Slapen overdag tot de volgende voeding?

ja het is ons eerste kindje! en wat een boel met je dan leren niet? we hebben vaak gezegd...je krijgt overal een gebruiksaanwijzing bij behalve bij je kindje! haha...
we hebben volgens mij inderdaad dezelfde manier van met ons babytje omgaan! dat voelt wel fijn, iemand die t ook zo doet...en fijn dat onze kindjes er goed op reageren! ik heb gelezen dat een kindje rond de 3 maanden ongeveer 16u slaapt per etmaal! nou dat komt dan helemaal overeen met hoeveel isis slaapt!
op het kinderdagverblijf waar bente straks 3 dagen heen gaat kenden ze het nog niet van r en r van ria blom...ga ze het boek lenen..ze zijn erg open en willen graag weten hoe het zit! fijn he?
bente is nu 4725gram(vandaag gewogen) en het CB zei dat we nu een flesje van 180cc met 6 schepjes nutrilon mogen aanbieden..die hoeft ze niet op te drinken maar dan heeft ze de mogelijkheid om wat meer te drinken als ze wil...
groetjes minie

niet alleen wordt er een nieuw mensje geboren ook een nieuwe moeder, is cliché, maar wel waar.....kan me zo onzeker voelen! Vandaag was Isis niet helemaal in haar hum, tikkie chagerijnig mag je wel zeggen. Beetje huilerig, normaal is incl. flesje ongeveer een uur op, vandaag heeft ze het na 3 kwartier al gehad, dus maar in bedje gelegd, daar ook een beetje jengelen. Kweet ook niet, misschien een ontwikkelingsprongetje? Misschien haar dag niet?  tis ook maar een klein mensje. Dat boek van oei ik groei geeft wel een ontw. sprongetje aan rond de 8 weken, maar ze zit ook nog in de gewenningsfase van het inbakeren. Ik probeer alleen het boek van Ria Blom te hanteren (met eigen nuances!) Te veel boeken naast elkaar lezen schept nogal onrust (vooral bij mij) zucht............
x Esther

hallo allemaal,
ik lees dit en ik denk: pff gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem. Ik denk altijd dat ik de enige moeder ben die als een gek heen en weer rent om een speentje erin te doen (soms wel 5 keer na elkaar!). Toch heb ik het gevoel dat het nu wat beter gaat, ik ben inbakeren aan het afbouwen, dus mijn meisje viel weer een heel stuk terug, maar nu slaapt ze weer iets beter. Ik moet er wel voor zorgen dat ze goed moe is. Te snel in bed leggen resulteert in heel vaak heen en weer lopen, maar als ze flink moe is lukt het nu na een keer of 2/3. Soms maakt ze dan een flinke ruk, soms wordt ze tussendoor wakker en huilt ze. Ik zeg dan niets, maar stop het speentje erin en geef haar een aaitje. Som slaapt ze weer verder, soms moet ik dat een paar keer doen. Als ze te lang blijft piepen, laat ik haar nu even huilen (zo'n 10 minuten maximaal), daarna houdt ze de speen er meestal wel in. Ik heb wel gemerkt dat ik aan beide kanten van haar hoofdje een klein knuffelpopje moet leggen, anders floept ze hm er zo uit of pakt ze m met haar handje. Een spuugdoekje eraan binden leek mij een ideale oplossing, maar dat heft ze helemaal snel te pakken dus dat gaat mis. Ook draait ze veel maar haar hoofd zodat dat ook niet altijd goed gaat. Ik merk wel dat ik wat makkelijker ben geworden dan bij mijn eerste, hij kreeg pas een slaapritme met een maand of 4/5. Bij mijn meisje moet ik het nog zien: ik moet vaak heen en weer naar school met haar en ze wordt dus vaak uit heer slaap gehaald of valt juist in slaap door het gehobbel van de kinderwagen of maxicosy terwijl ze anders wakker zou blijven. En als we thuis zijn wordt ze natuurlijk weer direct wakker! Eerst wilde ik haar uit alle macht weer verder laten slapen maar dat werkt dus niet. Nu laat ik haar even spelen in de box en leg haar in bed als ze weer moe wordt. Ze is nu 3 1/2 maand dus ik heb alle hoop dat er steeds meer ritme in komt! Ik weet nu gelukkig dat alle fases weer over gaan en dat ik over een tijdje weer met een ander ritme zit. Het verhaal rust en regelmaat neem ik niet meer zo nauw: ik laat haar wel zolang mogelijk liggen tot de volgende voeding en haal haar er tussendoor niet uit als het niet nodig is, maar probeer wel flexibel te blijven. Te vroeg in bed leggen helpt niet, dus nog even rekken is soms niet verkeerd, waardoor ze alleen maar beter inslaapt en langer doorslaapt. Het is wel een heel verhaal geworden, maar gelukkig zitten we allemaal met hetzelfde probleem en dat scheelt weer iets.... Succes ermee meiden, ik ben benieuwd of het bij jullie ook alweer wat beter gaat!groetjes van Evvy

Terug
Bovenaan