flesjes, maar haar laatste fles drinkt ze ook helemaal leeg (daar komt ze ook nog voor) Dus we mogen niet klagen............
R en r kunnen we nu nog goed toepassen,
x Esther
ps is het ook jouw eerste kindje?

Terug
Bovenaan